Max Verstappen az élen zárt szabadedzés után a sprintidőmérő első két szakaszában alulmaradt, de a mindent eldöntő utolsó szakaszban sikerült az élen zárnia, így ő várhatja az élről a piros lámpák kialvását a szombati sprintversenyen. Érdekesség, hogy a holland még nem rajtolhatott az élről Miamiban, igaz, magát a pole pozíciót a szombati időmérőn fogják kiosztani. Bár a címvédő örült az eredménynek, egyáltalán nem élvezte a pénteki kvalifikációt, és borzalmasnak titulálta a körét.
„Borzalmas volt. Hihetetlenül nehéz volt munkára bírni a gumikat. Már a második szakaszban sem volt túl nagyszerű, és ez az utolsó szakaszra sem változott. Nem igazán tudtam előrelépni a légy keveréken, de valahogy sikerült az első helyen zárnom. Természetesen örömmel fogadom az eredményt. Ugyanakkor egyáltalán nem élveztem valamilyen okból kifolyólag azután, hogy a gyakorláson még nagyon-nagyon jó volt, elég magabiztos is voltam, nem úgy, mint a sprintidőmérőn."
„Talán köze lehet a vonalvezetéshez is. A tréning után elég magabiztos voltam azt illetően, hogy harcba szállhatunk a rajtelsőségért, de a kvalifikáción már nem festett úgy, hogy ez lenne a helyzet. De valahogy sikerült elsőként végezni, nem igazán tudom, hogy mi történt a többiekkel az utolsó körön."
Charles Leclerc már az első szabadedzés elején hibázott, amit követően nem is tudta folytatni a körözést, így óriási hátrányba került, hiszen nem tudott érdemben időt eltölteni a pályán a sprintkvalifikáció előtt. A monacói versenyző tempóján azonban mindez nem mutatkozott meg, és mindössze egy tizedes lemaradással sikerült megszereznie a második helyet.
„Az időmérő a gyenge pontunkat jelentette az elmúlt két versenyhétvégén, bár Kínában valamivel jobb volt a helyzet, ott sem volt meg hozzá az autónk, hogy megmutassuk. Mindössze egy kört teljesítettem a gyakorláson, úgyhogy azonnal nyomnom kellett a sprintkvalifikáción. Az első szakaszban mindössze egy szett gumi állt a rendelkezésünkre, szóval nem volt egyszerű, de már az elejétől fogva megvolt az érzés, és a kemény munka, amit az idény elején beletettem, most kifizetődött, mivel rögtön sikerült a megfelelő tartományba kerülnöm a gumikkal."
„Szóval boldog vagyok, főleg, hogy ilyen sok szóbeszéd jár, mert ebben a sportágban annyira vagy jó, mint amilyen jól sikerült az előző versenyed. Amikor két egymást követő időmérőn vagy rossz, akkor az emberek elkezdenek beszélni róla, így jó, hogy most ezt sikerült megállítanom. Most az a fontos, hogy következetesen dolgozzunk tovább, meg tudjuk tartani a szintet, és a folytatásban is sikerüljön a megfelelő működési tartományba hozni a gumikat, mint ahogyan a múltban is megtettük."
Leclerc-től azt is megkérdezték, milyen eredményre vágyik szombaton. „Az első helyre. Fogalmam sincs, milyen a versenytempónk, nem teljesítettünk túl sok kört, én szám szerint egyet, szóval ötletem sincs, hogyan állhatunk. De nagyon bízom benne, hogy jól alakul számunkra a sprintfutam, és rendben lesz a versenytempónk, hogy reménykedhessünk a vasárnapi győzelemben."
Meglepetésre Daniel Ricciardo szerezte meg a negyedik rajthelyet a sprintversenyre, a teljesítménykényszerben versenyző ausztrál nem is tudta leplezni az örömét. „Tudtam, hogy bennem van. De számítottam arra, hogy a második sorban zárhatok? Nem igazán. Nagyon jól éreztem magam a második szakaszban, és tisztában voltam vele, hogy az a köröm a harmadikban is elég lenne. Azon a ponton úgy gondoltam, nagyon szép lenne, ha sikerülne az ötödik pozícióban végeznem, aztán megszereztem a negyedik helyet."
„Elég vad volt! Jó köröket tettem össze, de nem volt könnyű hiba nélkül teljesíteni, hiszen elég nehéz a pálya. Mindkét körömön hozzáértem a falhoz, szóval határozottan nyomtam. Nagyon büszke vagyok arra, amit most elértem, a csapat is hozott fejlesztéseket az előző versenyeken, ami hozzájárult ehhez. Kínában kicserélték az alvázat, míg ezúttal új padlólemezünk van, szóval úgy tűnik, fordul a kocka. Olyan jó ilyen elölről indulni."
Lando Norris a sprintkvalifikáció első és második szakaszában is a leggyorsabbnak bizonyult, ám végül egyedül Nico Hülkenberget tudta maga mögé utasítani, és a kilencedik rajthelyet sajátította ki. „Túlerőltettem. Nagyon jó érzés volt vezetni az autót, szóval egyszerűen buta voltam. Több hibát is elkövettem az első kanyarban, és onnantól belekerültem a spirálba. Elég nagy kár érte, a csapat jó munkát végzett. A fejlesztések beváltak, és elégedett vagyok mindennel. Nagyon jó a tempónk, talán mi vagyunk az egyik leggyorsabbak. Csalódott vagyok azzal, ahogyan a péntek alakult, de a lehető legjobb formámat fogom nyújtani szombaton."
A Mercedes kettőse már a második szakaszban búcsúzni kényszerült: George Russell a 11., Lewis Hamilton a 12.rajthelyet szerezte meg a sprintversenyre. Előbbi úgy gondolja, a közepes gumi kötelező használata hozta nehéz helyzetbe az „ezüstnyilakat", de bízik benne, hogy a szombati időmérő előtt még sikerült előrelépniük.
„A szabadedzésen nagyon jól működött a lágy keverék az autónkon, jó tempót diktáltunk. A közepes gumikon azonban nem találtuk meg a megfelelő működési tartományt, a rossz oldalon találtuk magunkat. Elég szoros volt a csata, de nem kellett volna abba a helyzetbe lennünk, hogy ilyen közel kerüljünk a kieséséhez. Sok munka vár ránk az éjszaka során, és javulnunk kell a szombati időmérő előtt. Semmi kétségem sincs afelől, hogy sikerül előrelépnünk a sprintfutamon. A lényeg, hogy a fő kvalifikáció előtt sikerüljön a lehető legtöbbet kihoznunk. Mindig nehéz az előttünk lévőkkel harcolni, amikor lépéshátrányból indulunk."
„Mindenki hozott frissítéseket most hétvégére, a McLaren elég nagy fejlesztési csomaggal érkezett, míg az Aston Martin az előző helyszínre vitt újdonságokat. Egy csónakban evezünk a többiekkel, egyszerűen most nem jött össze."
Folytatás szombaton 18 órakor a sprintversennyel.
3. MIAMI NAGYDÍJ | |
Május 3., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Verstappen 1:28.595 |
Sprintidőmérő | 1. Verstappen 1:27.641 |
Május 4., SZOMBAT | |
Sprintfutam | 18.00–19.00 |
Időmérő | 22.00–23.00 |
Május 5., VASÁRNAP | |
A verseny (57 kör, 308.326 km) rajtja: | 22.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | Május 19., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | Május 26., 15.00 |
Kanadai Nagydíj, Montreal | Június 9., 20.00 |