A Formula–1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli valamennyi évben a csapatok szimulációs eredményei alapján gyűjti be az adatokat, és méri fel, várhatóan milyen terhelés éri a gumikat az új versenygépektől. A RacingNews365 forrásai szerint ugyanakkor az idei autók teljesítménynövekedése a vártnál nagyobb volt, amit jól jelez, hogy a múlt hétvégi Miami Nagydíjon két másodperccel volt gyorsabb a pole pozíciót érő kör, mint egy évvel korábban.
Híresztelések szerint a Pirelli pontosan ezért megerősített gumikeverékekkel érkezik a július 7. és 9. között rendezendő Brit Nagydíjra, majd ezt követően az összes további helyszínre. Az új gumispecifikáció ellenállóbb lesz a nagyobb terhelés szemben, és a források alapján olyan fejlesztés, amelyet a gumibeszállító eredetileg 2024-re szánt, így határozottan fontos lesz, hogyan válik be.
A RacingNews365 információi szerint a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) már tud a változásról, és az ahhoz szükséges procedúra is kezdetét vette már. A módosítást az FIA motorsport világtanácsának kell ratifikálnia, azonban ez a lap szerint csak formaság lesz.
Figyelembe véve, hogy a gumihasználat milyen meghatározó szerepet töltött be az első versenyeken, érdekes lesz látni, a különböző alakulatok hogyan reagálnak rá. Eddig a Red Bull és az Aston Martin kifejezetten jó bánt az abroncsokkal, míg a Ferrari nagyon nehezen tudja őket a megfelelő működési tartományba hozni.