Az egyik forrófejű, a másik nyugodt alaptermészetű – mint a tűz és a víz, annyira különböznek. Az egyik üstökösként robbant be a száguldó cirkuszba, s rögtön a középpontba került (nemcsak fekete bőrszíne, hanem vehemens természete miatt is), a másik évek óta állandó szereplője a világ legnépszerűbb autós sorozatának, s bár iszonyúan gyors, amolyan se hús, se hal típus – ha ideges, akkor is maximum ötvenet ver a szíve percenként.
Lewis Hamilton és Felipe Massa – kettejük párharcának jegyében telik ez a hétvége, ők képviselik az új generációt, s bármelyikük kerül ki győztesen a végső csatából, új világbajnoka lesz a Formula–1-nek, ez teljesen biztos. Brazíliában csapnak össze utoljára, Massa hazájában, ahol Ayrton Senna óta nem tombolt ekkora F1-es láz. Az „őrület” kiváltó oka pedig egy apró termetű, szerény fiatalember. (Itt kell megjegyezni, kevesen gondolták, hogy a brazilok valaha egy McLarenben ülő, sárga bukósisakot viselő pilóta ellen drukkolnak – pedig megtörténik. Semmiféle empátiát nem vált ki, hogy a külső jegyek a Senna-korszakot idézik, hiszen az ellenfél egy vérbeli brazil.)
Hamilton eddig jól viseli a terheket. Azt, hogy oroszlánketrecbe dugja a fejét, azt, hogy mindenki a tavalyi esetet emlegeti, amikor ugyanilyen jó helyzetből bukta el a vb-trófeát, s azt, hogy fekete macskát (szerencsére nem élőt, hanem játékot) vágtak hozzá viccből egyik támogatója Sao Pauló-i rendezvényén. Hogy melyikük győzelme tenne jobbat a sportágnak?
Bernie Ecclestone, az F1 mindenható ura tavaly azt mondta, az első fekete világbajnok új lendületet adhat, csak az a kár, hogy nem zsidó. Aztán amikor közölték vele, hogy a muzulmánok többen vannak, helyesbített: kár, hogy nem muzulmán.
Persze ez csak tréfa, de minden tréfa fele igaz – főleg ha egy olyan gigantikus üzletről van szó, mint az F1. Az üzleti érdekek tehát Hamilton mellett szólnak, a mérleg másik serpenyőjében azonban ott van, hogy aligha a brit a mezőny legnépszerűbb tagja. Megosztó személyiség: agresszív stílusa egyeseket lehengerel, másokat taszít.
Utóbbiak Massa pártjára álltak, még akkor is, ha eddig nem kedvelték különösebben. A szimpátia és az üzleti érdekek azonban ezen a hétvégén a háttérbe szorulnak, s főszerepet kap a sport. Interlagosban csak az számít, a két fiatalember közül ki lesz az, aki jobban bírja cérnával a 71 körös, 305.909 kilométeres versenytávot. Bármelyikük lesz is az, megérdemli a világbajnoki címet.