Az imolai futam első felében úgy tűnt, hogy Max Verstappen újabb magabiztos győzelmet arat, a hajrában azonban igencsak meg kellett dolgoznia a háromszoros világbajnok, hogy elsőként szelhesse át a célvonalat. Verstappen elmondása szerint a gumik nehezítették meg a dolgát a verseny utolsó harmadában.
„Keményen kellett nyomnom a teljes verseny során – szögezte le a címvédő. – A közepes gumikon elég erősek voltunk, de a kemény abroncsokon már kicsit nehezebb dolgunk volt, főleg az utolsó tíz-tizenöt körben. Elfogyott a tapadásom, és sokat csúszkáltam. Láttam, hogy Lando egyre jobban felzárkózik, szóval az utolsó tíz körben mindent beleadtam, de nem volt könnyű úgy, hogy a gumik már nem működtek megfelelően. Nem engedhettem meg, hogy több hibát is vétsek, de szerencsére sikerült ezt elkerülni.”
Verstappen főnöke szerint is nagy különbség volt a futam első és második fele között, Christian Horner azonban büszke, hogy versenyzője kiállta a próbát.
„Két részre lehet osztani a versenyünket – vélekedik a brit szakember. – Az első felében nagyon jól mentünk, hét és fél másodperces előnyt építettünk fel, de a futam második felében Lando gyorsan elkezdett felzárkózni. A McLarennél kicsivel jobb munkát végeztek, és profitáltak ebből a hajrában. Max hatalmas nyomás alatt volt, és már figyelmeztették pályaelhagyás miatt, szóval nem engedhette meg, hogy akár csak egy milliméterrel is túlcsússzon. Nagyszerű munkát végzett, és állta a nyomást, amikor Lando gyorsan közeledett az utolsó körökben.”
Nem sokon múlt, hogy első győzelme után Lando Norris a második diadalát is megszerzi Imolában, de a McLaren számára kicsit korán ért véget a mai verseny. Az (egyelőre) egyszeres futamgyőztes brit számára még furcsa érzés, hogy egyre gyakrabban szólhatnak bele a győzelemért folyó harcba.
„Fáj, hogy ezt kell mondanom, de ha egy vagy két körrel tovább tartott volna a futam, úgy érzem, hogy elkaphattam volna Maxot – árulta el Norris. – Ez kemény, és kár érte, de nehéz versenyünk volt egészen az utolsó körig. A futam elején túl sokat veszítettem Maxszal szemben, hiszen neki sokkal jobban sikerült az első etap, de utána egyértelműen mi voltunk gyorsabbak. Nehezen ment a verseny első fele, a második azonban már sokkal jobban alakult. Egy-két kör még nagyon jól jött volna, de ma sajnos nem így történt. Kicsit még mindig meglep, hogy azt mondhatom, frusztráló lemaradni a győzelemről, de az előző futam és a fejlesztéseink miatt lassan hozzá kell szoknunk ehhez.”
A hétvég elején úgy tűnt, hogy hazai közönsége előtt a Ferrari talán felveheti a versenyt a Red Bull-lal, az időmérő azonban nem alakult kimondottan jól Charles Leclerc-ék számára, majd a futamon is meg kellett elégedniük a harmadik pozícióval.
„Legalább a dobogós hely meglett – mondta a monacói pilóta. – Csak akkor vagyok kellően elégedett, ha nyerek, és ma ehhez nem igazán kerültünk közel. A kemény gumikon eleinte gyorsak voltunk, szóval keményen nyomtam, hogy nyomást gyakoroljak Landóra, később viszont sokkal gyorsabb lett. Összességében úgy érzem, hogy elég jó volt a versenytempónk, de tegnap összeszedtünk némi hátrányt az időmérőn. A többi eseményen azonban gyorsnak tűntünk, ami biztató a szezon hátralévő részét illetően, és nagyszerű érzés a dobogón ünnepelni az imolai rajongóink előtt.”
A Mercedesnél kihívták George Russellt az imolai futam hajrájában egy újabb kerékcserére, amivel a leggyorsabb körért járó pluszpont megszerzése volt a cél. Ez végül sikerült is a brit pilóta számára, aki azonban második kiállásával veszített egy pozíciót a csapattársával szemben, de elmondása szerint ez nem aggasztja különösebben.
„A hatodik és hetedik hellyel sosem lehetünk elégedettek, de legalább csapatként szereztünk egy extra pontot – mondta Russell. – Veszítettem egy pozíciót Lewisszal szemben, de őszintén szólva nem fogok duzzogni amiatt, mert elbuktam a hatodik helyet. Továbbra is nagyon motivált mindenki a csapatban, ami nagyon inspiráló számomra, hiszen mindenki azon dolgozik, hogy fejlődjünk. Kihoztuk a legtöbbet ebből a hétvégéből, hiszen az autó csak a hatodik és a hetedik helyre volt elég.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:25:25.252 |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 0.725 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 7.916 mp h. |
4. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 14.132 mp h. |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 22.325 mp h. |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 35.104 mp h. |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 47.154 mp h. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 54.776 mp h. |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:19.556 p h. |
10. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1 kör h. |
11. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 1 kör h. |
14. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
17. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
18. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
19. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 51 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 6 | 6 | 6 | 2 | 161 |
2. | Charles Leclerc | - | 4 | 7 | - | 113 |
3. | Sergio Pérez | - | 3 | 7 | 2 | 107 |
4. | Lando Norris | 1 | 3 | 6 | - | 101 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 3 | 6 | - | 93 |
6. | Oscar Piastri | - | - | 7 | - | 53 |
7. | George Russell | - | - | 6 | 1 | 44 |
8. | Lewis Hamilton | - | - | 6 | - | 35 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 5 | 1 | 33 |
10. | Cunoda Juki | - | - | 4 | - | 15 |
11. | Lance Stroll | - | - | 3 | - | 11 |
12. | Oliver Bearman | - | - | 1 | - | 6 |
13. | Nico Hülkenberg | - | - | 4 | - | 6 |
14. | Daniel Ricciardo | - | - | 1 | - | 5 |
15. | Esteban Ocon | - | - | 1 | - | 1 |
16. | Kevin Magnussen | - | - | 1 | - | 1 |
1 | Red Bull-Honda RBPT | 268 |
2 | Ferrari | 212 |
3 | McLaren-Mercedes | 154 |
4 | Mercedes | 79 |
5 | Aston Martin-Mercedes | 44 |
6 | RB-Honda RBPT | 20 |
7 | Haas-Ferrari | 7 |
8 | Alpine-Renault | 1 |
9 | Williams-Mercedes | 0 |
10 | Sauber-Ferrari | 0 |
4. EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ | |
Május 17., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Leclerc 1:16.990 |
2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:15.906 |
Május 18., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:15.529 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:14.746 |
Május 19., VASÁRNAP | |
A verseny: | 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | Május 26., 15.00 |
Kanadai Nagydíj, Montreal | Június 9., 20.00 |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | Június 23., 15.00 |