Péntek reggel még úgy szóltak az időjárás-jelentések, hogy aligha ússza meg a mezőny a második szabadedzés során az esőt, aztán végül a délutáni gyakorlás során nyoma sem volt a beígért csapadéknak. A jóslat viszont megtette a hatását, mert miután zöldre váltottak a lámpák, szinte azonnal pályára hajtottak a pilóták és lázas körözésbe kezdtek, nehogy az esetleges eső miatt ne tudjanak elegendő adatot gyűjteni.
SZEPTEMBER 1., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:21.537 |
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:21.406 |
SZEPTEMBER 2., SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
SZEPTEMBER 3., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (53 kör, 306.720 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 17., 14.00: Szingapúri Nagydíj |
Október 1., 9.00: Malajziai Nagydíj |
Október 8., 7.00: Japán Nagydíj |
Furcsamód, az első tréninget megnyerő Lewis Hamilton az utolsók között kezdte meg a munkát, de amikor feliratkozott az időlistára, annak rögtön a tetejére ugrott. Pár pillanat múlva ugyan Kimi Räikkönen megelőzte, ám Valtteri Bottas néhány szekundummal később visszaállította a hétvége monzai világrendjét, és visszaállt az élre, aztán Hamilton – délután elsőként – beszáguldott 1:22 alá.
Az edzés feléhez közeledve Valtteri Bottas egy nagyszerűen összerakott gyors körrel meg tudta előzni csapattársát, 56 ezreddel gyorsabban ért körbe a monzai aszfaltcsíkon. Ez közvetlenül a nap első sárga zászlós eseménye után történt, amikor Lance Stroll megpördült az Alberto Ascariról elnevezett kanyarkombinációban.
A sárga zászló még kétszer került elő: először amikor a 23. születésnapját ünneplő Carlos Sainz alatt elfüstölt a Toro Rosso Renault-motorja, melyben már az első edzés után ki kellett cserélni az MGU-H egységet, amely már az ötödik volt.
A tréning végén – melynek második felében jobbára versenyszimulációt teljesítettek a pilóták – aztán már nemcsak a sárga zászló, hanem a virtuális biztonsági autó is előkerült, amikor Kevin Magnussen Haas-Ferrarijának eltört a felfüggesztése.
Az edzés krónikájához még hozzátartozik, hogy Nico Hülkenberg Renault-jában meghibásodott a hidraulika, ezért a német pilóta hamarabb fejezte be a gyakorlást.
Az első edzéshez hasonlóan tehát a Mercedesnél gyorsabb autó nem akadt, ám a Ferrari nagyot tudott javulni, hiszen a végül 3. helyen záró Sebastian Vettel szűk másfél tized, míg a 4. Kimi Räikkönen 4 tizedre maradt csak le Bottastól, ami a délelőtti gyakorláshoz képest hatalmas fejlődés, hiszen akkor több mint 1.1 másodperc volt a Ferrari hátránya.
Az Olasz Nagydíj programja szombat délelőtt 11.00 órakor a harmadik szabadedzéssel folytatódik.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:21.406 | átlag: 256.182 km/ó | 25 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:21.462 | 0.056 mp h. | 24 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:21.546 | 0.140 | 33 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:21.804 | 0.398 | 34 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:22.409 | 1.003 | 34 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:22.752 | 1.346 | 22 |
7. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:22.947 | 1.541 | 31 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:22.968 | 1.562 | 31 |
9. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:22.977 | 1.571 | 43 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:22.985 | 1.579 | 42 |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:23.150 | 1.744 | 21 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:23.272 | 1.866 | 14 |
13. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:23.317 | 1.911 | 34 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:23.352 | 1.946 | 43 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:23.403 | 1.997 | 36 |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:23.567 | 2.161 | 31 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:23.650 | 2.244 | 20 |
18. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:24.253 | 2.847 | 28 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:24.894 | 3.488 | 39 |
20. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:25.295 | 3.889 | 25 |
PERCRŐL PERCRE