Russell magabiztos sikert aratott Szingapúrban; a McLaren konstruktőri bajnok!

George Russell önmagát is meglepte azzal, hogy sikerült megszereznie a pole pozíciót a szingapúri időmérőn, így az idén másodszor várhatta az élről a piros lámpák kialvását. A következő évre továbbra is szerződés nélkül álló brit mellől a címvédő Max Verstappen rajtolt, aki az elmúlt két versenyhétvégén egyaránt győzelmet aratott, de Szingapúrban még nem állhatott fel a dobogó felső fokára.
A második sorban az egyéni vb-összetettet 25 pont előnnyel vezető Oscar Piastri, valamint Andrea Kimi Antonelli foglalhatott helyet, míg a harmadik sor rajthelyein a helyszínen egy évvel ezelőtt diadalmaskodó Lando Norris, valamint Lewis Hamilton osztozhatott.
A McLaren abban a tudatban vágott neki az év 18. futamának, hogy ha sikerül 13 pontot szereznie, akkor megvédi a konstruktőri címét.
A Williamst utólag kizárták az időmérőről technikai szabálysértés miatt, és noha eredetileg az utolsó sorba sorolták vissza Carlos Sainz Jr.-t és Alexander Albont, előbbi a 18. helyről, utóbbi a bokszutcából volt kénytelen rajtolni. A thaiföldi a parc fermé szabályok ellen vétett, mint ahogyan Pierre Gasly is, így a kettős a bokszutcából iramodhatott a mezőny után.
Bő egy órával a hivatalos rajt előtt érkezett eső Szingapúrba, és bár a kezdéshez közeledve nagy mértékben felszáradt a nyomvonal, továbbra is voltak nedves foltok az aszfalton, ami tovább fokozta az izgalmakat. Ráadásul nem volt kizárható, hogy még a verseny ideje alatt lesz utánpótlás.
Ami a stratégiákat illeti, már a rajtot megfűszerezte a gumiválasztás, mert míg Russell a közepes, Verstappen a lágy keverék mellett tette le a voksát. A címvédőn kívül további öt pilóta, Isack Hadjar, Fernando Alonso, Cunoda Juki, Lance Stroll és Franco Colapinto indult a piros oldalfalú Pirellin, Albon a keményet választotta, míg a többiek a közepesen kezdtek.
Russellnek sikerült megtartania a vezetést a rajtnál, másodikként Verstappen fordult el, míg a kettős mögött a két McLaren vívott egymással végletekig kiélezett csatát, a két autó össze is ért egymással. A párharcból győztesen kikerülő Norris első szárnya kissé sérült, de remek tempót diktált, míg Piastrinak Leclerc ellen kellett védekeznie, mielőtt a rádión kifejezhette volna nemtetszését az eset miatt. Bár a sportfelügyelők is vették az esetet, nem láttak okot arra, hogy vizsgálatot indítsanak az ügyben.
Ami a többieket illeti, Antonelli a hatodik pozícióba szorult vissza, majd Hamilton, Hadjar, Fernando Alonso, Oliver Bearman és Nico Hülkenberg zárta az első tízes sorát az első kör végén. Russellnek viszonylag hamar sikerült ellépnie az élen, öt kör után már több mint 3 másodperccel előzte meg Verstappent, akit további másfél szekundumra követett Norris.
Míg Russell senkitől sem zavartatva növelte az előnyét az élen, Norris folyamatosan lopta a távolságot Verstappen mögött, miközben teljesen leszakította magáról Piastrit. Elsőként a Red Bull lépett, és a 20. körben kihívta Verstappent kerékcserére, a holland friss keményt kapott, és Hamilton mögött tért vissza a nyomvonalra, mire Norris inkább igyekezett kihasználni a tiszta levegőt.
Az élmezőnyből a Ferrari párosa volt a következő, amelyik cserélt, s Leclerc kiállása után a McLarennél az jelentette a kérdést, melyik versenyzőjét hozza ki előbb. Aztán Russell is megjárta a bokszutcát, közben Norrist a rádión faggatta a csapat, ám a brit most nem ment bele abba, hogy a hátrébb álló csapattársa mehessen ki előtte, így ő volt az, aki hamarabb kapott új gumikat.
Míg Norris cseréje rendben zajlott le, Piastri időt vesztett a bokszban, mint ahogyan Alonso is, aki frusztráltságának adott hangot a rádión az eset után. A kerékcserés hullám után Russell visszafoglalta az első helyet, mögötte Verstappen érkezett bő 3 másodperc hátránnyal, Norris pedig 5 szekundumról kezdte meg a felzárkózást. Ugyan eleinte a holland is közeledni tudott az előtte haladóhoz képest, rontott, amit követően inkább hátrafelé kellett figyelnie.
Noha egy időre fellélegezhetett a Red Bull-os, a 47. körben Norris először nyithatta a hátsó szárnyát, miután a lekörözendők esélyt kínáltak neki, hogy teljesen ráessen a vetélytársra. A mclarenes innentől kezdve folyamatosan DRS-távolságon belül autózott Verstappenhez képest, de egészen az 52. körig nem került előzési helyzetbe. A kettős ráadásul elkezdte magára húzni Piastrit is, ami érdekes végjátékot ígért.
Az ötödik helyre Antonelli lépett előre azzal, hogy sikerült maga mögé utasítania Leclerc-t, de az utolsó körökben hátrafelé kellett figyelnie, mivel a Ferrari előre engedte a lágy abroncsokat kapó Hamiltont. A hétszeres világbajnok felzárkózását azonban fékgond akasztotta meg, és hamarosan visszaesett a csapattársa mögé, és épphogy meg tudta őrizni a hetedik helyet Alonso előtt.
Az élen közben már nem történt változás: Russell magabiztos sikert aratott, s több mint 5 másodperc előnnyel szelte át a célvonalat Verstappen előtt. A brit az idei második, míg pályafutása ötödik győzelmét aratta, és sorozatban a hatodik különböző versenyző, aki nyer Szingapúrban.
Norris hiába helyezett szinte végig nagy nyomást a Red Bull-os vetélytársra, meg kellett elégednie a harmadik hellyel. A brit hátránya 22, míg az előtte befutó Verstappené 63 pontra csökkent a negyedikként célba érő Piastrival szemben. Az első ötös sorát Antonelli tette teljessé, továbbá Leclerc, Hamilton, Alonso, Bearman és Sainz szerzett még pontot.
A McLaren Szingapúrban bebiztosította konstruktőri világbajnoki címet, a wokingiak fennállásuk tizedik csapatbajnoki címét ünnepelhették.
Folytatás két hét múlva az Amerikai Nagydíjjal.
FRISSÍTÉS: Hamilton utólag 5 másodperces időbüntetést kapott többszöri pályakiszélesítés nyomán, így elvesztette a hetedik helyét Alonsóval szemben.
SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | ||||
|---|---|---|---|---|
| 1. | George Russell | brit | Mercedes | - |
| 2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 5.43 mp h. |
| 3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 6.066 mp h. |
| 4. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 8.146 mp h. |
| 5. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 33.681 mp h. |
| 6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 45.996 mp h. |
| 7. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:20.251 p h. |
| 8. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:20.667 p h. |
| 9. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:33.527 p h. |
| 10. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
| 11. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1 kör h. |
| 12. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1 kör h. |
| 13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
| 14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
| 15. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1 kör h. |
| 16. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1 kör h. |
| 17. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
| 18. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
| 19. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
| 20. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
| A BAJNOKSÁG ÁLLÁSA | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
| 1. | Oscar Piastri | 7 | 14 | 20 | 336 |
| 2. | Lando Norris | 5 | 14 | 19 | 314 |
| 3. | Max Verstappen | 4 | 9 | 19 | 273 |
| 4. | George Russell | 2 | 8 | 19 | 237 |
| 5. | Charles Leclerc | – | 5 | 17 | 173 |
| 6. | Lewis Hamilton | – | – | 17 | 125 |
| 7. | Andrea Kimi Antonelli | – | 1 | 12 | 88 |
| 8. | Alexander Albon | – | – | 11 | 70 |
| 9. | Isack Hadjar | – | 1 | 9 | 39 |
| 10. | Nico Hülkenberg | – | 1 | 5 | 37 |
| 11. | Fernando Alonso | – | – | 7 | 36 |
| 12. | Carlos Sainz | – | 1 | 9 | 32 |
| 13. | Lance Stroll | – | – | 6 | 32 |
| 14. | Liam Lawson | – | – | 5 | 30 |
| 15. | Esteban Ocon | – | – | 7 | 28 |
| 16. | Pierre Gasly | – | – | 5 | 20 |
| 17. | Cunoda Juki | – | – | 7 | 20 |
| 18. | Gabriel Bortoleto | – | – | 4 | 18 |
| 19. | Oliver Bearman | – | – | 6 | 18 |
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | McLaren-Mercedes | 650 (már bajnok) |
| 2. | Mercedes | 325 |
| 3. | Ferrari | 298 |
| 4. | Red Bull-Honda | 290 |
| 5. | Williams-Mercedes | 102 |
| 6. | Racing Bulls-Honda | 72 |
| 7. | Aston Martin-Mercedes | 66 |
| 8. | Sauber-Ferrari | 55 |
| 9. | Haas-Ferrari | 46 |
| 10. | Alpine-Renault | 20 |
| 16. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ | |
| OKTÓBER 3., PÉNTEK | |
| 1. szabadedzés | 1. Alonso 1:31.116 |
| 2. szabadedzés | 1. Piastri 1:30.714 |
| OKTÓBER 4., SZOMBAT | |
| 3. szabadedzés | 1. Verstappen 1:30.148 |
| Időmérő | 1. Russell 1:29.158 |
| OKTÓBER 5., VASÁRNAP | |
| A verseny | 1. Russell, 2. Verstappen, 3. Norris |
| KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
| Amerikai Nagydíj, Austin | október 19., 21.00 |
| Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros | október 26., 21.00 |
| Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | november 9., 18.00 |








