A Ferrari egyelőre várakozásokon alul teljesít a 2025-ös idényben, ugyan a csalódást keltő eredményeket hozó Ausztráliai Nagydíjat követően Kínában a sprintidőmérőn és a sprintfutamon is elsőként zárt Lewis Hamilton révén, vasárnap történelmi mélységbe került: a csapat fennállása során először fordult elő az, hogy mindkét autóját kizárták a versenyről, ráadásul két különböző technikai vétség nyomán. Charles Leclerc versenygépe nem érte el a minimumsúlyt, míg Hamilton padlólemeze túlzott kopást mutatott.
A holt szezonban beharangozott világbajnoki remények jelenleg nem tűnnek reálisnak, igaz, azt már az előző év is megmutatta, hogy a szabályciklus végéhez közeledve elég egy nagyon jól sikerült fejlesztési csomag, és könnyen az élmezőny élére lehet ugrani, miközben 2024-ben maguk a maranellóiak is bizonyították, oda tudnak érni a rosszabb kezdés ellenére is.
A Scuderia a végelszámolásnál mindössze 14 ponttal maradt el a 26 év szünet után konstruktőri címet ünneplő McLarentől, miközben a Red Bullt is maga mögé utasította. Most a csapatbajnoki tabella negyedik helyéről kezdené meg a visszazárkózást, amiben reménye szerint segítségére lesz az olasz sajtóértesülések szerint két hét múlva, Bahreinben érkező nagy fejlesztési csomagja.
A Corriere dello Sport forrásai alapján többek között új padlólemezzel is készül az alakulat, amivel a hatékonysága és az erősségei megtartása mellett növelné a teljesítményt, javítana a versenygép túlzott hátsó merevségén is, és egyúttal tágítaná a megfelelő működési tartományt is.
Az újítások megérkezéséig, így a jövő hétvégén megrendezendő Japán Grand Prix-n kétségkívül a pontok maximalizálása lesz a cél: a csapat Melbourne-ben a hírek szerint kénytelen volt megemelni a hasmagasságot, ami lassuláshoz vezetett, míg Sanghajban bevallottan rossz irányba ment el a beállításokkal a sprintfutam után, emellett stratégiailag is kifogásolható volt több döntése az idénykezdet óta, így mindenképpen szüksége lenne már egy zökkenőmentes hétvégére.
39. JAPÁN NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 4., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 4.30–5.30 |
2. szabadedzés | 8.00–9.00 |
ÁPRILIS 5., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 4.30–5.30 |
Időmérő | 8.00–9.00 |
ÁPRILIS 6., VASÁRNAP | |
A verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja | 7.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |
Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |
Miami Nagydíj, Miami | május 4., 22.00 |