Noha a Red Bull az idén először zárt mindkét autójával az első tízesben, egyáltalán nem volt oka az örömre: Max Verstappen a múlt hétvégi győzelme után teljesen esélytelen volt Bahreinben. Noha a négyszeres világbajnok számított rá, hogy nehéz futama lesz a csalódást keltő időmérő után, és nem biztos, hogy túl nagy előrelépést tud tenni a hetedik rajtkockából indulva, úgy számolt, hogy a Ferrarival és a Mercedesszel közel azonos lehet a tempója, és felveheti velük a versenyt vasárnap.
A címvédő azonban csak bottal üthette az olasz és a német rivális nyomát, s helyette a Haas (Esteban Ocon) és az Alpine (Pierre Gasly) volt fő ellenfele, miközben számos probléma hátráltatta. Verstappan nemegyszer panaszkodott a fékekre, túlhevítette a gumikat, két kerékcseréjét is elrontották, ráadásul pont a kemény keveréken viselkedett a legrosszabbul az autója, amiből a csapata szánt szándékkal spórolt meg plusz egy szettet a közvetlen vetélytársaival szemben a gumigyilkosnak ígérkező futamra.
„Lényegében minden rosszul alakult, ami csak rosszul alakulhatott. Rossz volt a rajtom, kipörögtek a kerekek, majd az első etap során ugyanazokkal a gondokkal szembesültem, amik már a kvalifikáción is hátráltattak. Ráadásul a gumikat is jobban túlhevítettük a többiekhez képest. Aztán a kiállásnál nem működött a jelző lámpa, tovább világított, mint kellett volna. Nyilván nem akartam áthajtani rajta, szeretnéd követni a csapat protokollját, ezzel forgalomba kerültem, aztán a kemény gumi sajnos egyáltalán nem működött, összevissza csúszkáltam, még jobban is, mint a lágyon. Ezután jött egy újabb kerékcsere, ami még rosszabbul sikerült, mint az első, és az utolsó helyen találtam magam."
„A tempó pocsék volt, szóval mindent figyelembe véve jó a hatodik hely. Úgy gondolom, reálisan nézve nem végezhettem volna ennél jobb pozícióban akkor sem, ha nincs elrontott bokszkiállás vagy esetleg más gumin megyünk. Nyilván nem erre vágytam, de most itt tartunk ezzel az autóval, illetve a gumikezelésünkkel. Ezeket csak felerősítette ez a pálya – magyarázta, majd kitért a fékekre is. – A fékek valamivel jobbak voltak, mint szombaton, mert volt lehetőségünk kicserélni az anyagot. Azonban míg így is messze volt érzésre attól, amit szeretnék. Ráadásul ott volt a gumik túlmelegedése is, Szóval fékezésnél nem éreztem, mi a helyzet, és így nagyon könnyű elfékezni az elsőket és a hátsókat is, akár egyszerre."
„Az idén még rosszabb a helyzet gumifronton. Mindez nagyon bonyolulttá teszi, hiszen tavaly közel sem voltunk ilyen rosszak ezen a helyszínen, Nincs szükségem pihenésre, rendben vagyok. Ez van. Én mindig mindent beleadok, akkor is, amikor csalódást keltő és frusztráló helyzetben vagyunk. Tovább kell lépnünk. Megvannak a problémáink, és ezek nem tűnnek el azzal, ha nyersz egy futamot – utalt a múlt hétvégi szuzukai sikerre. – Folytatnunk kell a megbeszéléseket, és meg kell próbálnunk javulni."
Heves és talán kevésbé heves megbeszélésre már közvetlenül a leintés után sor került, s a Red Bull-tanácsadó Helmut Marko mindkettőben érintett volt. Az osztrák szakember arról maga számolt be, hogy már a helyszínen rögtönzött válságértekezletet tartottak, amelyen a csapatfőnök, Christian Horner, a technikai vezető, Pierre Waché, valamint a főmérnök, Paul Monaghan is részt vett. „Ez elég nehéz nap a Red Bull számára, mindannyiunk számára egyértelmű. Amilyen gyorsan csak lehetséges, teljesítményt kell találnunk az autóban, és az alapdolgoknak, mint amilyenek a kerékcserék is, működniük kell. A kocsi sem gyors, és akkor elrontjuk a bokszkiállásokat is. Ez nem elfogadható."
„Nagyon riasztó a helyzet, tisztában vagyunk azzal, hogy nem vagyunk versenyképesek, és a következő futamokra hozni fogunk fejlesztéseket, amikkel remélhetőleg előreléphetünk. Rengeteg problémánk van, a legnagyobbat az egyensúly és a tapadás jelenti. És ezeken felül előjött a fékgond is, és még a normális procedúrák, mint például egy sima kerékcsere sem működik. Szóval problémák problémák hátán."
Bár arról Marko nem tett említést, de sajtóértesülés szerint igen heves hangvételű beszélgetés is lezajlott a „vörös bikák” garázsában a tanácsadó, illetőleg Verstappen menedzsere, Raymond Vermeulen között. A Sky Sport F1 riportere, Ted Kravitz szemtanúja volt az esetnek, ahogyan Vermeulen odament Markóhoz a bokszban, és beolvasott neki, amit az osztrák csendben tűrt. A menedzser ezt követően elviharzott a garázs mögé, és közben elhajította a belépőkártyáját...
Az már sok ideje köztudott, hogy Verstappennek vannak bizonyos záradékai a 2028 végéig szóló szerződésében, köztük az egyik Marko személyéhez, míg egy másik a teljesítményhez kapcsolódik. Marko a Sky Deutschlandnek adott nyilatkozatában elismerte, aggódik, hogy a négyszeres bajnok a távozás mellett dönt. „Igen, eléggé aggódom. Javulnunk kell záros határidőn belül, hogy olyan autót adjunk neki, amivel győzelmeket arathat. Nem lehet véletlen okán, mint a brazíliai esőben vagy Japánban. Ott kedvezett neki a pálya, és összerakott egy varázslatos kört. Stabil alapokra van szükség."
Négy nagydíj után Verstappen 69 megszerzett ponttal az egyéni vb-összetett harmadik helyét foglalja el, lemaradása nyolc pont az éllovas Norris mögött. Hiába a viszonylag kis különbség, a holland már a szahíri szombaton arról beszélt, hogy úgy érzi, nincs esélye harcba szállni a vb-címért, csak részt vesz a bajnokságban.
Ami a bokszkiállásoknál tapasztalt problémákat illeti, Horner tisztázta, hogy egy kábel meghibásodása vezetett a gondhoz Verstappennél és Cunoda Jukinál is. „Két fő problémával küszködtünk a hétvégén, a fékgondokkal és az egyensúllyal, ilyenkor minden rosszabbnak látszik. Ennek tetejébe borzalmas napunk is volt, egy kábelhiba okozta a bajt a jelző lámpánál. Mindent egybevetve az, hogy így is sikerült megszereznünk a hatodik helyet, és csak nyolc pont a lemaradásunk Lando mögött, miközben ilyen kihívásokkal találtuk szembe magunkat... ezt most magunk mögött kell hagynunk, és arra kell összpontosítanunk, hogy mit tudunk megoldani öt napon belül, Dzsidda előtt."
BAHREINI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | |||||
---|---|---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:35:39.435 | |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 15.499 mp h. | |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 16.273 mp h. | |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 19.679 mp h. | |
5. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 27.993 mp h. | |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 34.395 mp h. | |
7. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 36.002 mp h. | |
8. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 44.244 mp h. | |
9. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 45.061 mp h. | |
10. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 47.594 mp h. | |
11. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 48.016 mp h. | |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 48.839 mp h. | |
13. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 56.314 mp h. | |
14. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault | 57.806 mp h. | |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:00.340 p h. | |
16. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:04.435 p h. | |
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:05.489 p h. | |
18. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:06.872 p h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 45 | feladta | |
Nico Hülkenberget (Sauber) utólag kizárták a padlólemeze túlzott kopása miatt. |
21. BAHREINI NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 11., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:33.204 |
2. szabadedzés | 1. Piastri 1:30.505 |
ÁPRILIS 12., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:31.646 |
Időmérő | 1. Piastri 1:29.841 |
ÁPRILIS 13., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Piastri, 2. Russell, 3. Norris |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |
Miami Nagydíj, Miami | május 4., 22.00 |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 |