Leclerc a vártnál jobbnak érzi a Ferrarit; Verstappennek már voltak rosszabb péntekjei

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.05.30. 21:16
Piastri zárta az élen a spanyolországi nyitó napot (Fotó: AFP)
A McLaren jól kezdett a Formula–1-es Spanyol Nagydíjon (az első edzésen Lando Norris, a másodikon Oscar Piastri volt a leggyorsabb), de úgy számol, hogy szombaton rendkívül szoros küzdelem vár rá. A Red Bullnak már voltak rosszabb péntekjei, Charles Leclerc szerint a Ferrari a vártnál jobb, míg a Mercedes visszatért oda, ahol volt az elmúlt hétvégék szenvedései után.

Nagy várakozás előzte meg a Spanyol Nagydíj nyitó napját, hiszen most először kaphatott a mezőny bepillantást arról, milyen hatással van az eddigi erőviszonyok alakulására az első szárnyat érintő szigorítás. A csapatok nagy része ennek megfelelően új első szárnyat hozott a helyszínre, igaz, kivétel így is volt: a sokak szerint a területen élen járó McLaren, az Alpine és a korábban gyanúba keveredő Mercedes sem áll elő új elemmel.

Igaz, fontos megjegyezni, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) listáján kizárólag olyan frissítéseket listáznak, amelyek aerodinamikai jellegűek, és kinézetében is változtak, így például ha a kivitelezésben (anyaghasználat, vastagság) történt változás, akkor azt nem kell jelezni a szövetség számára, így egyáltalán nem arról van szó, hogy az említett három istállónak nem kellett változtatnia az új direktíva miatt.

Az ugyanakkor mindenképpen árulkodó volt, hogy a konstruktőri tabellát toronymagasan vezető wokingiak egyedüliként nem hoztak semmilyen frissítést a montmelói hétvégére, sőt, mint utóbb kiderült, Lando Norrisszal Imolában már tesztelték is a merevebb első szárnyat, vagyis úgy érkeztek meg a helyszínre, hogy már voltak adatai. A Mercedes és az Alpine eközben készült olyan újításokkal, amikkel a teljesítmény növelését célozták meg: a németek és a franciák is módosítottak a padlólemezen, előbbi ráadásul a hátsó szárnyból is újat hozott.

Ami a többi résztvevőt illeti, a Ferrari a hátsó szárnyához, a Williams a fékhűtőkhöz, míg a Sauber a motorborításhoz is hozzányúlt, így bőven volt változás, ami hatással lehetett az egyes istállók teljesítményére. A McLarent irányító Andrea Stella már a hétvége elején jelezte, rendkívül szoros küzdelemre számít, de kiemelte, ennek hátterében nem a szigorítás, hanem pusztán a pályakarakterisztika fog állni, hiszen a fő rivális, Red Bull fő erőssége a gyorsabb nyomvonalakon mutatkozik meg.

F1
2025.05.29. 15:16

Valóban változást hoz a spanyolországi szigorítás? Mire alapozza a Ferrari a reményeit?

A riválisok szerint a Scuderia valós fenyegetést jelenthet a soron következő Spanyol Nagydíjon.

 

Ami a pályán történeteket illeti, a címvédő wokingiak remek formában kezdtek, az első szabadedzésen Lando Norris, míg a másodikon Oscar Piastri bizonyult a leggyorsabbnak, igaz, míg előbbin három, utóbbin két vetélytárs is befért a brit, ausztrál kettős közé, ami jól jelezte, több pilóta is kész kihasználni, ha valamelyik mclarenes nem teszi össze a gyors körét. A nyitányon Max Verstappen és a Ferrari kettőse, míg a késő délutáni gyakorláson a Red Bull hollandja mellett George Russell választotta szét egymástól a két McLarent.

A nap legjobb idejét jegyző Piastri is kiemelte, hogy közel voltak hozzájuk a többiek. „Kissé hullámvasút volt a mai nap, de a csúcson fejeztük be, ami mindig jó. A vetélytársaink ugyanakkor gyorsnak tűntek. Verstappen egész nap gyors volt, ott volt a Ferrari is, és a végén felzárkózott a Mercedes is, szóval nagyon kiélezett küzdelem vár ránk szombaton. Határozottan van még olyan terület, amin dolgoznunk kell. Számítottunk rá, hogy a Red Bull gyors lesz, szóval egyáltalán nem ért minket meglepetésként. Egyszerűen próbáljuk kicsit gyorsabbá tenni az autónkat. Kipróbáltunk néhány dolgot ma, volt, ami bevált, volt, ami nem, így tanulhattunk, jó napot tudhatunk magunk mögött.”

Norris az első gyakorláson jobban érezte magát a kocsiban, mint a másodikon. „Rendben volt a nap. Jobban éreztem magam az első tréningen, mint a másodikon, de több dolgot is kipróbáltunk, és igyekszünk javulni szombatra. Apróságok. Mi mindig nagyon jók vagyunk azzal, hogy remek alapokkal érkezünk meg, és onnantól nehézséget okoz továbbfejlődni, ami szerintem inkább jó dolog, mint rossz. Ez lehetővé teszi a számunkra, hogy különböző irányokat is kipróbálhassunk.”

Két gyors pályán, Szuzukában és Imolában győzedelmeskedő, míg a spanyolországi helyszínen az elmúlt három évben kivétel nélkül a dobogó felső fokán ünneplő Verstappen az első tréningen 367 ezred lemaradással a második, míg a másodikon 310 ezred hátránnyal a harmadik helyen zárt.

„Mindig jó itt lenni, élvezetes ezen a pályán versenyezni. Elég nagy a forróság, főleg a gumik szempontjából. De úgy gondolom, rendben volt a nap, voltak már ennél rosszabb péntekjeink is. Valamivel jobban éreztem magam a kosian, de még mindig nem ott tartunk, ahol lenni szeretnénk. Ugyanakkor mindenképpen pozitívabb, mint volt” – jelentette ki, majd kiért arra is, hogy az Emilia-romagnai Nagydíjhoz képest most hol állnak.

„Minden egyes pálya más, de még nem érzem úgy magam az autóban, mint Imolában, ennél komfortosabban szeretném érezni magam a volán mögött. De voltak olyan péntekek, amikor sehol sem voltunk, szóval most valahol a kettő között vagyunk. Ami a technikai direktívát illeti, nincs igazán változás, ha ránézünk a sorrendre, és személy szerint nem is számítottam arra, hogy másképp lesz.”

HORNER REAGÁLT A PLETYKÁKRA

Mint beszámoltunk róla, német sajtóértesülés szerint a Ferrari megkörnyékezte a Red Bullnál a csapatfőnöki posztot 2005 óta betöltő, és összesen tizennégy világbajnoki címet szerző Christian Hornert, de kiemelte, forrása szerint nincs esély arra, hogy a brit szakember csapatot vált. Ezt maga Horner is megerősítette Spanyolországban, ahol a találgatásokkal kapcsolatban kérdezték.

Természetesen mindig hízelgő, ha szóba hoznak más csapatokkal, de százszázalékos az elkötelezettségem a Red Bull iránt. Ez mindig is így volt, és biztosan így is marad még hosszú ideig. Ebben az üzletben mindig sok a találgatás arról, ki hova mehet, de úgy gondolom, a csapatban mindenki pontosan tudja, mi a helyzet. Az én olaszom különben is rosszabb, mint Flavio (Briatore) angolja, szóval mégis hogyan működhetne?”

 

A Spanyol Nagydíjtól hosszú idő óta fordulópontot remélő Ferrari erősen kezdett, hiszen Lewis Hamilton, Charles Leclerc sorrendben a harmadik-negyedik helyet foglalta el, ám míg a monacói a folytatásban is tudott maradni a top 5-ben, a túlkormányzottságtól nagyon szenvedő brit az első tízesből is kiszorult.

Nem élveztem a mait. Gyönyörű ez a hely, és csodálatos az időjárás, de nem volt jó napunk. Amikor megérkezel pénteken, abban reménykedsz, hogy jó napod lesz, és aztán nem alakulnak jól a dolgok. Monacóban az autó hirtelen nagyszerű lett, és azt hittem, hogy jó lesz ma is. Az első edzésen még nem is volt olyan rossz, de második már eléggé az volt. Ez a csapaton belül természetesen mindenki számára nagyon frusztráló, de voltak bizonyos problémáink, aminek következtében tapadást vesztettünk. Remélhetőleg szombaton jobb helyzetben leszünk, ha ezeket sikerül orvosolnunk.”

Leclerc valamivel pozitívabban értékelt a nap végén. „Őszintén szóval, valamivel pozitívabb volt, mint azt előzetesen vártuk, ami mindig jó. Több teljesítmény van az autóban, amit remélhetőleg szombaton ki tudunk hozni belőle az időmérőn. Még sok tennivalónk van, de nem hiszem, hogy túl messze lennénk. Bizonyos területekre fogjuk fordítani a figyelmünk az éjszaka, aztán meglátjuk, mire megyünk szombaton.”

A Mercedes a Ferrarival ellentétes utat járt be pénteken: míg az első edzésen egyik pilótája sem fért be a mezőny első felébe, a másodikon George Russell sokáig vezetett, és a végén csak Piastri tudta őt maga mögé utasítani, miközben Andrea Kimi Antonelli a hatodik lett. A brit ugyanakkor nem volt teljesen elégedett, szerinte a versenytempón még van mit javítani.

Az egykörös tempó egészen rendben volt, és jó visszatérni oda, ahol korábban voltunk, főleg az elmúlt versenyek nehézségei után. A hosszú etapok azonban nem tűntek túl szupernek. Az elmúlt időszakban a fő célunkat az jelenti, hogy javítsunk a versenytempónkon, szóval át kell tekintenünk az adatokat, és meg kell néznünk, mennyire estünk vissza a riválisainkhoz képest. A hosszú etapon mutatott tempónk kissé aggasztó, de úgy érzem, jó helyzetben vagyunk, szeretek itt vezetni”– magyarázta, majd a technikai direktívára is kitért.

„Tiszán látszik, mennyire lelassította a McLarent, szóval ez jó hír!” – jegyezte meg szarkasztikusan.

SPANYOL NAGYDÍJ, AZ 1. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE

1.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes1:13.718átlag: 227.423 km/ó29 kör
2.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda1:14.0850.367 mp h.18
3.Lewis HamiltonbritFerrari1:14.0960.37829
4.Charles LeclercmonacóiFerrari1:14.2380.52031
5.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes1:14.2940.57628
6.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda1:14.3390.62128
7.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari1:14.5970.87926
8.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda1:14.6050.88726
9.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda1:14.6430.92527
10.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1:14.7461.02828
11.George RussellbritMercedes1:14.7511.03332
12.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1:14.7861.06824
13.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes1:14.7981.08020
14.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari1:14.8651.14721
15.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes1:14.9351.21726
16.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari1:15.1551.43723
17.Hirakava RjójapánHaas-Ferrari1:15.2981.58023
18.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes1:15.3691.65131
19.Victor MartinsfranciaWilliams-Mercedes1:15.5221.80426
20.Franco ColapintoargentinAlpine-Renault1:15.5301.81219

 

SPANYOL NAGYDÍJ, A 2. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE

1.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes1:12.760átlag: 230.417 km/ó28 kör
2.George RussellbritMercedes1:13.0460.286 mp h.32
3.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda1:13.0700.31030
4.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes1:13.0700.31031
5.Charles LeclercmonacóiFerrari1:13.2600.50032
6.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes1:13.2980.53831
7.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes1:13.3010.54128
8.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1:13.3850.62530
9.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda1:13.4000.64029
10.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda1:13.4940.73429
11.Lewis HamiltonbritFerrari1:13.5330.77329
12.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari1:13.5920.83230
13.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda1:13.6830.92331
14.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes1:13.7210.96134
15.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes1:13.8391.07932
16.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1:13.8391.07917
17.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari1:13.9591.19927
18.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari1:14.0051.24530
19.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari1:14.1261.36620
20.Franco ColapintoargentinAlpine-Renault1:14.3031.54331

 

55. SPANYOL NAGYDÍJ
MÁJUS 30., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Norris 1:13.718
2. szabadedzés1. Piastri 1:12.760
MÁJUS 31., SZOMBAT
3. szabadedzés12.30–13.30
Időmérő16.00–17.00
JÚNIUS 1., VASÁRNAP
A verseny (66 kör, 307.236 km) rajtja15.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Kanadai Nagydíj, Montrealjúnius 15., 20.00
Osztrák Nagydíj, Spielbergjúnius 29., 15.00
Brit Nagydíj, Silverstonejúlius 6., 16.00

 

Legfrissebb hírek

Lance Stroll nem indul a Spanyol Nagydíjon

F1
5 órája

Norris és Verstappen Piastrira helyezne nyomást; Russell és Hamilton dobogóra állna

F1
7 órája

A McLarenre nem volt ellenszer Spanyolországban: Piastri visszavágott Norrisnak

F1
11 órája

McLaren-uralom a spanyolországi időmérő előtt

F1
14 órája

Piastri vette át a vezetést Spanyolországban; Norris elé Russell és Verstappen is befért

F1
2025.05.30. 16:30

Norris nyitott az élen Verstappen és Hamilton előtt Spanyolországban

F1
2025.05.30. 13:24

Valóban változást hoz a spanyolországi szigorítás? Mire alapozza a Ferrari a reményeit?

F1
2025.05.29. 15:16

A Ferrari nyerhet a legtöbbet a spanyolországi szigorításból?

F1
2025.05.28. 11:17
Ezek is érdekelhetik