MÁRCIUS 18., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Gasly 1:34.193 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.936 | ||||
MÁRCIUS 19., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő: 16.00–17.00 | ||||
MÁRCIUS 20., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 16.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Március 27., 15.00 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | |||
Április 10., 6.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | |||
Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola |
Az idénynyitó péntekjén továbbra is beszédtémát szolgáltatott a tavalyi, botrányosan záruló abu-dzabi finálé, hiszen a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) új elnöke, Mohammed ben Szulajem legutóbb azt ígérte, a bahreini nyitó napon teszik közzé az idényzáróval kapcsolatban indított vizsgálódás eredményét. Ez azonban továbbra sem történt meg, és az egyéni címvédő, Max Verstappen szerint nem is kellene nyilvánosságra hozni a dokumentumot.
„Nem gondolnám, hogy kellene a teljes jelentés. Természetesen minden évben jó megvitatni, mi történt az előző évben, nem? Ki akarod elemezni, mit hogyan tettél. Szóval igen, kiderül majd, ha vannak bizonyos dolgok, amiket jobban is le lehetne írni a szabálykönyvben, érthetőbben vagy pontosabban fogalmazni. Majd meglátjuk” – jelentette ki a holland, versenyzőtársai azonban nem értettek egyet vele.
„Nagyon fontos az átláthatóság, és az is, hogy elolvashassuk a jelentést. Hogy valóban el fogom-e olvasni? Nem hiszem, mert biztosan nagyon hosszú lesz, de fontos, hogy legalább a főbb részeit láthassuk, és tudjuk, mik a végkövetkeztetések, mert csak így tanulhatunk belőle, kezelhetjük jobban a helyzetet a jövőben” – magyarázta a Ferrari monacói versenyzője, Charles Leclerc, akivel Mick Schumacher is egyetértett, igaz, hangsúlyozta, jó lenne már előre nézni.
„Az már a múlt, de jó lenne ismerni a következtetéseket, hogy ne ismétlődhessenek meg az akkori történések.”
Noha az FIA vizsgálata tehát egyelőre nem látott napvilágot (a hírek szerint szombaton kerülhet erre sor), az már biztos, hogy a sárga sisakfestéssel a gyökerekhez visszatérő Hamiltont utólag megbüntették azért, mert tavaly kihagyta a díjátadó gálát. A hétszeres világbajnok 50 ezer eurós pénzbírságot kapott, amit az elnökkel megegyezve olyan hátrányos helyzetű fiatalok számára ajánlott fel, akik mérnökként szeretnének a motorsportba kerülni.
Lance Stroll Cunoda Jukit tartotta fel, míg a japán pilóta Charles Leclerc-t – mindketten a nyolcas kanyarban akadályozták a pilótatársukat, és mind a ketten megrovást kaptak. |
Ami a szabadedzéseket illeti, a technika ördöge ezúttal is közbeszólt: Valtteri Bottas a teljes első tréninget volt kénytelen kihagyni gyújtási problémák miatt (az Alfa Romeóban a központi elektronikát cserélni is kellett), az Alpine-nál az új oldaldobozból szakadt le egy jókora darab, míg a Mercedes a továbbra is fennálló delfinezés miatt hagyott el egy kisebb alkatrészdarabot a W13-asról, majd Lewis Hamiltonnál a nyitható hátsó szárny sem működött a villanyfényben, a McLarennél pedig Daniel Ricciardót hátráltatta szivárgás.
Napsütésben még Pierre Gasly, a sivatagi éjszakában már Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak, míg a Ferrari kettőse mindkét alkalommal a második és a harmadik helyet foglalta el, és végig meglehetősen meggyőző tempót mutatott. Nem úgy, mint a Mercedes, illetve a McLaren, utóbbi ráadásul a top 10-ből is kiszorult.
A villanyfényes gyakorláson tehát Verstappen zárt az élen, és a hollandnak nem is lehetett igazán oka a panaszra, hiszen elmondása szerint is jól viselkedett a Red Bull a szahíri pályán.
„Az autó jól viselkedett, és mivel egy hete itt teszteltünk, tudtuk, mik lehetnek az optimális beállítások. Néhány újítást is kipróbáltunk, és úgy tűnik, valamennyi bevált. Eléggé sima napunk volt. Az autó egy körön és a hosszabb etapok során is jónak érződött, szóval nagyon örülök. A Ferrari ugyanakkor nagyon keményen nyomja, és rendkívül közel is van hozzánk, szóval még meg kell várunk, pontosan hol állunk, amikor holnap mindenki feltekeri a motort. Egyelőre jónak tűnik a helyzet."
Leclerc másodikként zárt mindkét gyakorláson, azonban pillanatnyilag még nem írná alá ezt a helyezést, ha felajánlanák neki, hiszen minden hétvégére nyerni megy.
„Természetesen nyerni akarok, mint ahogyan mindenki más is a csapatban, szóval nem írnám alá előre a második pozíciót. A győzelem a célunk. Nyilván remek előrelépést jelentene a második hely tavalyhoz képest. Mint ahogyan többször is mondtam, ez teljesen új projekt, és optimisták vagyunk, mert tudjuk, milyen sokat dolgoztunk azért, hogy ott tartsunk, ahol most. Minden hétvégén azon leszünk, hogy harcba szállhassunk a győzelemért, aztán meglátjuk, hogy ez sikerül-e vagy sem.”
„Még sok dolgunk van szombatig, de remélhetőleg esélyesek leszünk a pole pozícióra. Magabiztosnak érzem magam az autóban, és minden arról szól, hogy találjuk meg a határokat, illetve ne kövessünk el hibát.”
A nap során több problémába is ütköző, s a villanyfényben végül több mint egy másodperces hátránnyal a kilencedik helyen záró Hamilton egyáltalán nem volt elégedett, érzése szerint bármivel álltak elő, nem segített rajtuk.
„Nem igazán foglalkoztam George autójával, kizárólag a sajátomra összpontosítottam. Különböző megoldásokkal próbálkoztunk, de az én kocsimon fellépő problémákra fókuszáltam. A mostani gondjaink mellett eltörpülnek az elmúlt években tapasztaltak, most sokkal nagyobb kihívással kell szembenéznünk. Bármit próbáltunk ki, nem igazán segített, szóval úgy tűnik, több időt fog felemészteni, mire megoldjuk a problémáinkat.”
Hamiltonhoz hasonlóan a negyedikként végző George Russell is saját problémáival foglalkozott, s noha ő sem volt elégedett a W13-as tempójával, úgy érzi, még gyorsulhat.
„Az egyértelmű, hogy a stopperóra számít, és mi jelenleg határozottan nem tartunk ott, ahol lenni szeretnénk. Úgy érzem, bizonyos területeken nagy előrelépést sikerült megtennünk, de továbbra sincs meg igazán a tempónk. Sok adatot kell még kielemeznünk az éjszaka folyamán, hogy rájöjjünk, pontosan mely területeken szenvedünk még. Óriási a lemaradásunk a Red Bull és a Ferrari mögött, míg az AlphaTauri és az Alfa Romeo közel azonos szinten van velünk, vagy talán valamivel még gyorsabb is nálunk.”
„Noha túl sok következtetést nem lehet még levonni az eredményekből, a hosszú etapok már jóval mérvadóbbak voltak, és azt láttuk, hogy folyamatosan egy másodperc körül mozgott a lemaradásunk a riválisainkhoz képest. Még jobban bele kell ásnom magam az adatokba, hogy megértsem, mi ennek az oka.”
„Ami engem illet, nem vagyok elégedett a kocsival, de találhatunk még némi időt. Ma kicsit nagyobb volt a szél, mint a teszteken, ami kissé meglepett minket. Sikerült javulnunk, de még rengeteg tényező van. Azt tudjuk, hogy megvan bennünk a tempó, de időbe fog telni, mire kiaknázzuk a bennünk rejlő potenciált. Még van időnk, és az a feladat, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki belőle. Talán a kármentés lesz a cél.”
Folytatás szombaton 13 órakor a harmadik szabadedzéssel.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:31.936 | átlag: 211.921 km/ó | 20 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:32.023 | 0.087 mp h. | 20 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:32.520 | 0.584 | 22 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:32.529 | 0.593 | 25 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:32.877 | 0.941 | 24 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:32.951 | 1.015 | 30 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:32.958 | 1.022 | 20 |
8. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:33.085 | 1.149 | 24 |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.144 | 1.208 | 23 |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:33.183 | 1.247 | 23 |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.280 | 1.344 | 27 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:33.360 | 1.424 | 25 |
13. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:33.621 | 1.685 | 24 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:33.789 | 1.853 | 26 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.953 | 2.017 | 27 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:33.958 | 2.022 | 25 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Aston Martin-Mercedes | 1:34.061 | 2.125 | 28 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:34.166 | 2.230 | 12 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:34.486 | 2.550 | 28 |
20. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:34.735 | 2.799 | 22 |
1. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:34.193 | átlag: 206.843 km/ó | 23 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:34.557 | 0.364 mp h. | 22 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:34.611 | 0.418 | 23 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:34.629 | 0.436 | 23 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:34.742 | 0.549 | 22 |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:34.814 | 0.621 | 22 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.943 | 0.750 | 17 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:35.000 | 0.807 | 14 |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:35.028 | 0.835 | 20 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:35.050 | 0.857 | 23 |
11. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.053 | 0.860 | 20 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:35.151 | 0.958 | 15 |
13. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:35.644 | 1.451 | 15 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Aston Martin-Mercedes | 1:35.815 | 1.622 | 23 |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:35.923 | 1.730 | 17 |
16. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.304 | 2.111 | 22 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:36.402 | 2.209 | 20 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:36.536 | 2.343 | 23 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:36.804 | 2.611 | 21 |
20. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | - | 2 |