„Találtunk valamit az autón” – Hamilton az idényrajt óta hátrányos helyzetben van a Ferrarin belül

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.04.06. 13:33
Hamilton szerint csak a negyedik erőt jelenti a Ferrari (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Ferrari két versenyzője, Charles Leclerc és Lewis Hamilton is kihozott mindent az autóból a Japán Nagydíj versenyén, ami a negyedik és a hetedik helyre volt elegendő. A monacói különösen csalódott az eredmény miatt annak fényében, hogy tökéletes munkát végeztek, míg a brit arról számolt be, hogy problémát észleltek nála, ami az idénykezdet óta hátráltatja.

A Ferrari csendes hétvégén van túl Szuzukában, ezúttal nem volt nagy teljesítményingadozás, mint Melbourne-ben vagy Sanghajban, nem születtek kiugró eredmények sem, mint a két héttel ezelőtti sprinteseményeken, és kettős kizárással sem irányította magára a figyelmet... Charles Leclerc a 4., míg az első tízesből egyedüliként a kemény gumin rajtoló és pozíciót javító Lewis Hamilton a 7. helyen szelte át a célvonalat vasárnap, ami eléggé borús képet festett a Scuderia jelenlegi teljesítményéről. 

Ennyi volt az autóban – jelentette ki csalódottan a monacói versenyző, aki a szombati időmérőt követően még arról beszélt, hasznos tudásra tett szert Japánban, és bízik esetleg a dobogóban. – Jó munkát végeztünk az egyensúlyt és a stratégiát illetően is, mindent tökéletesen csináltunk, aminek fényében különösen csalódást keltő a negyedik pozíció. Egyszerűen nincs meg a tempónk. Specifikus irányba mentem el a vezetési stílusom szempontjából, és úgy érzem, ez segítségemre lesz abban, hogy jóval többször tudjam maximalizálni az autót. Ha ez kifizetődik, magabiztossággal tölt el, de ha mindez azt jelenti, hogy negyedik vagyok, az egyáltalán nem jó. De hamarosan érkezhet néhány frissítés a kocsira” – tette hozzá. 

 

A Japán Nagydíjat megelőzően arról lehetett olvasni az olasz sajtóban, hogy a Ferrari a soron következő Bahreini Grand Prix-ra hozza el az idei első fejlesztési csomagját, amely egy teljesítménynövelést célzó, új padlólemezt is magába foglal. Noha Hamilton nem erősítette meg, hogy már jövő hétvégén megkapják a frissítéseket, jelezte, nagyon várja, hogy változtassanak, miközben azt is elárulta, észleltek valamilyen problémát a kocsiján, ami az idénynyitó óta hátráltatja. 

Ez volt a maximum, nem maradt semmi az autóban. A hétvégén küszködtem a gép hátuljával, és kulcsfontosságú volt az időmérőn megszerzett pozíció. A lehető legjobbamat nyújtottam, de általában véve hiányzott a tempóm az előttem lévőkhöz, különösen a Mercedeshez, a McLarenhez és nyilván a Red Bullhoz képest. Nem volt biztonsági autós szakasz sem, így nem igazán jelentett különbséget, hogy keményen rajtoltam. Úgy vélem, a közepes keverék határozottan jobb választás lett volna a verseny kezdetére, különösen ilyen hűvös időjárási körülmények mellett. Nagyon örülök annak, hogy sikerült előrelépnem, és bízom benne, hogy a következő hétvégén láthatunk néhány pozitív változást.” 

„Találtunk valamit az autón, ami alulteljesített az első három nagydíj folyamán. Remélem, hogy ha ezt orvosoljuk, akkor érkezni fognak a jobb eredmények is. Ezzel a problémával néhány tizedet veszítek körönként, szóval volt egy kis hátrányom a kocsival, ha a garázs két oldalát nézzük. Nálam volt valami, ami nem működött megfelelően. Ezt jó tudni. Ennek fényében ez volt a lehető legjobb eredmény, amit elérhettem. Tisztában vannak vele, hogy ez a helyzet, de nem tudják, miért történik. Bízom benne, hogy eltűnik a különbség, és egyformák lesznek az autók, amikor megérkeznek az újítások. Ezt figyelembe véve egészen elégedett vagyok a versenytempómmal. A csapat egyébként jól teljesített, és szerintem Riccardóval (Adami, versenymérnök) is jó munkát végeztünk, mint ahogyan a mérnökök és a szerelők is.” 

„Jelenleg a negyedik leggyorsabb csapat vagyunk, a teljesítmény, és különösen a leszorítóerő terén vagyunk lemaradva a többiektől. Szóval sok munka vár még ránk, hogy ledolgozzuk a hátrányt. Hamarosan érkeznek a fejlesztések. Érdekes lesz látni, ki mikor fog frissítéseket bevetni. Az élmenők nagyjából három-négy tizedmásodperccel vannak előttünk, szóval rengeteg munkánk lesz, hogy ezt eltüntessük” – mutatott rá, de amikor arról kérdezték, mikor várhatóak a frissítések, nem tudott (vagy akart) választ adni. 

Ami a saját teljesítményét illeti, úgy érzi, neki is van még hová fejlődnie, különösen egy körön. „Tisztán látszik, milyen fontos a jó időmérős szereplés, és én nem igazán tudok még mindent kihozni a gumikból, szóval ezen mindenképpen dolgoznom kell.” 

Hogy mennyire fontos a rajthely, és így a pályapozíció, azt a kínai, és különösen a mostani szuzukai verseny is megmutatta, hiszen meglehetősen kevés előzés történt mindkét helyszínen. A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur nem nézi jó szemmel a tendenciát, és attól tart, a 2025-ös időmérős bajnokság lehet, ha így folytatódnak a dolgok. „Természetesen a kvalifikáció mindig kulcsfontosságú szerepet tölt be a teljesítményben. Minél közelebb vagy, annál kisebb a különbség a gépek között, és ez még inkább igaz akkor, amikor az autók egy csoportjába tartozol. Nemcsak az előtted haladó sráccal állsz harcban. Valószínűleg kvalifikációs bajnokság lesz az idei.” 

A Ferrari három nagydíjat követően 35 ponttal a konstruktőri tabella negyedik helyét foglalja el, a maranellói istálló lemaradása 76 pont a listavezető McLaren mögött. 

JAPÁN NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE

  1.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda-
  2.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes1.423 mp h.
  3.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes2.129 mp h.
  4.Charles LeclercmonacóiFerrari16.097 mp h.
  5.George RussellbritMercedes17.362 mp h.
  6.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes18.671 mp h.
  7.Lewis HamiltonbritFerrari29.182 mp h.
  8.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda37.134 mp h.
  9.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes40.367 mp h.
10.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari54.529 mp h.
11.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes57.333 mp h.
12.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda58.401 mp h.
13.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1:02.122 p h.
14.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes1:14.129 p h.
15.Jack DoohanausztrálAlpine-Renault1:21.314 p h.
16.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari1:21.957 p h.
17.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda1:22.734 p h.
18.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari1:23.438 p h.
19.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari1:23.897 p h.
20.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1 kör h.

 

39. JAPÁN NAGYDÍJ
ÁPRILIS 4., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Norris 1:28.549
2. szabadedzés1. Piastri 1:28.114
ÁPRILIS 5., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Norris 1:27.965
Időmérő1. Verstappen 1:26.983
ÁPRILIS 6., VASÁRNAP
A verseny1. Verstappen, 2. Norris, 3. Piastri
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Bahreini Nagydíj, Szahíráprilis 13., 17.00
Szaúdi Nagydíj, Dzsiddaáprilis 20., 19.00
Miami Nagydíj, Miamimájus 4., 22.00

 

Legfrissebb hírek

„Két-három tized a lemaradásunk" – a Ferrari nem vár csodát a fejlesztésektől

F1
2 órája

Doohan alig tudott kiszállni az autóból a japán verseny után – érik a pilótacsere az Alpine-nál?

F1
3 órája

„Úgy tűnt, Piastri gyorsabb" – Marko gúnyolódott a McLaren óvatos stratégiáján

F1
5 órája

Japánban az Alpine-t, Bahreinben már a Haast vezeti a japán versenyző

F1
6 órája

Formula–1: Verstappen megmutatta, ki a világbajnok – nemzetközi sajtóvisszhang

F1
7 órája

„Ha a McLarenben ülnék, akkor nem is láttatok volna" – Verstappen odaszúrt Norriséknak

F1
21 órája

Antonelli két rekordot is megdöntött a Japán Nagydíjon

F1
Tegnap, 15:19

Sainz gyomorbántalmak miatt késve érkezett meg a himnuszra Japánban – megbírságolták

F1
Tegnap, 11:57
Ezek is érdekelhetik