A 125 köbcentis kategória magyar világbajnoka motiváltabb, mint valaha. Legalábbis erre utal, hogy pénteken úgy fél hat tájban, amikor a többiek már a boxban dideregtek a hűvösre forduló jerezi időben, ő még mindig a pályán körözött. Kíváncsi volt a legújabb beállításokra, minél jobban meg akarta ismerni 2008-as fejlesztésű RSA Apriliáját.
A fentieknek némiképp ellentmond, hogy ezen a napon mindössze 33 kört tett meg (az előző napi 49-cel szemben), de ez amiatt volt, mert a csapat rengeteget állítgatta a motort, semmit sem akart elkapkodni. Talmácsinak szinte a gondolatát is kitalálták a mérnökök és a szerelők, hiszen jól ismerik világbajnokunkat – a csapat öszszeállítása mindössze egy ponton változott a tavalyihoz képest. (A legfiatalabb szerelő igazolt át máshová, s helyette jött egy a Hondától, akit a magyar pilóta korábbról ismer.)
„Az állandóság segíti a gördülékeny munkát: szerelőim nagyon jól ismernek, tudják, milyen a stílusom, hogyan szeretek dolgozni – mondta Talmácsi. – Pénteken rengeteg beállítást kipróbáltunk, és bár néha úgy tűnt, egy helyben toporgunk, ez is kellett ahhoz, hogy később jobbak legyünk. Délután kipróbáltuk a legújabb motorblokkot, amelyet egyelőre csak én kaptam meg, s úgy érzem, ez még gyorsabb, mint az előző – a leggyorsabb a mezőnyben. Egyszerűen fantasztikus!”
Hogy ezután miért nem született pályacsúcs Jerezben?
A válasz az időjárásban keresendő: délután erős szél kerekedett, lehűlt a levegő, s ez akadályozta a pilótákat abban, hogy gyors köröket teljesítsenek. A délelőtti időeredmények alapján a nap legjobbja Bradley Smith volt, mögötte Nicolas Terol végzett, míg Talmácsinak ezúttal meg kellett elégednie a harmadik hellyel – mégsem volt elégedetlen.
A 250 köbcentis mezőny is körözött a jerezi aszfalton: Tóth Imre a csütörtöki 12. hely után ezen a napon a 16. köridővel zárta a napot. A magyar versenyző Hector Faubel tavalyi motorját használja, igaz, egyelőre csak a vázat, az „éles” motorblokkot majd csak az idénynyitón veti be. Tóth kezd egyre jobban összeszokni a motorral és új szerelőivel (csak a főmérnöke maradt meg tavalyról), s délutánra a versenygép beállításai már majdnem tökéletesek voltak, aztán jött a szél, és lehetetlen volt gyorsan motorozni. „A motor sokkal könnyebben kezelhető, mint a tavalyi, majdnem azt tehetek vele, amit én akarok, és ez nagyon jó érzés a tavalyi tapasztalatok után” – mondta Tóth, aki Talmácsihoz hasonlóan szombaton fejezi be a tesztelést Jerezben.