A Magyar Egyetemi-Főiskolai Sportszövetség (MEFS) szerdai sajtóközleménye szerint hat kontinensről és 93 országból már 1245-en regisztráltak a rangos eseményre, amelyet a koronavírus-járvány miatt idén csak virtuális módon tudnak megrendezni. A nyitóünnepségen beszédet mond Thomas Bach, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) elnöke, és Oleg Maticin, a FISU elnöke.
Kiss Ádám, a MEFS elnöke elmondta, két évvel ezelőtt pályázaton nyerték el a rendezési jogot, és ha idén lemondták volna az eseményt, legközelebb egész biztosan más kapta volna meg, amit nem akartak megkockáztatni.
„Nem tartok attól, hogy a digitális jelleg hátrányt jelent majd, hiszen a járvány kitörése óta hozzászokhattunk, hogy a korábban valós térben és időben rendezett események jelentős része most virtuálisan zajlik. Egyetlen gondunk, hogyan tudjuk egyszerre kielégíteni a rengeteg jelentkező igényét” – magyarázta a professzor.
Kiss Ádám, a MEFS elnöke elmondta, két évvel ezelőtt pályázaton nyerték el a rendezési jogot, és ha idén lemondták volna az eseményt, legközelebb egész biztosan más kapta volna meg, amit nem akartak megkockáztatni.
„Nem tartok attól, hogy a digitális jelleg hátrányt jelent majd, hiszen a járvány kitörése óta hozzászokhattunk, hogy a korábban valós térben és időben rendezett események jelentős része most virtuálisan zajlik. Egyetlen gondunk, hogyan tudjuk egyszerre kielégíteni a rengeteg jelentkező igényét” – magyarázta a professzor.
Mocsai Lajos rektor kifejtette, hogy a Testnevelési Egyetem még sosem rendezett a kibertérben ilyen nagy jelentőségű rendezvényt, ami izgalmas kihívás elé állítja az intézményt.
„A koronavírus-járvány miatt kényszerhelyzetben vagyunk, de a Testnevelési Egyetem, mint ahogy az oktatásban, úgy a fórummal kapcsolatban is vállalta a gyors átállást. Külön öröm, hogy a FISU világfórum nyitónapján tartják a MEFS éves közgyűlését, így a két rendezvény ráirányítja a figyelmet a hazai és a nemzetközi egyetemi sport fontosságára” – vélekedett.
Gál András Levente, az Innovációs és Technológiai Minisztérium által irányított Digitális Jólét Program szakmai vezetője közölte, munkatársai a szervezők szakmai partnereként szaktudásukkal a rendezvény virtuális térben való izgalmas és látványos megjelenítésében, fiatalos, a hallgatói érdeklődést felkeltő gamification (játékelemek alkalmazása az élet játékon kívüli területein) kialakításában, valamint a digitális sportkérdések terítékre kerülésében játszanak közre.