Nagy-Britannia:
Daily Mail:
„Ezt a futamot a Formula–1 csúcspontjaként hirdették meg, és a verseny meg is adta a világnak azt, amit akart. Ugyanakkor úgy tűnik, hogy a sportágban másképpen értelmezik a tisztesség, az igazságosság és az esélyegyenlőség fogalmát. Egy kis szabálymódosítással az előzetesen beígért drámának és látványosságnak megfelelően dőlt el a világbajnoki cím.”
The Sun:
„A biztonsági autó kirántotta Hamilton lába alól a szőnyeget, ami történt, az pedig minden bizonnyal az F1 történetének legnagyobb vitáját eredményezi”.
The Guardian:
„Max Verstappen nyerte meg az Abu-dzabi Nagydíjat és ezzel pályafutása első F1-es világbajnoki címét, de a vita, amely a sikerét kíséri, még mindig kissé kétségessé teszi a diadalát”.
DECEMBER 10., PÉNTEK | ||
1. szabadedzés: 1. Vertsappen 1:25.009 | ||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.691 | ||
DECEMBER 11., SZOMBAT | ||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.274 | ||
Időmérő: 1. Verstappen 1:22.109 | ||
DECEMBER 12., VASÁRNAP | ||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Sainz |
Olaszország:
La Gazzetta dello Sport:
„Verstappen–Hamilton, az utolsó kör felért egy szívinfarktussal”.
Corriere dello Sport:
„Verstappen őrült öröme. A holland versenyzőből minden feszültség kirobbant, amint megnyerte az Abu-dzabi Nagydíjat és ezzel pályafutása első F1-es világbajnoki címét”.
La Repubblica:
„Verstappen a világbajnok egy hihetetlen döntő futam után. Hamiltont az utolsó körben előzte meg riválisa. A biztonsági autó pályára küldése öt körrel a vége előtt mindent felborított”.
Spanyolország:
Marca:
„A világbajnok Verstappen ledöntötte Hamilton mítoszát. Egy egyszeri és megismételhetetlen döntőben Max a porfelhőben hagyta maga mögött Lewist, akinek így nem sikerült megdöntenie Michael Schumacher rekordját”.
El Mundo Deportivo:
„Verstappen, világbajnok az utolsó körben! Hamilton karnyújtásnyira került a világbajnoki címtől, de a biztonsági autó pályára küldése öt körrel a vége előtt mindent megváltoztatott”.
Franciaország:
L'Équipe:
„Megnyirbálták Hamilton szárnyait. A Nico Rosberggel szemben elveszített 2016-os küzdelem után ezúttal Max Verstappennel szemben maradt alul a hétszeres világbajnok. Ez a bizonyíték arra, hogy Nagy-Britannia nem legyőzhetetlen és nem is tévedhetetlen.”
Ausztria:
Kronen Zeitung:
„Történelmi! Verstappen lezárta a Hamilton-érát. Ritkán láthatunk olyan Formula–1-es versenyzőt, aki már annyira fiatalon bizonyítani tudja a tehetségét, mint Max Verstappen”.
Svájc:
Blick:
„Provokatívnak hangzik a kérdés: vajon megérdemelten lett Formula–1-es világbajnok Max Verstappen? Igen, ha az egész idei szezont figyelembe vesszük”.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:30.17.345 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2.256 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 5.173 mp h. |
4. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 5.692 mp h. |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 6.531 mp h. |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 7.463 mp h. |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 59.200 mp h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:01.708 p h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:04.026 p h. |
10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:06.057 p h. |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:07.527 p h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 3 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖRÖK | |||
Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 50 | |
Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 33 | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 26 | |
Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 25 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 10 | 18 | 21 | 6 | 395.5 |
2. | Lewis Hamilton | 8 | 17 | 20 | 5 | 387.5 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 11 | 15 | 4 | 226 |
4. | Sergio Pérez | 1 | 5 | 16 | 1 | 190 |
5. | Carlos Sainz Jr. | - | 4 | 20 | 1 | 164.5 |
6. | Lando Norris | - | 4 | 20 | 1 | 160 |
7. | Charles Leclerc | - | 1 | 18 | - | 159 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 14 | - | 115 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 15 | 1 | 110 |
10. | Fernando Alonso | - | 1 | 14 | - | 81 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 13 | 1 | 74 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 7 | 1 | 43 |
13. | Lance Stroll | - | - | 9 | - | 34 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 6 | - | 32 |
15. | George Russell | - | 1 | 4 | 1 | 16 |
16. | Kimi Räikkönen | - | - | 4 | - | 10 |
17. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 2 | - | 3 |
1. | Mercedes | 613.5 |
2. | Red Bull-Honda | 585.5 |
3. | Ferrari | 323.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 275 |
5. | Alpine-Renault | 155 |
6. | AlphaTauri-Honda | 142 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 77 |
8. | Williams-Mercedes | 23 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 13 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |
(MTI)