Mondhatjuk, hogy George Russell ott folytatta, ahol múlt heti győzelmét követően abbahagyta, ráadásul idei második – és F1-es pályafutása harmadik – pole pozícióját szerezte hazai versenyhétvégéjén. A Mercedes-pilóta elárulta, hogy őket is meglepte a végeredmény.
„Micsoda érzés! Az idény elején nem is álmodhattunk arról, hogy miénk lehet a pole ezen a helyszínen – vallotta be Russell. – Mi indulhatunk az első sorból Lewisszal, Lando pedig a harmadik helyről rajtolhat, ami hatalmas eredmény. Az autót ezúttal nagyon jónak éreztük, egyszerűen életre kelt az időmérőre, és nagyszerű élmény ezen a pályán vezetni. Próbáljuk meglovagolni ezt a hullámot, de már a versenyre koncentrálunk, hiszen van egy győzelem, amelyet meg kell szereznünk. Szoros lesz Lando ellen, és Max is nagyon gyors, de most nagyon izgatott vagyok. Nem hiszem, hogy Silverstone-ban reménykedtek abban, hogy három brit lesz az első három rajtpozícióban. Imádjuk ezt a támogatást, és alig várjuk a holnapi versenyt.”
Szűk két tizedmásodperccel maradt le a rajtelsőségről Lewis Hamilton, aki persze így is örül a Mercedes nagy sikerének. A hétszeres világbajnok egyetért csapattársával a meglepetéseredményt illetően, és bizakodó azzal kapcsolatban, hogy mindezt kettős győzelemre válhatják a futamon.
„Hatalmas gratuláció jár George-nak, hiszen remek munkát végzett – ismerte el Hamilton. – Egyértelműen nem számítottunk arra, hogy az első sorból rajtolhatunk, szóval ez hatalmas eredmény a csapatunk számára. Az időmérő arról szólt, hogy megfelelő hőmérsékletre hozzuk a gumikat, és kihasználjuk az adódó lehetőségeket. Úgy érzem, nekem ez jól sikerült, bár talán maradt a körömben némi idő, amit George könnyebben megtalált. Magabiztos vagyok az autót illetően, és holnap hasonló időjárási körülmények között összedolgozhatunk, hogy magunk mögött tartsuk Landót.”
Lando Norris tette teljessé a brit versenyzők idei legszebb időmérős eredményét, hiszen akárcsak az első két rajthely esetében, a harmadikról is hazai pályán versenyző pilóta rajtolhat Silverstone-ban. A McLaren versenyzője örül az eredménynek, és reméli, hogy vasárnap ennél is több babér terem számára.
„Elégedett vagyok a harmadik rajthellyel és azzal, hogy három brit indulhat az első három rajtkockából – árulta el Norris. – George és Lewis is szép kört teljesítettek, és kiváló munkát végeztek. Én hibáztam kicsit a végén, de a harmadik pozíció sem rossz. Holnap valószínűleg megint esni fog, ami izgalmasnak ígérkezik. Jó verseny várhat ránk, és gyorsak vagyunk, szóval harcba szállhatok George és Lewis ellen. Izgatott vagyunk, hogy jó műsorral szolgálhatunk a nézőknek. Remélem, hogy szép párharcaink lesznek, szóval várom a futamot.”
Nem alakult túl fényesen a Red Bull számára az időmérő. Sergio Pérez már a Q1-ben „elásta magát a kavicságyban”, Max Verstappennek pedig némi sérülés után meg kellett elégednie a másodiksoros rajthelyével. A címvédő a körülményeket tekintve mégis elégedett a helyzettel.
„Kicsit szerencsétlenül alakult a Q1 és az, hogy rákezdett az eső, amikor a Copse-ba értem – emlékezett vissza Verstappen. – Lassítottam, de így is elveszítettem az uralmat az autó felett, és majdnem ütköztem. Távol maradtam a faltól, de a padlólemezem eléggé megsérült. Úgy érzem, hogy a csapat remek munkát végzett, hiszen megpróbált javítani a helyzeten, de néhány darab hiányzott az elemről, amit persze nem lehetett visszaragasztani. Innentől kezdve szenvedtünk az egyensúllyal, hiszen a padlólemez egy nagyon fontos része az autónak. Végülis nagyon örülök a negyedik pozíciónak. Nyilván az első helyről szerettem volna rajtolni, így viszont van honnan visszavágnunk, és meglátjuk, nyomás alá tudjuk-e helyezni az élen lévőket.”
Nem sikerült a továbbjutás Charles Leclerc számára a kvalifikáció második szakaszának végén, ami kapcsán a monacói versenyző azt az aggályáét fogalmazta meg, hogy talán nem csak az információgyűjtéssel kellett volna foglalkozniuk a versenyhétvége elején. Leclerc szerint egyébként a Ferrari tavaly is hasonlóan rosszul alakuló időszakba került, ám abból könnyebben kilábaltak, mint idén.
„Egyszerűen lassúak vagyunk, és sok az ellentmondás az autót illetően – mondta a Ferrari-pilóta. – Nem hiszem, hogy segítene, ha felmérnénk és megértenénk a helyzetünket, majd rájönnénk, merre kellene elindulnunk. Tegnap úgy éreztük, hogy az autóink szétválasztásával sok információt szereztünk a jövőt tekintve, de ez talán megmutatja, hogy nem feltétlenül alakul optimális a hétvégénk, ha csupán a tanulásra koncentrálunk. Egy tizedmásodpercen múlt a Q3, szóval apró dolgok döntöttek. Jelenleg csupán szenvedünk a helyzettől, amibe kerültünk, de remélhetőleg minél hamarabb vissza tudunk vágni. Nem szabad pánikolnunk a történtek miatt, de közben az is igaz, hogy az a rossz időszak, amiben vagyunk, tovább tart, mint a tavalyi periódus.”
1. | George Russell | brit | Mercedes | 1:25.819 | átlag: 247.120 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:25.990 | 0.171 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.030 | 0.211 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:26.203 | 0.384 |
5. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:26.237 | 0.418 |
6. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:26.338 | 0.519 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:26.509 | 0.690 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:26.585 | 0.766 |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:26.640 | 0.821 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:26.917 | 1.098 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:27.097 | 0.538 |
12. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:27.175 | 0.616 |
13. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1:27.269 | 0.710 |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1:27.867 | 1.308 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 1:27.949 | 1.390 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1:32.431 | 2.884 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:32.905 | 3.358 |
18. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:34.557 | 5.010 |
19. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:38.348 | 8.801 |
20. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:39.804 | 10.257 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:29.547 | 1. | Norris | 1:26.559 |
2. | Russell | 1:30.106 | 2. | Russell | 1:26.723 |
3. | Leclerc | 1:30.496 | 3. | Alonso | 1:26.730 |
4. | Sainz | 1:30.557 | 4. | Piastri | 1:26.733 |
5. | Piastri | 1:30.895 | 5. | Hamilton | 1:26.770 |
6. | Cunoda | 1:30.994 | 6. | Verstappen | 1:26.796 |
7. | Albon | 1:31.135 | 7. | Sainz | 1:26.843 |
8. | Csou | 1:31.190 | 8. | Hülkenberg | 1:26.847 |
9. | Alonso | 1:31.264 | 9. | Albon | 1:26.933 |
10. | Ricciardo | 1:31.291 | 10. | Stroll | 1:26.938 |
11. | Verstappen | 1:31.342 | 11. | Leclerc | 1:27.097 |
12. | Stroll | 1:31.410 | 12. | Sargeant | 1:27.175 |
13. | Norris | 1:31.596 | 13. | Cunoda | 1:27.269 |
14. | Sargeant | 1:31.608 | 14. | Csou | 1:27.867 |
15. | Hülkenberg | 1:31.929 | 15. | Ricciardo | 1:27.949 |
16. | Bottas | 1:32.431 | |||
17. | Magnussen | 1:32.905 | |||
18. | Ocon | 1:34.557 | |||
19. | Pérez | 1:38.348 | |||
20. | Gasly | 1:39.804 |
75. BRIT NAGYDÍJ | |
Július 5., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:27.420 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:26.549 |
Július 6., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Russell 1:37.529 |
Időmérő | 1. Russell 1:25.819 |
Július 7., VASÁRNAP | |
A verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja: | 16.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Magyar Nagydíj, Mogyoród | Július 21., 15.00 |
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | Július 28., 15.00 |
Holland Nagydíj, Zandvoort | Augusztus 25., 15.00 |