Mondják a hozzáértők, hogy a nagy klubok bevételei már régen nem a stadionban keletkeznek. És igazuk is van, hiszen első helyen a televíziós közvetítések, míg második helyen az ajándéktárgyak értékesítéséből, illetve az ilyen-olyan szponzoroktól befolyó pénzek állnak. Aztán jön a jegyértékesítés, ami persze egy 75 ezres stadionnal rendelkező klub – és a United ilyen – esetében azért szintén nem elhanyagolható.
Tegnap bemutattunk egy reklámfilmet, amiben az angol bajnok sztárjátékosai (Rio Ferdinand, Michael Carrick, Ryan Giggs és Kagava Sindzsi) egy csodálatra méltóan ötlettelen hirdetésben próbálják népszerűsíteni a japán Kagome cég valamelyik üdítőitalát. De mi az a Kagome, és hogy kerül egy akkora klub közelébe, mint a United? Japán futballista (Kagava) és japán támogató – logikus. Azonban az MU öltönyösei máskor sem ijedősek vagy szégyellősek, ha arról van szó, hogy valaki pénzt kínál nekik – nem rántják el a kezüket, annyi biztos...
Egészségükre váljon!
A klub honlapja 9 nagyobb (jellemzően 2 millió fontnál többet fizető) és 26 kisebb támogatót vonultat föl. Itt aztán van minden, mint a búcsúban: óra, autó, dízelmotor-szállító, sör, bor, chips, és mobilszolgáltatók minden mennyiségben. Az sem számít, ha mindenkinek be kell vállalni egy Kagome-szintű reklámot, amíg szépen gyűlik a pénz a céges számlán. Nem vagyunk restek és – a Mail Online segítségével – megmutatjuk, miből futja a MU-nak a Cesc Fabregasért tett 35 millió fontos ajánlatokra. Főleg a lista utolsó két szereplőjére hívnánk fel olvasóink figyelmét!
A nagyok klubja:
AON
A United főtámogatója – 20millió font/ év
DHL
A Manchester United hivatalos szállítmányozási partnere – 10 millió font/év
NIKE
A hivatalos felszerelés beszállító – 25.4 millió font/év
CHEVROLET
A klub hivatalos autós partnere – 12 millió font/év
SINGHA
A Manchester United hivatalos söre (egy thaiföldi márka) – 2 millió font/év
THOMAS COOK
A klub hivatalos utazásszervező partnere – 1.3 millió font/év
BWIN
A Manchester United hivatalos online szerencsejáték partnere – 2.4 millió font/év
CASILLERO DEL DIABLO
A United hivatalos bormárkája (chilei) – 2 millió font/év
HUBLOT
A Manchester United hivatalos időmérője (svájci) – 4 millió font/év
A kicsik népes csoportja, jellemzően évi 1-2 millió fontos összeggel
SMIRNOFF
Az MUhivatalos, de a felelősségteljes fogyasztást hirdető alkoholszállító partnere
TOSHIBA MEDICAL SYSTEMS
A Manchester United hivatalos orvosi készülék-szállítója
AEROFLOT
A Manchester United hivatalos utaztatója (orosz)
EPSON
A Manchester United hivatalos irodatechnikai partnere
MISTER POTATO
A Manchester United hivatalos chips szállító partnere (maláj)
YANMAR
A klub hivatalos globális dízelmotor partnere (japán)
A telefonos cégek egy-egy ország vagy régió hivatalos távközlési partnerei:
STC
Szaúd-Arábia
PCCW
Hongkong
M
Malajzia
GLOBACOM
Nigéria, Ghána, Benin
VIVA KUWAIT
Kuvait
MTN
Dél-Afrikai Köztársaság, Zambia, Ruanda, Uganda, Szváziföld, Botswana.
AIRTEL
India, Srí Lanka/Seychelle-szigetek/Banglades.
ZONG
Pakisztán
GLOBUL
Bulgária
VIVA
Bahrein
TURK TELEKOM
Törökország
BAKCELL
Azerbajdzsán
AIRTEL AFRICA
Burkina Faso, Csád, Kongói DK, Gabon, Kenya, Madagaszkár, Malawi, Niger, Sierra Leone, Tanzánia, Kongó
BEELINE
Vietnam, Kambodzsa és Laosz
MAMEE
A klub hivatalos tésztamárkája Ázsia, Oceánia és a Közel-Kelet területén
A.P. HONDA
A Manchester United hivatalos motormárkája Thaiföldön
KAGOME
A United hivatalos üdítőital forgalmazó partnere Japánban
WAHAHA
Ugyanaz, csak éppen Kínában
PT MULTISTRADA
A Manchester United hivatalos gumiszállítója
KANSAI
A Manchester United hivatalos festékszállító partnere