Max Verstappen 5 másodperces időbüntetést kapott a Monacói Nagydíjon, miután Valtteri Bottasszal találkozott a bokszutcában. A holland így hiába támadta az utolsó körig a futamon győzedelmeskedő Lewis Hamiltont, csak a dobogó alsó fokára állhatott fel.
AUGUSZTUS 2., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
AUGUSZTUS 3., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
AUGUSZTUS 4., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 1., 15.10 | 64. Belga Nagydíj | ||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj |
A múlt hétvégi Német Nagydíjon aztán Charles Leclerc-t kezdték el vizsgálni a sportfelügyelők veszélyes kiengedés miatt, ám ezúttal nem a versenyzőt, hanem a csapatot szankcionálták. A Ferrari 5000 eurós pénzbírságot kapott az eset miatt, amiért sok kritika érte az FIA-t. Az elégedetlenkedők hangja azonban nem a büntetés jellege miatt volt hangos, hanem sokkal inkább a következetlenség miatt.
„Versenyt akarsz látni a bokszutcában is, de ez most úgy zajlott, hogy az egyik versenyző épp jött be, míg a másik végzett, tehát kissé más volt a két eset. Úgy gondolom azonban, a mostani döntés volt a helyes, míg a monacói a rossz. Viszont ez ilyen, egyes napokon neked kedveznek, máskor meg nem" – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, Michael Masi pedig rámutatott: a két esetet egy lapon sem lehet említeni, hiszen Verstappen ellen elsősorban nem a veszélyes kiengedés miatt indult vizsgálat a hercegségben.
„Bár úgy lett elkönyvelve, hogy veszélyes kiengedés miatt kapott büntetést, igazából bokszutcai baleset okozásáért. Ezért is különbözik egymástól a két eset, hiszen a németországi határozottan veszélyes kiengedés volt" – jelentette ki, majd arról is beszélt, milyen tényezők játszottak közre a döntésnél.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
„A döntésmeghozatalban szerepet játszott a csapatmenedzserekkel folytatott beszélgetésünk, hiszen tudtuk, hogy változó körülmények várják majd a mezőnyt, így nagy valószínűséggel adott pillanatban nagy lesz a forgalom a bokszutcában, amikor a versenyzők gumit cserélnek egy-egy váltópontnál. Emellett azzal is tisztában voltunk, hogy itt nincs lehetőség arra, hogy a pilóták a festett részen menjenek, mint Silverstone-ban, ha sok csapat dolgozik kint egyszerre" – magyarázta Masi, majd elmondta, nem számít arra, hogy a mostani döntés miatt több csapat is megfontolja, érdemes lenne-e pénzbüntetés fejében többet kockáztatnia a bokszkiállásoknál.
„Nem hiszem. A csapatok mindannyian egyetértettek abban, hogy minden egyes esetet a saját kontextusában kell vizsgálni. Lehet bizonyosakat egy adott kalap alá venni, csakhogy mindig fontos megvizsgálni, pontosan milyen tényezők vezettek az adott esethez, és aszerint döntést hozni. Úgy vélem, így egyértelmű volt a mostani büntetés. Ilyesmi viszont egyébként sem történik meg túl sűrűn, ez elszigetelt eset. A csapatok is tisztában vannak azzal, hogy ilyenkor benne van, hogy megsérül az autó, ami sokkal nagyobb büntetés, mint amit mi ki tudunk róni" – tette még hozzá, a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner ellenben nem teljesen ért ezzel egyet.
„El kell ezen gondolkoznunk, hiszen a mostani döntés arra ösztönzi a csapatokat, hogy több rizikót vállaljanak a bokszutcában. Az FIA megkapja a pénzt, mi elveszítjük a pozíciónkat, szóval mindenki nyer az ügyön, kivéve azt, aki áldozatává válik egy ilyen esetnek" – adott hangot Steiner a véleményének, miután pont versenyzője, Romain Grosjean vesztett az ügyön a Német Nagydíjon.