Mark Webber három futam óta képtelen legyőzni Sebastian Vettelt, és a vb-pontversenybeli hátrányát fokozatosan csökkentő német Dél-Koreában is az ausztrál elől rajtolhat, azaz jó esélye van rá, hogy a 14 pontos különbséget még kisebbé tegye.
„Pénteken kipróbáltunk valamit a kocsin, ami nem működött, és egyébként is voltak problémáim, s ez a legrosszabb, ami egy új pályán történhet, hiszen kevesebb kört mentem, mint a többiek. Először az időmérőn mehettem teljes erőbedobással ezen a pályán, és bár féltem tőle, hogy nem sikerül megtalálnom a megfelelő ritmust, jól sikerült az edzés. A feladatunk egy részét megoldottuk, de a neheze még hátravan” – mondta Vettel.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Webber nagy előnyt élvezhet a versenyen, a vb-éllovasnak ugyanis volt még egy teljesen új motorja, és csapata azt tette be az autójába szombat reggel. Ezzel a vb-esélyesek közül utolsóként ő is bevetette nyolcadik erőforrását, s a szakemberek szerint nagy hasznát veheti a hosszú egyenesekben a vadonatúj V8-asnak.
„Szerintem nem nagy ügy, hogy új motort használok, nem sok előnyöm lesz a többiekkel szemben – mondta Webber. – Tudtam, hogy nagyon szoros csatát vívunk az első rajtkockáért, és így is lett. Sajnos az első köröm nem sikerült, a második pedig nem volt elég jó arra, hogy megverjem Sebastiant. A futam nehéz lesz, tudtuk, hogy a McLaren gyorsabb lesz nálunk az egyenesekben.”
Fernando Alonso és a Ferrari vezetősége a Japán Nagydíj után azt mondta, hogy az utolsó három versenyen különösen fontos szerepe lesz az időmérőnek, hiszen a rajtsorrend jó eséllyel meghatározhatja a futam végeredményét is. Ehhez képest a spanyol ismét kikapott mindkét Red Bull-pilótától, ráadásul csapattársa, Felipe Massa, akitől segítséget remélt, csak a hatodik rajtkockát szerezte meg Nico Rosberg mögött. A spanyol ezért abban bízik, hogy a vasárnap délelőttre ígért eső megbolygatja az erőviszonyokat.
„Figyelni kell az időjárás-előrejelzéseket, mert esőt ígérnek a futam előtti órákra – mondta a spanyol, majd a stratégiájáról beszélt. – A legfontosabb, hogy befejezzem a versenyt, mert ez óriási előnyt jelenthet akkor, ha valaki kiesik ötünk közül. Ha nem, előzni kell. Papíron van két-három pontja a pályának, amelyeken lehet előzni, de láttunk már olyat, hogy hasonló pályákon semmi sem történt, és fordított eset is történt. Szuzukában első ránézésre nem találni előzési pontot, mégis remek manővereket lehet látni ott évről évre."
Lewis Hamilton sokat várt a jongnami hétvégétől, elsősorban azért, mert a pálya első szakaszát képező hosszú egyenesek és hajtűkanyarok a McLaren-Mercedesnek kedveznek. Ám az angol csak a negyedik rajtkockát tudta megszerezni, amiben talán az a legrosszabb, hogy a rendkívül poros pályán nagyobb hátrányt jelenthet a koszos oldalról indulás, mint más futamokon. Hamilton ennek ellenére nem adja fel.
„Nem tudom, mitől ilyen gyorsak a többiek, nem hiszem, hogy ennél jobb kört tudtam volna futni. Bár a pálya koszos oldaláról kell indulnom, bízom benne, hogy jó lesz a rajtom, és csatába szállhatok a győzelemért – mondta Hamilton, aki a boxutca bejáratánál majdnem összetörte az autóját. – Az edzéseken azt is kell gyakorolni, hogyan hajts be a boxba, úgy tűnik, nem dolgoztam ezen eleget, mert kifogott rajtam a bukkanó, ami ott van a pályán, és nagy szerencsém volt, hogy nem mentem neki semminek."
Izgalmas első fél körre lehet számítani a vasárnap reggel magyar idő szerint nyolc órakor rajtoló futamon, bár néhány szakértő szerint ha száraz lesz a pálya, és Vettel megtartja első helyét, a negyedik kanyarban eldől a verseny.
1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:35.585 | *** |
2. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:35.659 | *** |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:35.766 | *** |
4. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:36.062 | *** |
5. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:36.535 | *** |
6. | Felipe Massa | Ferrari | 1:36.571 | *** |
7. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:36.731 | *** |
8. | Robert Kubica | Renault | 1:36.824 | *** |
9. | Michael Schumacher | Mercedes | 1:36.950 | *** |
10. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:36.998 | *** |
11. | Nico Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1:37.620 | ** |
12. | Kobajasi Kamui | Sauber-Ferrari | 1:37.643 | ** |
13. | Nick Heidfeld | Sauber-Ferrari | 1:37.715 | ** |
14. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:37.783 | ** |
15. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.853 | ** |
16. | Sébastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.594 | ** |
17. | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:38.955 | * |
18. | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 1:40.521 | * |
19. | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:40.748 | * |
20. | Vitalij Petrov | Renault | 1:37.799 | ** |
21. | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:41.768 | * |
22. | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:42.325 | * |
23. | Jamamoto Szakon | Hispania-Cosworth | 1:42.444 | * |
24. | Bruno Senna | Hispania-Cosworth | 1:43.283 | * |
*: az első szakaszban elért eredmény, **: a második szakaszban elért eredmény, ***: a harmadik szakaszban elért eredmény |