SZEPTEMBER 3., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:11.500 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:10.902 | ||||
SZEPTEMBER 4., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
SZEPTEMBER 5., VASÁRNAP | ||||
A verseny (72 kör, 306.648 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Szeptember 12., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | |||
Szeptember 26., 14.00 | Orosz Nagydíj, Szocsi | |||
Október 10., 11.00 | Török Nagydíj, Isztambul |
A 36 év szünet után visszatérő Zandvoortban nem alakult zökkenőmentesen a nyitó nap: az első szabadedzésen mindössze bő húsz percet körözhetett a mezőny a Sebastian Vettel Aston Martinjában meghibásodó Mercedes-erőforrás miatt, míg a második gyakorlás – az után, hogy csúszva kezdődött – kétszer is megszakadt piros zászlóval.
Először Lewis Hamilton volt kénytelen leparkolni a W12-est technikai meghibásodás miatt, majd Nyikita Mazepin ásta el a Haast a kavicságyban a 11-es kanyarnál.
A legtöbb időt így összességében a délelőtt még leggyorsabb Lewis Hamilton vesztette, de ennél is rosszabb hír a Mercedes számára, hogy a jelek szerint mindkét hajtásláncban az olajnyomással adódott probléma. A McLaren ugyanakkor némileg fellélegezhetett, miután kiderült, hogy Lando Norris a folytatásban is nyúzhatja a spái bukásakor használt motort.
„Délelőtt is csupán húsz percet körözhettem a piros zászló miatt, szóval ez most hátrányos helyzetbe hozott minket, Valtteri számára viszont jól alakult a péntek, és bízom benne, hogy holnap be tudjuk hozni a lemaradást. A két edzés között végrehajtottunk néhány változtatást, de csak egy kört tudtam teljesíteni, szóval nehéz megmondani, hogy jó vagy rossz irányba indultunk-e el."
„Nem azért aggódom, hogy tudok-e tiszta kört futni, inkább az aggaszt, hogy sikerül-e utolérni a többieket. Valtteri viszont fantasztikusan ment, és mivel általában nem állunk messze egymástól a beállításokat tekintve, abban bízom, hogy a ma elvégzett nagyszerű munkája számomra is segítséget jelent."
„Egészen őrületes F1-es autóban körözni ezen a pályán, igazi versenypálya. Azt viszont érdekes lesz látni, hogy vajon lehet-e előzni rajta. Úgy hiszem, nem, mivel magas leszorítóerőt igénylő szupergyors kanyarok alkotják a pályát, ami meg fogja nehezíteni az előtted haladó követését. De bízzunk benne, hogy vasárnapra sikerül kitalálni valami jó stratégiát" – fogalmazott Hamilton.
Az első gyakorláson még második Verstappen, noha nem hátráltatta semmilyen technikai probléma, nem igazán tudott tiszta kört összetenni a sok megszakítás miatt, így nem derült fény a Red Bull egykörös tempójára.
„Nem reprezentatívak az eredmények, hiszen a gumik teljesítménye egy kör után visszaesik. Mindenesetre néhány területen vár még ránk munka, mert összességében nem vagyunk elégedettek a rövid etapon mutatott tempónkkal. Noha a versenyszimulációnk jól sikerült, mindenki tudja, hogy milyen fontos itt a rajtpozíció. Pontosan ezért végre kell hajtanunk néhány módosítást annak érdekében, hogy javuljunk rövid távon – magyarázta a holland, de rámutatott, nincs olyan nagy gond. – A kör, amit meg kellett szakítanom, jó lehetett volna az első helyre."
Míg Hamilton és Verstappen nagy valószínűséggel szombaton és vasárnap a pályán csaphat össze egymással, csapatfőnökeik a hírek szerint megint egymásnak estek a pályán kívül – ezúttal a Williamsnél esetlegesen megüresedő helyen megy a vita. Ugyanis úgy tűnik, hogy a Red Bull és a Mercedes is a grove-iakban látja a lehetőséget. Előbbi Alexander Albont, utóbbi Nyck de Vriest ültetné Jost Capito csapatába.
„Keményen dolgozunk azon, hogy ülést találjunk Albonnak. Nagyon remélem, hogy a Mercedes nem fogja megakadályozni abban, hogy megkapja a lehetőséget a Williamstől csak azért, mert kötődik a Red Bullhoz. Nagy kár lenne, ha ezért a versenyzőnek kellene megfizetnie. Remélhetőleg ez nem fog bekövetkezni" – kezdte a „vörös bikák" csapatfőnöke, Christian Horner, majd egy másik lehetséges célállomást is megnevezett.
„A Williams mellett az Alfa Romeo is érdeklődik iránta. Nagyon szeretnénk, hogy újra a Formula–1-ben versenyezhessen, és remélhetőleg pár nap múlva megoldást találunk. Mindig vannak akadályok, de megérdemel egy ülést, és mi minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy ez megvalósulhasson."
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:11.500 | átlag: 214.439 km/ó | 17 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:11.597 | 0.097 mp h. | 18 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:11.601 | 0.101 | 19 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:11.623 | 0.123 | 18 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:11.738 | 0.238 | 18 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:12.158 | 0.658 | 18 |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:12.231 | 0.731 | 17 |
8. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:12.359 | 0.859 | 18 |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:12.431 | 0.931 | 18 |
10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:12.515 | 1.015 | 19 |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:12.679 | 1.179 | 18 |
12. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:12.907 | 1.407 | 16 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.053 | 1.553 | 20 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:13.081 | 1.581 | 18 |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:13.181 | 1.681 | 15 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:13.328 | 1.828 | 18 |
17. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:13.516 | 2.016 | 14 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:13.847 | 2.347 | 17 |
19. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:15.984 | 4.484 | 6 |
20. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | idő nélkül | 3 |
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:10.902 | átlag: 216.247 km/ó | 29 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:11.056 | 0.154 mp h. | 28 |
3. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:11.074 | 0.172 | 33 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:11.132 | 0.230 | 33 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:11.264 | 0.362 | 28 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:11.280 | 0.378 | 30 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:11.462 | 0.560 | 29 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:11.488 | 0.586 | 27 |
9. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:11.678 | 0.776 | 30 |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:11.713 | 0.811 | 24 |
11. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:11.911 | 1.009 | 3 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:11.946 | 1.044 | 27 |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:12.096 | 1.194 | 31 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:12.136 | 1.234 | 29 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:12.157 | 1.255 | 25 |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:12.206 | 1.304 | 31 |
17. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:12.607 | 1.705 | 31 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:12.610 | 1.708 | 27 |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:12.835 | 1.933 | 12 |
20. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:12.855 | 1.953 | 30 |