Dráma Ausztráliában, Loeb világbajnok lehet

Vágólapra másolva!
2006.10.27. 14:50
Címkék
Marcus Grönholm (Ford Focus WRC) óriási hibája miatt jelenleg 12 perces hátránnyal lohol a mezőny után, amelyből a WRC-k nagy része már kiesett. Daniel Sordo (Citroën Xsara WRC) autója technikai hiba miatt adta meg magát, Henning Solberg (Peugeot 307 WRC) felborult és kiesett, Chris Atkinson (Subaru Impreza WRC) hasonlóan járt, de a Subaruja ezután még ki is gyulladt. A versenyben Mikko Hirvonen vezet, nagyjából fél perccel Petter Solberg előtt. Dráma a 19. Ausztrál-ralin, amelyen ha Grönholm nem tudja magát dobogós helyre visszaküzdeni, akkor Sébastien Loeb automatikusan megszerzi harmadik világbajnoki címét.

Csütörtök este 10.000 néző előtt vette kezdetét a 19. Ausztrál-rali, két szuperspeciállal, amelyeket Marcus Grönholm nyert meg.

A mai kezdet koránt sem volt ilyen rózsás a finn számára. Öt kilométerrel a start után egy szikla megdobta az autóját, majd a Focus WRC felborult. Grönholmnak több mint tíz percbe telt visszakecmeregni a pályára, és öt gyorsaságin át kellett a sérült autóval mennie.

19. Ausztrál-rali: állás egy nap után (11 szakasz, 124,83 versenykilométer) - élcsoport:

1. Mikko Hirvonen (finn, Ford Focus WRC) 1:13:10,1
2. Petter Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) + 26,2 másodperc
3. Xavier Pons (spanyol, Citroën Xsara WRC) + 1:24,4 perc
4. Manfred Stohl (osztrák, Peugeot 307 WRC) + 1:32,6 perc
5. Dean Herridge (ausztrál, Subaru Impreza WRC) + 5:37,0 perc
6. Tosihiro Arai (japán, Subaru Impreza WRC) + 5:40,3 perc
7. Mirko Baldacci (olasz, Mitsubishi Lancer WRC) + 5:53,8 perc
8. Aki Teiskonen (finn, Subaru Impreza WRC) + 5:55.0 perc
Nem volt könnyű feladat, főleg, hogy a Ford egyik szélvédője is hiányzott - az autóban olyan mennyiségű volt a por, hogy Grönholm és Rautianen nem láttak és nem kaptak levegőt.

A Kronos Citroën is drámai starttal indított, ugyanis Daniel Sordo a napi első szakasz közepén váratlanul megállt. Gyakorlatilag példa nélküli eset történt: a Xsara WRC technikai hiba miatt esett ki - tönkrement a váltója.

A Fordnál Mikko Hirvonen került előtérbe Grönholm hibája miatt. Hirvonen úgy nyilatkozott, nem várt Grönholmtól ilyen hibát, és nagyon nem örül, hogy mostantól övé a takarító szerepe a pályán.

A hazai Chris Atkinson óriási teljesítménnyel zsinórban három szakaszt nyert, és vezette a versenyt. Őt Petter Solberg, Mikko Hirvonen és a Sébastien Loeböt helyettesítő Xavier Pons követték.

Egészen a hatodik szakaszig, amikor is Marcus Grönholm, Matthew Wilson és Luis Perez Companc után mind Henning Solberg, mind Chris Atkinson felborította autóját, és kiesett a versenyből.

Az OMV Peugeot norvég párosa a hatodik helyről esett ki, Kato Menkerud válla könnyebben megsérült. Chris Atkinson saját elmondása szerint buta hibát vétett, majd miután lecsúsztak a pályáról, az Impreza WRC kigyulladt, azonban szerencsére sikerült eloltani a tüzet.

Marcus Grönholmot többen próbálták faggatni, azonban a finn csak később árulta el, hogy mi is történt vele pontosan reggel. Az ekkor már 12 perces hátránnyal a mezőnytől fényévekre lévő finn nem nyilatkozott másról.

A nyolcadik szakaszra Marcus Grönholm autóját a Ford szerelői az emberi teljesítőképesség határait túlszárnyalva újjáépítették, azonban mindezt két perc késéssel sikerült véghezvinni, amely a finn számára 20 másodperc büntetést jelentett. Ennek ellenére Grönholm a következő szakaszokon tarolt, és megnyerte azokat.

Az utolsó etapon akkora volt a por, hogy Petter Solbergnek a pálya közepén kellett megállnia, Hirvonenék pedig a cél előtt 100 méterrel fékeztek, ugyanis nem látták, hogy hol lehet a gyorsasági vége.

Emiatt a futam szervezői úgy döntöttek, három percre növelik az autók követési idejét.

A versenyben jelenleg a fordos Mikko Hirvonen vezet, aki ha megtartja első helyét, élete első WRC-s futamát nyerheti.

Őt az idei legpechesebb versenyző, a 2003-as világbajnok Petter Solberg követi, egyelőre győzelmi esélyekkel. Harmadik Xavier Pons, és dobogós lehet a 307 WRC-vel versenyző osztrák Manfred Stohl.

Ezzel a pontszerzők közül elfogytak a WRC-k, a többi pilóta gyakorlatilag ismeretlen a rali-világbajnokság elitkategóriáját kedvelők számára.

Marcus Grönholm hátránya 12 perc. Amennyiben a finn nem tudja magát dobogós helyre visszaküzdeni a harmadik nap végére, úgy Sébastien Loeb automatikusan megszerzi harmadik világbajnoki címét.

Holnap további kilenc szakasz várja a pilótákat, míg vasárnap hatot kell teljesítenie a mezőnynek.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik