Ha a C4-es WRC is olyan sikeres lesz, mint az előnye, akkor akár Loeb és Sordo különpárbajáról szólhat a vb
Ha a C4-es WRC is olyan sikeres lesz, mint az előnye, akkor akár Loeb és Sordo különpárbajáról szólhat a vb
A Citroën a C4-es modelljének WRC-változatával tér vissza hivatalosan a rali-világbajnokságba 2007-ben, miután a Peugeot-t és a Citroënt is birtokló PSA konszern 2006-ban nem indított gyári csapatot, csak privát istállóknak szállított versenygépeket.
„Néhány hónap múlva hivatalosan visszatérünk a WRC-be a Citroën C4-gyel, amelyet azért építettünk és fejlesztettünk, hogy újra megszerezze a márkánknak az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet” – jelentette be a párizsi autókiállításon Claude Satinet, a Citroën menedzser-igazgatója.
A franciák már tesztelték a C4-est, amely a rendkívül sikeres, 2001 óta használt Xsara WRC utódja lesz. A Xsara két egyéni (Loeb) és három konstruktőr-világbajnoki címet nyert.
A PSA másik márkája, a Peugeot 2005-ben bezárta WRC-részlegét, ami azt jelenti, hogy a 307 WRC után egyelőre nem lesz új Peugeot-modell, és gyári csapat sem.
A Citroënhez visszatérve, a Xsara WRC kimondott gyári háttér nélkül is igen sikeres, a címvédő Sebastien Loeb ebben az évben 11 futamból hetet megnyert vele, négyszer pedig második lett. A Japánban pályafutása 27. futmgyőzlmét arató francia klasszist aligha lehet meggátolni abban, hogy megszerezze harmadik világbajnoki címét.
Ami Daniel Sordót illeti, mindenki számított rá, hogy a junior WRC-világbajnok fiatal spanyol lesz a másik gyári pilóta, hiszen az idén többször is bizonyított; a Katalán- és a Német-ralin második, a Korzika- és a Szardínia-ralin harmadik lett.