A Ferrarit a szuzukai versenyhétvége szembesítette a lemaradásával: a szombati időmérőn és a vasárnapi versenyen sem tudott fenyegetést jelenti az első három helyre, Charles Leclerc megtartotta a negyedik helyét, míg Lewis Hamilton a top 10-ből egyedüliként előrelépve a hetedik pozícióban szelte át a célvonalat. A monacóit lesújtotta az eredmény, szerinte mindent kihozott az autóból, s hozzá hasonlóan a csapattársa is azon az állásponton volt, hogy ennél jobb eredményt nem tudott volna elérni adott körülmények között, igaz, elárulta, a csapat észlelt valamilyen problémát nála, ami már az idénykezdet óta hátráltatja.
Bár a hétszeres világbajnok megosztotta, már alig várja, hogy megérkezzen az új elem, amelytől megoldást vár, és Leclerc is azzal nyugtatta magát, hogy hamarosan érkeznek a frissítések, a csapatfőnök, Frédéric Vasseur szavai nem azt sugallják, hogy az olasz sajtóban emlegetett fejlesztési csomag megoldást jelentene a problémáikra, és az sem biztos, hogy a soron következő Bahreini Nagydíjon fog érkezni.
„Úgy gondolom, kijelenthető, hogy az időmérőn és a versenyen is két-három tizedmásodperc a lemaradásunk. Tudunk ennél jobbak is lenni, de jelenleg ezt mutatja a kép. Valójában elég egyértelműen látszott, mennyi a hátrányunk a McLarenhez és Max Verstappenhez viszonyítva a japán pályán. A vasárnapi eredmény hűen türközte a szombaton látottakat. Ezzel az autóval valószínűleg nem lehetett volna többet elérni a futamon. Néhány területen szenvedünk, és dolgozunk azon, hogy többet tudjunk kihozni a kocsiból Bahreinben és Szaúd-Arábiában. Tudjuk, hogy van tér a javulásra, és fejlődünk kell az egyensúly, valamint a gumikezelés terén."
„A következő versenyen valamennyi csapatnak rendelkezésére fog állni néhány alapadat a bahreini tesztről, szóval világos képet kaphatunk arról, hol állunk, és miben kell előrelépnünk – emelte ki, majd kitért Hamilton eltérő taktikájára is. A brit az élmezőnyből egyedül rajtolt a kemény gumikon. – Nem vált be Hamilton stratégiája? Igazából nem nagyon volt különbség a közepes és a kemény keverék között, a gumikopás és a teljesítmény is nagyon hasonló volt. Hamilton követte a közepesen kezdők tempóját. Szóval nem jelenteném ki, hogy rossz stratégiát választottunk, mert nem igazán változtatott volna a teljesítményen."
Vasseur szerint nem a fejlesztések jelentik a kulcsot. „Hamarosan hozunk frissítéseket, de először meg kell oldanunk az egyensúlyi problémát, és ki kell hoznunk a lehető legtöbbet az autóból. Még mindig nem aknáztuk ki a gépben rejlő potenciált, szóval egyelőre nem lenne értelme. De még ha jönnek is a fejlesztések, nem lesznek csodák, mint ahogyan másnál sem. Lépésről lépésre kell haladnunk. Japánban a kvalifikáción két-három tized volt a hátrány, míg a versenyen ennél is nagyobb, három-négy tized. Nem fogsz olyasmit találni a kocsin, ami három-négy tizedet jelent. Nem kezdtük ideálisan az évet, ez biztos, de hosszú út áll előttünk, még huszonegy versenyünk lesz."
39. JAPÁN NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 4., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:28.549 |
2. szabadedzés | 1. Piastri 1:28.114 |
ÁPRILIS 5., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:27.965 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:26.983 |
ÁPRILIS 6., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Piastri |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |
Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |
Miami Nagydíj, Miami | május 4., 22.00 |