Csodás pálya, csodás emberek - miféle vb?

Vágólapra másolva!
2010.10.29. 17:15
null
Vettel és Webber ebben az esetben nem a nagy szavakra esküszik, hanem a lehajtott <br />fejjel végzett munkára (Fotó: Action Images – archív)
Az elm&uacute;lt napok ellentmond&aacute;sai ut&aacute;n s&uuml;ndiszn&oacute;&aacute;ll&aacute;sba helyezkedett a Red Bull-ist&aacute;ll&oacute;, amelynek Brazil Nagyd&iacute;j előtti hivatalos előzetes&eacute;ben nem esik sz&oacute; a vil&aacute;gbajnoki es&eacute;lyek latolgat&aacute;s&aacute;r&oacute;l, Mark Webber &eacute;s Sebastian Vettel ink&aacute;bb a helysz&iacute;n sz&eacute;ps&eacute;geiről &aacute;radozik.

Az elmúlt hét történései után kínosan ügyelt a Red Bull-istálló arra, hogy a november 7-ei Brazil Nagydíj előzetesében ne legyen semmiféle ellentmondás, Mark Webbertől és Sebastian Vetteltől is a lehető legszárazabb nyilatkozatot közölte. A két pilóta elmondja, mit szeret Brazíliában, s miért szokott általában izgalmas lenni az interlagosi futam, de a világbajnoki versenyfutást csak az ausztrál említi meg, ő is csak érintőlegesen.

Persze lehet, hogy mivel a sajtótájékoztatókon úgyis csak az esélyekről tesznek fel kérdéseket az újságírók, legalább akkor kerülik a témát, amikor megtehetik.

 

A RED BULL-PILÓTÁK GONDOLATAI A BRAZIL NAGYDÍJRÓL
Mark Webber: – „A verseny hangulatát tekintve a Brazil Nagydíj az egyik legnagyszerűbb futam a Formula–1-ben. A helyiek imádják a sportágat, és roppant büszkék rá, hogy több honfitársuk is világbajnok lett. Tavaly csodás élménnyel gazdagodtam, szép győzelem volt, jó lenne megismételni az eredményt. A világbajnokság a legfontosabb szakaszához érkezik, muszáj lesz kihasználnunk a lehetőségeinket.”
Sebastian Vettel: – „Csupa jót tudok mondani a jövő heti versenyről. A pálya csodálatos, a nézők szenvedélyesek, a futam hangulata felemelő, a város maga pedig izgalmas. A pályán az óra járásával ellentétes irányba haladunk, ami megviseli a nyakunkat, hiszen az ellenkező irányt szokta meg a szervezetünk. A hepehupás aszfalt is próbára teszi a szervezetünket. Az aszfaltcsík karakterisztikája összességében kedvez az autónknak, ám a rajtnál az emelkedő célegyenes az erősebb motort használók számára jelent előnyt. Az időjárás is kulcsszerepet játszhat.”

A Red Bull az idén először Dél-Koreában végzett pont nélkül, Webber kicsúszás (és közben Nico Rosberggel való ütközése), Vettel motorhiba miatt adta fel a jongnami viadalt. A pontverseny élére a futamot megnyerő Fernando Alonso állt, Webber 11, Vettel 25 ponttal (ennyit ér egy futamgyőzelem) marad el a Ferrari spanyol pilótájától.

Sokan számon kérték Christian Horner csapatfőnöktől, miért nem dönt Webber támogatása mellett, hiszen ezzel növelné a csapat esélyeit az egyéni vb-ben. Az angol azonban leszögezte, pilótái Brazíliában is egyenlő feltételekkel versenyezhetnek, azaz Vettelnek nem kell maga elé engednie Webbert.

A csapatutasításokról szóló vita mellé másik ügy is került, Gerhard Berger, a Toro Rosso egykori társtulajdonosa, Vettel exfőnöke a Red Bull televíziójának, a Servus Tv-nek nyilatkozva mondta, hogy Webber a kicsúszása után szándékosan ment neki Rosbergnek, de nem a németet akarta eltalálni, hanem Alonsót vagy Lewis Hamiltont.

Horner nevetségesnek nevezte a vádakat, de szakírók körében elterjedt egy összeesküvés-elmélet arról, hogy az idén többször is Vettel mellett kiálló Helmut Markónak köze volt Berger nyilatkozatához. A csapatnál hivatalosan tanácsadóként alkalmazott osztrák szakember Webber és Vettel isztambuli ütközése után nyilvánosan támadta az ausztrált, pedig az általános vélekedés szerint Vettel okozta az ütközést. Ezek után nem csoda, hogy visszafogottan készül a Brazil GP-re a Red Bull.

Időközben lemondóan nyilatkozott Webber vb-esélyeiről Sir Jack Brabham, Ausztrália első világbajnoka, aki 2004-ben még azt mondta, biztos benne, hogy Webberből egyszer világbajnok lesz.

„Boldoggá tenne, ha láthatnám honfitársamat, amint világbajnok lesz, és ez az egész országnak sokat jelentene, de attól tartok, Dél-Koreában szertefoszlottak Mark esélyei – mondta a 84 éves Brabham, 1959, 1960 és 1966 világbajnoka. – Persze nem szabad feladni, továbbra is szurkolok neki, ám azt hiszem, ha az idén nem lesz világbajnok, már sohasem sikerül neki. Öregszik, a riválisai fiatalabbak nála, és az F1-ben kulcsfontosságú az életkor.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik