A Haas kivételével valamennyi csapat hozott fejlesztést Spanyolországba, a legkomolyabban a McLaren, az Alfa Romeo, valamint az Aston Martin nyúlt hozzá az autójához, utóbbi szinte teljesen lemásolta a 2022-es Red Bullt, amivel igencsak felhívta magára a figyelmet.
MÁJUS 20., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.828 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.670 | ||||
MÁJUS 21., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő 16.00–17.00 | ||||
MÁJUS 22., VASÁRNAP | ||||
A verseny (66 kör, 308.424 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 29., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 12. 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 19., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal |
A „vörös bikáknak” nem is tetszett a nagy hasonlóság, és elhintették, hogy az elmúlt hónapokban több szakember is távozott tőlük pont a silverstone-i alakulathoz, így előfordulhat, hogy bizalmas adatok jutottak a riválishoz. A csapat kanadai versenyzője, Lance Stroll azonban a Sky Sports F1-nek leszögezte, hogy a most Barcelonában pályára guruló konstrukción már télen elkezdtek dolgozni, mivel két autót terveztek.
„Hallottam, hogy egyesek arról beszélnek, mennyire hasonlít az autónk a Red Bulléhoz, de tényleg a gyárban végeztük el a munkát. Télen terveztük meg a kocsit, és most vetettük be. Az elmúlt hónapokban nagyon komolyan dolgoztunk, hogy elkészüljünk, remélhetőleg előrelépünk.”
„Valójában két különböző autót álmodtunk meg, már az elsőt kipróbáltuk, és most megnézzük, mit tud ez” – tette hozzá az első edzésen a tizenkettedik, míg a másodikon a tizenharmadik pozícióban záró Stroll.
Ami a pályán történteket illeti, Charles Leclerc-nél nem volt gyorsabb pénteken, a monacói előnye ugyanakkor nem volt számottevő: az első tréningen 79 ezreddel, míg a másodikon 117 ezreddel előzte meg a második helyezettet.
„Az egykörös tempónk rendben van, azonban a hosszú etapjaink nem festettek túl jól, így a versenytempón és a gumikopáson kell elsősorban dolgoznunk. A lágyon futott etapjaink jobbnak érződtek, mint a közepesen teljesítettek."
A hazai pályán versenyző Carlos Sainz Jr. számára is jól alakult a nyitó nap, második és negyedik helyet szerzett.
„Az első szabadedzés jól alakult, a második kevésbé. Ki kell elemeznünk, hogy miért, és megtalálni a megfelelő beállításokat szombatra. Biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog. Teljesen lenyűgöz, hogy milyen sokan vannak a lelátókon, óriási motivációt jelent."
Noha a Mercedes már Miamiban is biztató pénteket futott, a Spanyolországban eddig mutatott formája jóval pozitívabb képet fest, hiszen a jó köridők mellett az autó vezethetősége is sokat javult, valamint a pattogás is megszűnni látszott.
„Egyelőre nem igazán tudom, mi a helyzet, Miamiban még mi voltunk a leggyorsabbak pénteken, most másodikak vagyunk. Az autó ugyanakkor határozottan másképp reagál, és kevésbé vagyunk korlátozva, hiszen nem pattogunk az egyenesekben. Bizonyos kanyarokban még mindig előjön a delfinezés, amire mindenképpen pontot kellene tennünk, és úgy hiszem, a Red Bull továbbra is nagyon erős. Velük mindenképpen számolni kell, de még ki kell elemeznünk az adatokat."
„Nem látok okot arra, miért ne lehetnénk ilyen közel, ha nem közelebb az élhez, ugyanakkor a különböző motormódok némileg árnyalják a képet. A Ferrari és a Red Bull nem tekerte fel túlzottan az erőforrását, szóval még van tempó bennük."
„A gumikopás mindenki számára gondot okozott, és ez kulcsszerepet fog játszani vasárnap, így az éjjel mindenképpen erre fogunk fókuszálni. Nagy valószínűséggel kétkiállásos lesz a verseny" – magyarázta George Russell, akihez hasonlóan a csapattárs, Lewis Hamilton is meglehetősen pozitívan nyilatkozott.
„Nagyon elégedett vagyok a fejlődésünkkel. Nagy köszönet mindenkinek a gyárban, hogy nem adták fel, és folyamatosan keményen dolgoztak. Nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de jó úton járunk. Idén a mostani volt az első alkalom, hogy az egyenesben nem pattogott az autó. Valamilyen szinten még mindig jelen van a delfinezés, de már sokkal jobb a helyzet. Még mindig próbáljuk kihozni a kocsiban rejlő potenciált, ami elég nehéz, de határozottan jobb szituációban vagyunk."
„Nagyon jók a fejlesztések, és most az a feladat, hogy szombatra is átmentsük a formánkat. Úgy gondolom, hogy még ennél is jobb pozícióba hozhatjuk magunkat, és remélhetőleg harcba szállhatunk az előttünk álló srácokkal."
„A gumikkal van némi probléma, az idén sokszor küzdünk túlmelegedéssel, de mindannyian egy csónakban evezünk. Nem lehetsz igazán agresszív velük, vigyáznod kell rájuk. A Pirelli így tervezte őket."
Az előző két versenyhétvégén győzedelmeskedő Max Verstappent a második edzésen mindkét Ferrari, valamint Mercedes meg tudta előzni, így csak az ötödik helyen zárt. A holland az elmondása szerint a megfelelő egyensúly megtalálásával küzdött, de a hosszú etapokkal elégedett volt.
„Elég nehéz volt megtalálni a megfelelő egyensúlyt. Határozottan dolgoznunk kell még az egykörös tempónkon, a hosszú etapjaink viszont erősek voltak. Ennek mindenképpen örülök, de meg kell találnunk az arany középutat. A gumikkal elég nehéz, és egyelőre egyértelműen nem bánunk jól velük. Legalább azt tudjuk, hogy az időjárás az egész hétvégén hasonlóan fog alakulni, szóval van mire alapozni."
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.828 | átlag: 210.828 km/ó | 27 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.907 | 0.079 mp h. | 27 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:20.164 | 0.336 | 28 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:20.590 | 0.762 | 28 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:20.768 | 0.940 | 24 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:20.811 | 0.983 | 27 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.279 | 1.451 | 24 |
8. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:21.422 | 1.594 | 23 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:21.737 | 1.909 | 23 |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:21.814 | 1.986 | 28 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:21.891 | 2.063 | 26 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:21.920 | 2.092 | 23 |
13. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.975 | 2.147 | 20 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:22.089 | 2.261 | 16 |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:22.146 | 2.318 | 21 |
16. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:22.164 | 2.336 | 20 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.614 | 2.786 | 25 |
18. | Nyck de Vries | holland | Mercedes | 1:22.920 | 3.092 | 28 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:23.011 | 3.183 | 27 |
20. | Jüri Vips | észt | Red Bull-Honda | 1:24.138 | 4.310 | 23 |
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.670 | átlag: 211.246 km/ó | 28 kör |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 1:19.787 | 0.117 mp h. | 26 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.874 | 0.204 | 25 |
4. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.990 | 0.320 | 30 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:20.006 | 0.336 | 27 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:20.203 | 0.533 | 25 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:20.632 | 0.962 | 29 |
8. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:20.703 | 1.033 | 30 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:20.745 | 1.075 | 26 |
10. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:20.757 | 1.087 | 24 |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:20.917 | 1.247 | 27 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:21.013 | 1.343 | 24 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:21.249 | 1.579 | 31 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:21.285 | 1.615 | 28 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:21.385 | 1.715 | 21 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.828 | 2.158 | 3 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.866 | 2.196 | 29 |
18. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:22.319 | 2.649 | 30 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:23.197 | 3.527 | 24 |
20. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.388 | 3.718 | 6 |