Lando Norris kiélezett küzdelemben szerezte meg a pole pozíciót a loszaíli sprintidőmérőn, hiszen bár a mclarenes az első, a második és a harmadik szakaszban is a leggyorsabbnak bizonyult, végül mindössze 63 ezred döntött a javára. Az egyéni vb-összetettben második versenyző örült annak, hogy sikerült visszavágnia a csalódást keltő Las Vegas-i Nagydíj után, és bízik benne, hogy elsőként szelheti át a célvonalat a szombati sprintfutamon.
„Nagyon gyors odakint, úgy érződik, mintha ez lenne a leggyorsabb pálya a versenynaptárban. Az utolsó szektor olyan, mintha. Nagyszerű sprintkvalifikációnk volt, különösen azután, hogy hol álltunk Las Vegasban. Jó érzés visszatérni. Jó kört futottam, de túl sok hibát követtem el a második próbálkozásom alkalmával. Úgy jöttünk ide, hogy a pole pozíció a célunk, és sikerült megszereznünk, szóval elvégeztük a munkát.”
„Nyerni szeretnék. Versenyzőként minden egyes eseményen te akarsz az első lenni. A célunk a kettős siker. Szeretnénk maximalizálni a megszerezhető pontokat a konstruktőri bajnokságban. Meg akarjuk szerezni. Tudjuk, hogy küzdelmes lesz. A Mercedes gyors lesz, mint ahogyan a Ferrari is. Nem számítok könnyű sprintversenyre, szerintem izgalmas lesz valamennyi néző számára, szóval már alig várom a szombatot.”
Az előző versenyhétvégén diadalmaskodó Russell végig ott volt Norris nyomában a sprintidőmérőn, de végül meg kellett elégednie a második hellyel. A mercedeses elmondása szerint maradt az utolsó gyors körében, de nem gondolja úgy, hogy a rajtelsőség elérhető lett volna a számára.
„Az egész sprintkvalifikáción gyorsnak éreztem magam. Az autó nagyszerűen viselkedik ezen a helyszínen. A pálya az egyik legjobb az egész évet tekintve, hiszen ha elkapod a ritmust, akkor nagyon gyors. Az utolsó próbálkozásom alkalmával először mentem végig padlógázon a gyors részen, ami kissé összezavarta az erőforrást. Időt vesztettem, nem tudom, pontosan mennyit, de a kanyar kijáratánál elkezdett eléggé visszatölteni, miután padlóházon mentem. Ez már túl technikai! Kissé bosszantó volt, hiszen nagyon jól elkaptam, aztán sok sebességet vesztettem a kijáratnál, de úgy érzem, Lando így is lőtávolon kívül volt.”
A mercedeses úgy érzi, harcba szállhat a győzelemért a miniversenyen. „Igen, határozottan. Eléggé nagy csatát vívnak a konstruktőri bajokságban, míg nekünk nincs veszítenivalónk. A nagy eredményekre hajtunk. Megpróbálunk jó rajtot venni, de az csak egy sprintfutam lesz. Az időmérőre is összpontosítanunk kell.”
A tavalyi Katari Nagydíj sprintkvalifikációján pole pozíciót szerző Oscar Piastri ezúttal a harmadik rajthelyet szerezte meg. Az ausztrál pilóta kissé szenvedett, de összességében elégedett elért eredménnyel. „Egészen örülök neki. Nem ez volt életem legnagyszerűbb köre, de nem voltak könnyűek a körülmények. Kissé szenvedtem az elején, de úgy éreztem, a végén odaértem, csak nüanszok döntöttek. Ezen a pályán elképesztő vezetni, és sokkal nagyobb a tapadás, mint egy évvel ezelőtt, szóval a nagy sebességű kanyarokban elég szórakoztató menni.”
A konstruktőri bajnoki címért harcban lévő Ferrari Carlos Sainz Jr. vezérletével a negyedik és az ötödik rajtkockát sajátította ki. A csapattal az utolsó előtti nagydíját teljesítő spanyol úgy érzi, nem maximalizálták a lehetőségeiket. „A jó hír az, hogy az autó egyensúlyt tekintve jobbnak érződik, mint arra előzetesen számítottunk, és ezt az eredmények is tükrözik. Ugyanakkor nem hoztunk ki mindent a rendelkezésünkre álló csomagból. Noha sima volt a köröm, nagy volt az alulkormányzottság, és egyszerűen nem tudtam elkanyarodni normálisan az egész kör alatt. Ráadásul az volt az egyetlen lehetőségem, így vállalhattam túl nagy kockázatot a pályahatárok miatt."
„Úgy gondolom, szombaton sokat javíthatunk még a kocsi teljesítményén, főleg a lágy keveréken, ami remélhetőleg azt fogja eredményezni, hogy néhány hellyel előrébb lépünk.”
Sainz csapattársa, Charles Leclerc szerint az eredmények a valóságot tükrözik egy váratlanul jól sikerült szabadedzés után. „Mindent beleadtunk, és csak a negyedik-ötödik helyet szereztük meg, ami egyáltalán nem jó figyelembe véve, hogy milyen nagy jelentőséggel bír ez a versenyhétvége. Valamilyen okból kifolyólag a gyakorláson a várakozásokon felül teljesítettünk, míg a sprintidőmérőn nagyjából úgy végeztünk, mint arra előzetesen számítottunk. A tréning után nyilvánvalóan reménykedtünk benne, hogy akár jobban is sikerülhet, de végül nem jött össze.”
A monacói pilóta egyelőre nem tudja, hogy a szombati sprintfutamon felvehetik-e a harcot a McLarennel. „A szabadedzést alapul véve egyértelműen igen, azonban ha a sprintkvalifikációt vesszük figyelembe, akkor nem. Egyelőre utóbbi esemény számít reprezentatívnak, és az alapján nem vagyunk a legjobb helyzetben. De sosem lehet tudni. A versenyeken mindig más minden.”
A múlt hétvégén a negyedik világbajnoki címét bebiztosító Max Verstappen kiszorult a top 5-ből a loszaíli sprintidőmérőn, és a hatodik helyről lesz kénytelen elrugaszkodni a szombati minifutamon. „Egyszerűen nincs meg a tempónk, lassúak vagyunk. Nincs meg a megfelelő egyensúlyom ahhoz, hogy támadjak a kanyarok bejáratánál. A nagy tempójú részek rendben vannak, de mindenhol máshol nem oké a helyzet, ami nehézzé teszi azt, hogy nyomjam.”
„Úgy vélem, a hatodik hely nagyjából az, ahol lennünk kell, sőt, talán a hetedik lett volna a reális. De természetesen nem itt akarsz tartani. A sprintversenyen nehéz lesz harcba szállni a körülöttem lévő autókkal az egyensúly miatt. Ami a szombati időmérőt illeti, várjuk ki, hogy sikerül-e valamelyest javítanunk a helyzeten, de nem számítok arra, hogy hirtelen megfordítanánk a dolgot. Nem túl nagyszerű a helyzet.”
Lewis Hamilton a hetedik helyen végzett, és közel négy tizeddel maradt el a csapattársától. A hétszeres világbajnok kissé rezignáltan vette tudomásul az újabb csalódást keltő eredményt. „Ugyanaz volt a helyzet, mint minden más időmérőn, nem volt túl nagyszerű. Egyszerűen lassú vagyok. Minden egyes versenyhétvégén ez van. Az autó egészen jónak érződött, nem voltak problémák. Nem igazán tudok mást mondani. A hosszú etapok nem érződtek rossznak, de amikor olyan hátul vagy, mint amennyire én vagyok, az szinte ellehetetleníti, hogy harcba szállj a győzelemért. Szombaton a sprintfutam következik, minden tőlem telhetőt meg fogok tenni.”
„Nincs igazán semmilyen pozitívum, amit magammal tudnék vinni. Az jó hír, hogy az autó gyors, és George-nak holnap esélye lehet megszerezni a pole pozíciót is. Nem tudom, hogy miattam van-e, de határozottan nem vagyok gyors.”
Sergio Pérez ezúttal is búcsúzni kényszerült az első szakaszban. A mexikói pilóta úgy érzi, a Leclerc-rel történt incidens miatt nem jutott tovább a sprintidőmérőn. „Sajnos kissé későn mentünk ki. Volt egy kis problémánk, aztán elindultam a gyors körömre, és próbáltam kialakítani a távolságot. Az első kanyarban azonban csatába keveredtem Charles-szal, aminek következményeként vesztettem néhány tizedmásodpercet. Ez elegendő volt ahhoz, hogy kiessek. Nagy kár érte, úgy éreztem, tényleg sikerült előrelépnünk a kocsival a szabadedzés után, és sokkal több potenciál volt bennünk. Elég sajnálatos, hogy végül itt kötöttünk ki.”
Ami a pályán kívül történteket illeti, fontos megjegyezni, hogy a 2026-tól az Audi gyári csapatává váló Sauber megerősítette, hogy egy katari befektető kisebbségi résztulajdont vásárolt az alakulatban.
3. KATARI NAGYDÍJ | |
NOVEMBER 29., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Leclerc 1:21.953 |
Sprintidőmérő | 1. Norris 1:21.012 |
NOVEMBER 30., SZOMBAT | |
Sprintfutam | 15.00–16.00 |
Időmérő | 19.00–20.00 |
DECEMBER 1., VASÁRNAP | |
A verseny (57 kör, 308.611 km) rajtja | 17.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENY | |
Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi | December 8., 14.00 |