Loeb 2004 és 2005 után ismét legyőzhetetlennek bizonyult
Loeb 2004 és 2005 után ismét legyőzhetetlennek bizonyult
A kartörés miatt már a második vb-futamról hiányzó Sebastien Loeb világbajnoki címét hozta az Ausztrál-rali, a WRC-sorozat 14. erőpróbája.
A kerékpárbalesetet szenvedett Loeb azért pezsgőzhet most, mert Marcus Grönholm – az egyetlen ember, aki utolérhette volna – csak ötödik lett, így két futammal a szezon vége előtt a hátránya 21 pont, és ezt nem lehet behozni.
A 2000-ben és 2002-ben világbajnoki címet szerzett Grönholm még péntek reggel törte össze kissé a Ford Focus WRC-t, emiatt kilencperces hátrányba került az élmezőnyhöz képest.
A finn pilótának értelemszerűen az első négy hely valamelyikén kellett volna végeznie ahhoz, hogy a matematikai esélye megmaradjon.
Grönholm balszerencséjéből Mikko Hirvonen kovácsolhatott tőkét, miközben csapattársa és honfitársa elveszítette a világbajnoki címért folyó küzdelmet, ő megnyerte pályafutása első versenyét.
Reuters
MIkko Hirvonen életében először nyert WRC-futamot
Huszonhat szakasz után a győztes Hirvonen mögött a 2003-as világbajnok, norvég Petter Solberg (Subaru Impreza WRC) ért célba másodikként, pedig a vasárnapi harmadik gyorsasági szakaszon eltalált egy nagy követ az autójával.
A dobogó alsó fokára az osztrák Manfred Stohl (Peugeot 307 WRC) állhatott fel, majd következett a Loeböt ezen afutamon helyettesítő spanyol Xavier Pons, aki fél perccel előzte meg Grönholmot.
Sebastien Loebön kívül a rali történetében eddig csak két ember tudott három világbajnoki címet szerezni, igaz, ők még mindketten előtte járnak. Tommi Makinen 1996–99 között sorozatban négyszer, míg Juha Kankkunen 1986-ban, 1987-ben, 1991-ben és 1993-ban diadalmaskodott.
AUSZTRÁL-RALI, A VB-SOROZAT 14. FUTAMA
ABSZOLÚT VÉGEREDMÉNY 26 GYORSASÁGI SZAKASZ UTÁN: 1. | M. Hirvonen | finn | Ford Focus WRC | 3:15:11,800 óra |
2. | P. Solberg | norvég | Subaru Impreza WRC | + 37,1 mp |
3. | M. Stohl | osztrák | Peugeot 307 WRC | + 3:58,6 perc |
4. | X. Pons | spanyol | Citroën Xsara WRC | + 4:54,4 |
5. | M. Grönholm | finn | Ford Focus WRC | + 12:23,8 |
6. | J. M. Latvala | finn | Subaru Impreza WRC | + 17:09,2 |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA, ÉLCSOPORT: 1. S. Loeb* | 8 | 8 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 8 | 10 | 8 | 10 | 10 | – | – | – | – | 112 |
2. M. Grönholm | 10 | 10 | 1 | 6 | 8 | 0 | 0 | 10 | 6 | 10 | 8 | 8 | 10 | 4 | – | – | 91 |
3. M. Hirvonen | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 8 | 6 | 0 | 6 | 6 | 6 | 8 | 10 | – | – | 57 |
4. D. Sordo | 1 | 0 | 5 | 8 | 6 | 4 | 6 | 3 | 8 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | – | – | 43 |
5. M. Stohl | 5 | 0 | 6 | 0 | 2 | 5 | 2 | 0 | 4 | 0 | 4 | 5 | 1 | 6 | – | – | 40 |
6. P. Solberg | 0 | 0 | 8 | 2 | 0 | 8 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 8 | – | – | 31 |
*
Sebastien Loeb már világbajnok ----
Született: 1974. február 26., Oberhoffen (Franciaország) |
Autója: Citroë Xsara WRC |
Navigátora: Daniel Elena |
Világbajnoki címek: 3 (2004, 2005, 2006) |
Világbajnoki bemutatkozása: 1999 |
Futamgyőzelmek: 28 |
Pályafutása évről-évre: 1999: bemutatkozik a vb-sorozatban egy Citroën Saxo kit carral |
2000: francia ralibajnok (Renault); 9. helyezett a Korzika-ralin, 10. a San Remo-ralin (Toyota) |
2001: szerződteti a Citroën; francia bajnok; 2. a San Remo-ralin |
2002: első futamgyőzelme a vb-n (Németország); 2. hely a San Remo-ralin |
2003: vb-2. hely az összetettben; három futamgyőzelem; három 2. hely |
2004: világbajnok; hat futamgyőzelem; hat második hely |
2005: világbajnok; tíz futamgyőzelem; két második hely |
2006: világbajnok; nyolc futamgyőzelem; négy második hely |
----
Sebastien Loeb nagyon örül, hogy megnyerte a rali-világbajnokságot, azonban - mint mondta - nagyon nehéz és frusztráló, hogy csupán otthonról nézhette a versenyt. A 32 esztendős versenyző erről abban a telefonos interjúban beszélt, amelyet otthonából adott a WRC-t élőben közvetítő BP Ultimate World Rally Radio nevű rádiónak. „Nagyon jó érzés megnyerni a címet. Szerencsére jó sok pontom volt, mielőtt megtörtént a baleset.” – mondta az immáron háromszoros világbajnok, aki kerékpárbalesetben eltörte a karját, ezért az utóbbi két WRC-futamon nem vehetett részt.
„Amikor otthon vagy és tudod, hogy nem vezethetsz, csak az interneten nézheted a ralit, akkor nagyon nehéz és nagyon frusztráló, hogy nem küzdhetsz. Jó tudni, hogy megnyertük a bajnokságot.”
Loeb azt is elmondta, hogy félve vágott neki az idei szezonnak, viszont a Kronos csapatától – amely kvázi gyári támogatást kap a vb-sorozatból egy évre kivonult PSA konszerntől – mindent megkapott, amire szüksége volt.
„Számomra nagy kihívás volt az idény elején, hogy a Kronoshoz kerültem, de ők egy tökéletes autót adtak nekem végig a szezonban, ahogyan régen a Citroën is. Szeretnék ott lenni és megünnepelni, de remélem, hogy még a szezon vége előtt visszatérhetek, és megünnepelhetjük mind együtt” – mondta a 28 futamgyőzelmével máris minden idők legeredményesebb versenyzőjének számító francia.
Korábban úgy tűnt, hogy Loeb Új-Zélandon már versenyezhet, azonban a legfrissebb hírek szerint elképzelhető, hogy a minimum hathetes intenzív rehabilitációs edzéssorozat mellett is csak néző lehet a Tűz és Jég szigetén rendezett ralin. Elmondása szerint a Brit-ralin már mindenképp szeretne versenyezni.