Év közben azért küzd, hogy elke rülje őket, most az volt a feladata, hogy nekimenjen a felfújható kapuknak. Besenyei Péter, a Red Bull Air Race atyja, mint minden évben, most is tesztelte az úgynevezett pilonokat, amelyeket minden évben módosítanak, hogy egyre jobbak, biztonságosabbak, stabilabbak legyenek.
„Minden évben rám marad ez a feladat, mert senki sem akarja vállalni – mondta Besenyei. – Persze megtisztelő, ugyanakkor rettentően rossz érzés szándékosan, nagy sebességgel nekimenni az akadálynak. A mai napig nem tudom megszokni, hogy ezt kell tennem.”
Ami a kapukat illeti, a formájuk és az anyaguk is megváltozik a tavalyihoz képest (vékonyabb lesz, emellett a szélállósága megmarad, vagyis szélben nem dülöngél majd), és bár a tervezésüket rengeteg számítás előzte meg, ki kellett próbálni őket. Az elmúlt három napban Besenyei körülbelül húsz akadályt szaggatott szét különböző sebességgel, különböző pontokon nekirepülve.
„Az ilyen tesztrepülés úgy néz ki, hogy a földi csapat rádión megmondja, az adott kaput pontosan melyik szegmensében találjam el a jobb szárnnyal, milyen szögben, mekkora sebességgel – folytatta műrepülővilágbajnokunk. – A gépen szenzorokat és kamerákat helyeztek el, amelyek minden egyes ütközésnél mérik a repülőgépre ható erőket. A teszt végén több ezer adatot kell majd feldolgoznunk, de megéri, mert a kapuk így könnyebben szakadnak, és kevesebb veszélyt jelentenek a repülőgépre.”
A Red Bull Air Race-világsorozat április elején kezdődik Abu-Dzabiban, előtte azonban február elején pilótagyűlést tartanak, amelyen a szabálymódosításokat is megvitatják.