Charles Leclerc szerint túl kemény csatát hozott a Ferrarin belül a spielbergi sprintfutam eleje (Fotó: AFP)

 

Rajt-cél győzelmet aratott Max Verstappen az Osztrák Nagydíj sprintfutamán. A Red Bull versenyzőjének legfeljebb az első kör néhány kanyarjában volt jelentősebb dolga a többiek maga mögött tartását illetően, ennek ellenére Verstappen nem arra számít, hogy vasárnap is ennyire könnyű dolga lesz a Ferrari ellen.

„Olyan volt ez a futam, amilyennek egy sprintnek lennie kell, teljes gázzal lehetett nyomni – mondta a címvédő. – Az elejétől jó volt a tempónk, és a ferrarisok egymással csatáztak, így kicsit el tudtam lógni, de később elég hasonló volt a tempónk. Emiatt úgy gondolom, hogy holnap újabb izgalmas csata vár ránk, de persze az a verseny sokkal hosszabb lesz, és a gumikkal is nehezebb dolgunk lesz.”

35. OSZTRÁK NAGYDÍJ
JÚLIUS 8., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:06.362
Időmérő: 1. Verstappen 1:04.984
JÚLIUS 9., SZOMBAT
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:08.610
Sprint: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Sainz
JÚLIUS 10, VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 24., 15.00
Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 31., 15.00Magyar Nagydíj, Mogyoród
Augusztus 28., 15.00Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps

A Ferrari versenyzői inkább egymással, semmint a végig az élen autózó Verstappennel csatáztak a spielbergi sprintfutamon. Charles Leclerc azonban úgy véli, hogy a vasárnapi versenyhez teljesen másképpen kell hozzáállniuk a csapaton belüli csatákra vonatkozóan.

„A holnapi verseny elég hosszú lesz, és az, hogyan bánunk a gumikkal, sokkal fontosabb lesz, szóval nem engedhetjük meg magunknak, hogy ugyanazt csináljuk, mint ma – szögezte le a monacói. – Veszítettünk némi időt, és amint Max kiautózott egy bizonyos előnyt az élen, kontroll alatt tartotta a tempóját, így sosem tudjuk meg, mennyivel voltunk lassabbak. Viszont a futam vége fele erősek voltunk, de az, hogy ez elég lesz-e holnap, nem tudom.”

Carlos Sainz Jr.-nak kijutott egy-két izgalmas csatából, ám Verstappennel és Leclerc-rel szemben is alulmaradt. Az első győzelmét a múlt héten megszerző spanyol úgy érzi, nem ma kellett mindent beleadniuk, hiszen vasárnap sokkal több pont szerezhető.

„Ma nagyon keveset tudtunk volna nyerni vagy veszíteni a további csatákkal – vélekedik Sainz. – Plusz egy pontot nyerhettünk vagy veszíthettünk volna, hiszen a sprinteken nem osztanak ki túl sok pontot. Max kontroll alatt tartotta az egész versenyt, szóval nem buktunk sokat vele szemben. Nekem jól sikerült a rajtom, aztán csatázhattam kicsit Maxszal és Charles-lal. Ez tetszett, jól szórakoztam, de utána valószínűleg túlmelegedtek a gumik amiatt, hogy Charles mögött autóztam. Vissza kellett vennem a tempóból, hogy javuljon az állapotuk, és be tudjam fejezni a futamot.”

Nem éppen eseménydús összecsapáson van túl George Russell. A brit pilóta ezúttal kimaradt a rajt utáni helyezkedésből, ám a lemaradása körről körre nőtt az élen autózókkal szemben, és mire Sergio Pérez felzárkózott rá, vége lett a sprintnek, így Russell senkitől sem zavartatva szerzett öt pontot.

BÜNTETÉS VETTELNEK

Még péntek este feldúltan hagyta el a versenyzői eligazítást Sebastian Vettel, ám ezt nem nézték jó szemmel a Nemzetközi Automobil-szövetségnél (FIA). A sportkódex ugyanis kimondja, hogy egyik pilóta sem távozhat az ilyen megbeszélésekről az általa kívánt időpontban, ezért 25 ezer eurós pénzbírságot róttak ki a négyszeres világbajnokra. Igaz, a szankció felfüggesztett, ugyanis Vettel később személyesen kért bocsánatot a versenyigazgatótól a viharos távozásáért.

Többek között Vettelt mellesleg a sprintfutamot követően is vizsgálták a sportfelügyelők. A német pilóta, illetve Daniel Ricciardo, George Russell, Esteban Ocon, Sergio Pérez, Lance Stroll és Mick Schumacher ugyanis olyan utasításokat kapott a (Cso Kuan-jü lelassuló autója miatt elrendelt) második felvezető körön, amelyeket a szabályok szerint a csapatok nem közölhettek volna velük. Végül azonban senkit sem büntettek meg a sportfelügyelők, így nem változik a vasárnap futam rajtsorrendje.

„Nem igazán történt semmi – mondta a versenyéről a Mercedes-pilóta. – A futam nagy részét azzal töltöttem, hogy a kivetítőkön néztem, ahogyan Lewis csatázik a Haasszal, és azt, ahogy Albon összeütközött Vettellel. Viszont hatalmas köszönet jár mindenkinek a garázsban, amiért nagyszerű munkát végezve sikerült rendbe hozni az autómat, így mindkét kocsival harcba szállhattunk ma. Még vannak megszerezhető pontok, és jó helyzetben vagyunk a holnapi napot tekintve, de sajnos a tempónk ma nem olyan volt, mint amiben reménykedtünk.”

Ha szombaton is megválasztották volna „A nap versenyzőjét”, könnyen lehet, hogy a szurkolók Mick Schumachernek ítélték volna a címet, a német pilóta ugyanis hosszú körökön keresztül maga mögött tudta tartani Lewis Hamiltont a sprint hajrájában. Véleménye szerint a vesztét az okozta, hogy a csapattársa – kihasználva a mögötte zajló csatát –, kissé elhúzott, ez viszont azt jelentette, hogy Schumacher egy másodpercen kívül került Kevin Magnussentől, így nem nyithatta a hátsó szárnyát, amikor Hamilton támadta őt.

„Élvezetes volt, de nem kellett volna megtörténnie, mert megvolt a tempóm ahhoz, hogy én autózzak elöl – szólt a német. – Meg kell vizsgálnunk, miért nem történt meg a helycsere, mert úgy érzem, akár Estebannal is harcba szállhattam volna a hatodik helyért. Hihetetlen, hogy a Mercedesszel és a Red Bull-lal csatázhattunk, de szerintem több volt ebben a versenyben. Időveszteség nélkül megoldhattuk volna a helycserét Kevinnel, ám a kérésemet többször is elutasították. Végül is én védtem meg a hátsóját Hamilton támadásaitól, és bár reménykedtem abban, hogy visszavesz a tempóból, nem történt meg. Emiatt sebezhetővé váltam, hiszen nem használhattam a DRS-t.”

OSZTRÁK NAGYDÍJ, A SPRINTFUTAM VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull 26:30.059
2. Charles Leclerc monacói Ferrari 1.675 mp h. 
3. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 5.644
4. George Russell brit Mercedes 13.429
5. Sergio Pérez mexikói Red Bull 18.302
6. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 31.032
7. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 34.539
8. Lewis Hamilton brit Mercedes 35.447
9. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 37.163
10. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 37.557
11. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 38.580
12. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 39.738
13. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 48.241
14. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 50.753
15. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Red Bull 52.125
16. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 52.412
17. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Red Bull 54.556
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:08.694
  KIESETT     MEGTETT KÖR
  Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 21
  Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 0