Sebastien Loeb a Monte-Carlo rali második szakaszán állt az élre, és attól kezdve ki sem engedte a kezéből a vezető pozíciót. Az elképesztően magabiztos francia végül több mint két és fél perccel előzte meg Mikko Hirvonent – úgy, hogy az utolsó két napon már túlságosan meg sem kellett erőltetnie magát.
„Hibátlan hétvége volt és egy nagy-nagy győzelem. Az egész verseny során gyorsabbak voltunk, mint a többiek, de persze a tavalyi idény is így kezdődött, aztán meg következtek a bonyodalmak” – mondta Loeb a tavaly év végén visszavonló Marcus Grönholmmal vívott csatájára utalva. Nos, csata, az most tényleg nem volt – Mikko Hirvonen nem is volt túl boldog emiatt. A Ford első számú pilótája a második hellyel elégedett lehet, a címvédőtől elszenvedett „verést” viszont nem teszi ki az ablakba. Két és fél perc, az két és fél perc – még ha négyszeres világbajnoktól kapja az ember, akkor is. Hirvonen hatalmas lendülettel vetette bele magát a küzdelembe, hamar rá kellett azonban döbbennie, hogy Loeb ezúttal (is) megállíthatatlan. Korábban senkinek sem sikerült még ötször nyernie a hercegségben, a franciának most összejött.
Ha az első helyért nem is, a harmadikért parázs csata zajlott, egészen az utolsó pillanatig. Az ausztrál Chris Atkinson és a belga Francois Duval számára még a monacói Formula–1-es pályán megtartott szuperspeciálisnak is volt jelentősége – végül 1.1 másodperc volt a különbség kettejük között – Atkinson javára. A Subaru ausztrál versenyzője pályafutása során másodszor állhatott fel a világbajnoki dobogóra – aszfaltos futamon először.
A versenyen egyedüli magyarként induló Holczer Dániel, Markó Tibor kettős a 35. helyen végzett, miután a pénteki és szombati technikai gondokat követően a szuperraliszabálynak köszönhetően vasárnap folytatni tudta a küzdelmet.
„Ma végre gondtalanul tudtunk autózni, az egyetlen esemény, amely beárnyékolta a versenyzésünket, Rautenbach balesete volt, amely miatt félbeszakadt a szuperspeciális, úgyhogy mi nem is tudtunk végigmenni rajta – mondta Holczer. – Amúgy tipikus Monte-Carlo-rali volt a mostani: volt, hogy mínusz öt fokban autóztunk hófalak között, majd fél óra múlva szikrázó napsütésben, tizenöt fokban. Sajnálom, hogy nem sikerült megismételni a tavalyi kategóriamásodik helyünket…”
Ami Conrad Rautenbach balesetét illeti: a zimbabwei pilóta az utcai pálya tengerparti részén elveszítette az uralmát Xsara WRC-je fölött, és egy falnak ütközött. Balesete miatt a mezőny második fele nem teljesítette a szuperspeciálist.
Eredmények a 18. oldalon