Hasznos versenyfutás – Bobory Balázs publicisztikája
ALAPVONAL. Az a legfontosabb, hogy egyre több olyan együttest látok, ahol szanálják a nem megfelelő minőségű importot, és a magyar játékosok kerülnek előtérbe.
A FIFA-gála hanyatlása – Bodnár Zalán publicisztikája
ALAPVONAL. Nagy magyar sportdiplomáciai siker már az is, hogy egyáltalán maradhatott, és Infantino most már úgy nyilatkozik: gyökeret eresztett a futballnyelvben, hogy ha születik egy hatalmas gól, rögtön azt mondják rá: Puskás-díjat neki!
Lánchíd, tetőolvadással – Csurka Gergely publicisztikája
ALAPVONAL. A Duna Arénában éles kontrasztként nagyjából minden a helyén van, még azután is, hogy a 2017-es lelátóméret nagyjából a 40 százalékára csökkent. Ötezren így is beférnek, ha meg csak a fél medence van használatban, 3500-as kapacitással lehet számolni.
ALAPVONAL. A szponzorációs koncepció a labdarúgó Bajnokok Ligáját vagy a Német Kupát idézi, kevés támogatót várnak, több pénzért, ezen a szinten még több ellenszolgáltatásért. Aligha véletlen, hogy a főszponzort, illetve az autószállítót leszámítva a négy »lóvés« partner a 2018–2019-es sorozat óta kitart a Tournee mellett.
ALAPVONAL. Borítékolható viszont, hogy a január 13-án a budapesti Operaházban rendezendő Év sportolója gála ezúttal is látványos és emlékezetes kereteket jelent majd az év nagy sportsikereire való visszaemlékezéshez. És ennek most azért tulajdonítok különleges jelentőséget, mert egy másik rangos díjkiosztó esemény ebben az évben a virtuális térbe költözött, és én ebben most korántsem a digitalizáció újabb diadalát látom.
Nincs olyan kicsiny magyar közönség, amely ne érezné fontosnak, hogy így zárjon le egy találkozót. És nincs olyan szerény létszámú magyar szurkolótábor, amely idegenben ne harsogná túl az ellenfél drukkereit – ha arra csöpp esélye is adódik.
Rekviem egy ácsolt sorfalért – Csillag Péter publicisztikája
ALAPVONAL. Lassan-lassan az átalakuló, eredeti vegyértékeit elveszítő amatőr futballélet néprajzi emléktárgyaiként kell tekintenünk a házilag fabrikált darabokra. A hajdan egy-egy csapat teljes futballkörnyezetét meghatározó leleményes részletek ma már sokszor csak múltból itt felejtett, bosszantó elemként torlaszolják el a korszerűsödés fényes útját.
ALAPVONAL. Egyelőre hagyjuk a norvégokat, vasárnap nem őket kell legyőzni. Az még ráér, legkésőbb a 2027-es magyarországi vb-n vagy a 2028-as olimpián.
ALAPVONAL. Istenem, sóhajtottam, Kékessy Andrea éppoly gyönyörű, mint Regőczy Krisztina, csak »mágikusabban« az, s járt volna neki (is) a legfényesebb medália.
ALAPVONAL. Ma este semleges pályán, a bécsi Stadthalléban egészen más erőviszonyok között találkozik a két együttes, miközben a tét változatlan: a döntőbe jutás. De talán – és remélhetőleg – más lélekállapotban is, hiszen az előzetesen körvonalazott feladatot messze túlteljesítve kezdheti a női kézilabda-válogatott az Eb eddigi legnehezebb mérkőzését.
Egyre viruló kékek – Cselőtei Márk publicisztikája
ALAPVONAL. „Bajnokesélyes a Chelsea?” – teszik fel a kérdést sorra a brit szaklapok, a klub viszont minden ehhez hasonló felvetést igyekszik elhessegetni. Legalábbis kifelé.
ALAPVONAL. Az szolgálhat személyes érdekeket, ha az emelés említésével kevésbé sikeres országok előtt is megvillantja valaki a részvételi lehetőséget. És azért a legtöbb szövetségnél »darab, darab« elven szavaznak küldöttek, a súlyozás helyett az egyenlőség elvére téve a hangsúlyt.
Tudni illik, hogy mi illik – Őri B. Péter publicisztikája
ALAPVONAL. Nem irigylem azonban az edzőket, mai, teljesítmény-központú világunkban nem könnyű a helyes arányokat, a megfelelő viselkedésmódot megtalálni, de kívánom, hogy egyre több Golovin Vlagyimirunk és egyre kevesebb Dejan Sztankovicsunk legyen!
ALAPVONAL. Bármi történjen is, mindenki biztos lehet benne, hogy a Real Madrid az a csapat, amelyikkel senki sem futna össze szívesen a Bajnokok Ligája egyenes kieséses szakaszában, még a mostani Liverpool sem.
Még csak az edző sebe gyógyul – Csinta Samu publicisztikája
ALAPVONAL. A drukkereket és ellendrukkereket egyaránt és leginkább foglalkoztató kérdés persze az: miként juthatott idáig az éveken át szinte hibátlan mutatvány?