Reuters
Marcus Grönholm 25 pontra csökkenheti a hátrányát a kartörés miatt hiányzó Loebbel szemben, ha nyer Törökországban
Reuters
Marcus Grönholm 25 pontra csökkenheti a hátrányát a kartörés miatt hiányzó Loebbel szemben, ha nyer Törökországban
A 2006-os Török-rali új utakkal, friss kiépítésű pályákkal várta a WRC mezőnyét, immáron negyedik alkalommal a viadal történetében.
A futamot megelőző két napon végig óriási esőzések áztatták az utakat. Két csapat orvosi sátrát a bemelegítések utáni estén a vihar rombolta szét.
Colin McRae örült mindennek legkevésbé, a skót ugyanis úgy vélte, akkor lehet esélye, ha száraz idő lesz - ebben az esetben Grönholm lett volna a takarító, ő pedig a rajtsorrend végén, a már tiszta utakon vezethet.
A viharok alaposan eláztatták a török pályákat. Reggel kiküldték a mentőhelikoptereket, azonban azok veszély esetén nem tudtak volna sehol landolni, így a verseny szervezői eltörölték az első két szakaszt.
A harmadik gyorsaságit már megtartották, noha sártenger várta a pilótákat. Marcus Grönholmnak mindez nem okozott gondot, 25 másodperccel verte el ugyanis a második Petter Solberget. Nagy meglepetésre harmadik lett Kosti Katajamäki, aki elmondása szerint élvezte a vizes, csúszós, sáros körülményeket. Colin McRae ötödikként zárta az első kilométereket, bár azt hitte, jó, ha végigmennek az úton.
A következő szakaszt ismét eltörölték az időjárás okozta nehézségek miatt, és az ötödiknek is lecsípték a jó részét. Itt Grönholm, Hirvonen volt a leggyorsabbak sorrendje.
A matematikailag még világbajnoki esélyeket dédelgető Marcus Grönholm tovább folytatta amit elkezdett, és ismét a leggyorsabb volt. Colin McRae a „dobogó körül” autózott, azonban végül komoly időket veszített. Először a már szárazabb utaknak a mély sárra szánt abroncsokkal vágott neki, később pedig a megmaradt sárra kevésbé bevágott gumikat választott.
A hetedik gyorsaságin végül Petter Solbergnek sikerült megtörnie finn riválisa sorozatát, és így valamivel közelebb kerülnie hozzá az összetettben. A nyolcadik etapon aztán megint a subarus lett a legjobb.
Marcus Grönholm egy nap után magabiztosan vezet a versenyben, és elmondása szerint nem diktál nagy tempót. A finnek hiányzik a Loebbel való küzdelem - ha a francia ott lenne, sokkal erősebben nyomná a gázpedált.
Sébastien Loeb egy, a WRC TV-nek adott interjújában elmondta, hogy otthonról követi figyelemmel a versenyt, és nem tölti el boldogsággal, hogy amennyiben Grönholm negyedik, vagy rosszabb helyet szerez, úgy ő automatikusan világbajnok lesz, küzdelem nélkül.
A francia klasszis elárulta, hogy nagy valószínűséggel Ausztráliában sem versenyezhet még, azonban már több terápián is részt vesz, amelyek gyorsítják a felépülését.
Holnap további hét gyorsasági várja a mezőnyt, viszont az előrejelzések szerint ismét erős viharok áztatják majd a szakaszokat.
4. TÖRÖK RALI
9 SZAKASZ, 152,94 KM - ÉLCSOPORT: 1. | Marcus Grönholm | finn | Ford Focus WRC | 57:25,1 perc |
2. | Petter Solberg | norvég | Subaru Impreza WRC | + 26,1 másodperc |
3. | Mikko Hirvonen | finn | Ford Focus WRC | + 48,8 másodperc |
4. | Henning Solberg | norvég | Peugeot 307 WRC | + 1:56,2 perc |
5. | Kosti Katajamäki | finn | Ford Focus WRC | + 1:12,2 perc |
6. | Colin McRae | skót | Citroën Xsara WRC | + 1:25,9 perc |
7. | Chris Atkinson | ausztrál | Subaru Impreza WRC | + 1:26,5 perc |
8. | Xavier Pons | spanyol | Citroën Xsara WRC | + 1:34,2 perc |