Sebastien Loeb már háromszoros világbajnok

Vágólapra másolva!
2006.10.29. 08:39
Címkék
Noha részt sem vett az Ausztrál-ralin Sebastien Loeb, a Citroën pilótája mégis az ötödik földrészen lett háromszoros világbajnok, miután nagy riválisa, Marcus Grönholm (Ford) csak ötödik lett. A versenyt a másik gyári Forddal induló Mikko Hirvonen nyerte meg, neki ez volt az első futamgyőzelme.
Loeb 2004 és 2005 után ismét legyőzhetetlennek bizonyult
Loeb 2004 és 2005 után ismét legyőzhetetlennek bizonyult
Loeb 2004 és 2005 után ismét legyőzhetetlennek bizonyult
Loeb 2004 és 2005 után ismét legyőzhetetlennek bizonyult

A kartörés miatt már a második vb-futamról hiányzó Sebastien Loeb világbajnoki címét hozta az Ausztrál-rali, a WRC-sorozat 14. erőpróbája.

A kerékpárbalesetet szenvedett Loeb azért pezsgőzhet most, mert Marcus Grönholm – az egyetlen ember, aki utolérhette volna – csak ötödik lett, így két futammal a szezon vége előtt a hátránya 21 pont, és ezt nem lehet behozni.

A 2000-ben és 2002-ben világbajnoki címet szerzett Grönholm még péntek reggel törte össze kissé a Ford Focus WRC-t, emiatt kilencperces hátrányba került az élmezőnyhöz képest.

A finn pilótának értelemszerűen az első négy hely valamelyikén kellett volna végeznie ahhoz, hogy a matematikai esélye megmaradjon.

Grönholm balszerencséjéből Mikko Hirvonen kovácsolhatott tőkét, miközben csapattársa és honfitársa elveszítette a világbajnoki címért folyó küzdelmet, ő megnyerte pályafutása első versenyét.

MIkko Hirvonen életében először nyert WRC-futamot
Reuters
MIkko Hirvonen életében először nyert WRC-futamot

Huszonhat szakasz után a győztes Hirvonen mögött a 2003-as világbajnok, norvég Petter Solberg (Subaru Impreza WRC) ért célba másodikként, pedig a vasárnapi harmadik gyorsasági szakaszon eltalált egy nagy követ az autójával.

A dobogó alsó fokára az osztrák Manfred Stohl (Peugeot 307 WRC) állhatott fel, majd következett a Loeböt ezen afutamon helyettesítő spanyol Xavier Pons, aki fél perccel előzte meg Grönholmot.

Sebastien Loebön kívül a rali történetében eddig csak két ember tudott három világbajnoki címet szerezni, igaz, ők még mindketten előtte járnak. Tommi Makinen 1996–99 között sorozatban négyszer, míg Juha Kankkunen 1986-ban, 1987-ben, 1991-ben és 1993-ban diadalmaskodott.

AUSZTRÁL-RALI, A VB-SOROZAT 14. FUTAMA

ABSZOLÚT VÉGEREDMÉNY 26 GYORSASÁGI SZAKASZ UTÁN:
1. M. Hirvonen finn Ford Focus WRC 3:15:11,800 óra
2. P. Solberg norvég Subaru Impreza WRC + 37,1 mp
3. M. Stohl osztrák Peugeot 307 WRC + 3:58,6 perc
4. X. Pons spanyol Citroën Xsara WRC + 4:54,4
5. M. Grönholm finn Ford Focus WRC + 12:23,8
6. J. M. Latvala finn Subaru Impreza WRC + 17:09,2
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA, ÉLCSOPORT:
1. S. Loeb* 8 8 10 10 10 10 10 8 10 8 10 10 112
2. M. Grönholm 10 10 1 6 8 0 0 10 6 10 8 8 10 4 91
3. M. Hirvonen 2 0 0 0 5 0 8 6 0 6 6 6 8 10 57
4. D. Sordo 1 0 5 8 6 4 6 3 8 0 0 0 2 0 43
5. M. Stohl 5 0 6 0 2 5 2 0 4 0 4 5 1 6 40
6. P. Solberg 0 0 8 2 0 8 0 2 0 0 2 1 0 8 31
* Sebastien Loeb már világbajnok
----
Született: 1974. február 26., Oberhoffen (Franciaország)
Autója: Citroë Xsara WRC
Navigátora: Daniel Elena
Világbajnoki címek: 3 (2004, 2005, 2006)
Világbajnoki bemutatkozása: 1999
Futamgyőzelmek: 28
Pályafutása évről-évre:
1999: bemutatkozik a vb-sorozatban egy Citroën Saxo kit carral
2000: francia ralibajnok (Renault); 9. helyezett a Korzika-ralin, 10. a San Remo-ralin (Toyota)
2001: szerződteti a Citroën; francia bajnok; 2. a San Remo-ralin
2002: első futamgyőzelme a vb-n (Németország); 2. hely a San Remo-ralin
2003: vb-2. hely az összetettben; három futamgyőzelem; három 2. hely
2004: világbajnok; hat futamgyőzelem; hat második hely
2005: világbajnok; tíz futamgyőzelem; két második hely
2006: világbajnok; nyolc futamgyőzelem; négy második hely
---- Sebastien Loeb nagyon örül, hogy megnyerte a rali-világbajnokságot, azonban - mint mondta - nagyon nehéz és frusztráló, hogy csupán otthonról nézhette a versenyt. A 32 esztendős versenyző erről abban a telefonos interjúban beszélt, amelyet otthonából adott a WRC-t élőben közvetítő BP Ultimate World Rally Radio nevű rádiónak.


„Nagyon jó érzés megnyerni a címet. Szerencsére jó sok pontom volt, mielőtt megtörtént a baleset.” – mondta az immáron háromszoros világbajnok, aki kerékpárbalesetben eltörte a karját, ezért az utóbbi két WRC-futamon nem vehetett részt.

„Amikor otthon vagy és tudod, hogy nem vezethetsz, csak az interneten nézheted a ralit, akkor nagyon nehéz és nagyon frusztráló, hogy nem küzdhetsz. Jó tudni, hogy megnyertük a bajnokságot.”

Loeb azt is elmondta, hogy félve vágott neki az idei szezonnak, viszont a Kronos csapatától – amely kvázi gyári támogatást kap a vb-sorozatból egy évre kivonult PSA konszerntől – mindent megkapott, amire szüksége volt.

„Számomra nagy kihívás volt az idény elején, hogy a Kronoshoz kerültem, de ők egy tökéletes autót adtak nekem végig a szezonban, ahogyan régen a Citroën is. Szeretnék ott lenni és megünnepelni, de remélem, hogy még a szezon vége előtt visszatérhetek, és megünnepelhetjük mind együtt” – mondta a 28 futamgyőzelmével máris minden idők legeredményesebb versenyzőjének számító francia.

Korábban úgy tűnt, hogy Loeb Új-Zélandon már versenyezhet, azonban a legfrissebb hírek szerint elképzelhető, hogy a minimum hathetes intenzív rehabilitációs edzéssorozat mellett is csak néző lehet a Tűz és Jég szigetén rendezett ralin. Elmondása szerint a Brit-ralin már mindenképp szeretne versenyezni.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik