A négyszeres világbajnok nem „kegyelmezett”. Sebastien Loeb nem sokkal azután, hogy a szombati második gyorsaságin átvette a vezetést Jari-Matti Latvalától, meg is lépett a riválisoktól – igaz, ehhez az is kellett, hogy a fiatal, rendkívül tehetséges finn pilótának motorgondjai támadjanak. Latvala majd két percet veszített (nem volt turbónyomás), ezáltal odalett a második hely meg az esély, hogy támadja Loeböt.
Chris Atkinson sem járt sokkal jobban, mert bár átvette a második helyet, kuplunggondjai támadtak, emiatt az egyik szakasz közben lefulladt az autója. (Pályafutása legjobb eredménye a mostani második hely.)
A történtek után Loeb már majdhogynem nyugodtan hátradőlhetett a versenyzőülésben, mégsem állíthatja senki, hogy érdemtelenül nyerte meg sorozatban harmadszor a Mexikó-ralit. Loeb nevéhez fűződik ezen a viadalon a legtöbb részsiker (szám szerint hat gyorsaságit nyert meg), és hát az autósportban szerencse is kell a végső sikerhez.
„Mindig valamivel nagyobb nyomás nehezedik az emberre, ha hátrébb van az összetettben, én is éreztem ezt a rajt előtt – mondta Loeb, aki kis híján ötperces büntetéssel kezdte a napot, miután motort cseréltek az autójában. Végül azonban a Citroën úgy hidalta át a problémát, hogy az eredeti erőforrást javította meg, így a francia nulláról indulhatott.
A finn persze vérszemet kapott az utóbbi két verseny jó eredményeinek hatására. Míg az idény előtt tanulóévről beszélt, most már az összes hátralévő versenyen harcolni akar Loebbel a diadalért.
Ez a győztesek hozzáállása.