Hamilton nem tudja, képes lesz-e bejutni a Q3-ba; Leclerc szerint bármi lehetséges Dzsiddában

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.04.18. 23:33
null
Lando Norris vezérletével a McLaren kettőse zárt az élen a Formula–1-es Szaúdi Nagydíj nyitó napján. Azonban míg a leggyorsabb brit továbbra sem érzi magát teljesen kényelmesen az autóban, a csapattársa, Oscar Piastri magabiztos a folytatás előtt. A címvédő Max Verstappen úgy rézi, valamivel jobb a helyzet, mint Bahreinben, de még nem elégedett, miközben Cunoda Juki bánja, hogy ilyen véget ért a napja. Charles Leclerc pozitívan értékelt, míg Lewis Hamilton nehéz kezdésen van túl.

Lando Norris, úgy érkezett meg az idény ötödik állomására, a Szaúdi Nagydíjra, hogy kétségkívül szüksége lenne egy erős versenyhétvégére ahhoz, hogy növelhesse az önbizalmát az idei McLarenben. A vb-éllovas a saját bevallása szerint egyáltalán nem érzi kényelmesen magát az MCL38-asban, nem tudja megfutni azokat a köröket, mint egy évvel ezelőtt, és közel sincs ahhoz, amire képes lehetne. A dzsiddai pályán különösen fontos, hogy a versenyző magabiztos legyen a volán mögött, és támadni tudja a kanyarokat a falak fenyegető közelségében. 

A brit a csalódást keltő bahreini eredmények után egyelőre meggyőző formában van Szaúd-Arábiában, az első szabadedzésen 95 ezreddel, míg a másodikon 163 ezreddel előzte meg a csapattársát, Oscar Piastrit, miközben összességében a nyitó nap leggyorsabb körét jegyezte. A látszat azonban némileg csalóka volt, Norris ugyanis arra számított, nagyobb előnyük lesz, ráadásul továbbra sem érzi magát komfortosan a volán mögött. 

Jelen pillanatban magabiztosak lehetünk, de a többiek nincsenek túl messze. Abban reménykedtem, hogy valamivel talán nagyobbak a különbségek, mint ma. Tudjuk, hogy gyorsak vagyunk, és nagyszerű autónk van, de határozottan nem olyan kényelmes, mint amennyire mi azt szeretnénk. Ennél nincs több, le kell szegnünk a fejünket, magunkra kell összpontosítanunk, és meglátjuk, mit tehetünk. Itt mindig nagyon kaotikusnak érződik, hiszen olyan gyors. Sok a fal, rengeteg a meleg pillanat. Ez a nap arról szólt, hogy a vezetési stílusomon és magamon dolgoztam, valószínűleg többet, mint a kocsin. Jól kezdtük a hétvégét, produktív napot tudhatunk magunk mögött, sikerült növelnem az önbizalmamat, és az érzés is jobb lett. Szóval figyelembe véve, hogy mit szerettem volna ma elérni, jó úton vagyok."

A Bahreini Nagydíjon közel tökéletes versenyt futó és idei második győzelmének köszönhetően a csapattársát mindössze három pontra megközelítő Piastri is pozitívan értékelt a nyitó nap végén. „Rendben volt. A tempónk jó, és egészen kényelmesen éreztem magam. Van néhány kanyar, ahol jobb munkát is végezhetnék, de összességében jó napot zártunk. Vannak bizonyos dolgok, amikben még fejlődhetünk, nem minden tökéletes, de már így is jó volt."

2025 Saudi Arabian Formula 1 Grand Prix
Norris jól kezdett, de még mindig nem érzi komfortosan magát a volán mögött (Fotó: AFP)
Fotó: Anadolu via AFP

Max Verstappen a riasztó szahíri hétvége után abban bízott, hogy Dzsiddában visszavághatnak, és szuzukaihoz hasonló teljesítményt nyújthatnak. A nyitó nap azonban nem teljesen a várakozásai szerint alakult, a címvédő az első edzésen a kilencedik, míg a másodikon a harmadik pozícióban végzett, miközben a lemaradása 240 ezred volt az utóbbi eseményen. „Különböző dolgokat próbáltunk ki az autón, elmentünk egy más irányba is, amiből sokat tanultunk. A kocsi még mindig nem ott van, ahol szeretném. Őszintén szólva nem igazán nézem a különbségeket, és végső soron szerintem arra kell figyel, mit érzel a gépben ülve egy körön. Ebből a szempontból valamivel jobb a helyzet, de a hosszú etapok nagyon kemények voltak."

 „Más, mint Bahreinben volt, ez egy másik pálya, és a tapadási viszonyok is különböznek, de emellett a beállítások is nagyon eltérőek, szóval nagyon nehéz összehasonlítani. Természetesen most is a McLaren emelkedik ki, nagyon versenyképesnek tűnik, de ami minket illeti, még mindig sok munka vár ránk, és sok dolgot kell megértenünk."

 

Noha a versenyzők több megcsúszást, megpördülést és falérintést is bemutattak a nyitó nap során, egészen a második edzés utolsó tíz percéig nem történt autótörés. Akkor a hosszabb etapot teljesítő Cunoda Juki találta el a falat az utolsó kanyar belső oldalán, majd autóját a szemközti fal állította meg. Az eset miatt piros zászlóval megszakították a körözést, és a mezőny már csak próba körre tudott visszatérni a pályára. A nyitányon a csapattárástól mindössze három ezredre, míg a folytatásban bő négy tizedre elmaradó japán magára vállalta a felelősséget. 

Túlfordultam, és egyszerűen elcsíptem a falat a belső íven, aminek következtében sérült az autó. Ezután már nem tudtam irányításom alatt tartani a kocsit. Elnézést kérek a csapattól,  jónak tűnt a helyzet, szóval kár érte.  Az időmérős szimulációm egészen jól sikerült, kicsit hátráltatott az, ahogyan felmelegítettem a gumikat, maradt bennem némi tempó, de eddig rendben van. A hosszú etapomat a saját magam hibája nyomán nem tudtam teljesíteni, szóval nem panaszkodhatok. Határozottan nem így szerettem volna végezni, ez biztos" – nyilatkozta a Red Bull színeiben harmadik futamhétvégéjét teljesítő pilóta. 

F1
Tegnap, 12:15

„Képes lehetek legyőzni őt" – Cunoda már most ellesett néhány dolgot Verstappentől

„Elégedett vagyok azzal a fejlődéssel, amit az elmúlt két nagydíjon mutattam."

 

Cunoda teljesítményéről a csapatfőnök, Christian Horner is megosztotta a gondolatait a szaúdi pénteken. „Először a bal elsővel találta el a falat, majd a jobb elsővel, szóval leírta  az első felfüggesztést és a vezető szárnyat is, de bízunk benne, hogy a padlólemez nem sérült. Éppen hosszú etapot teljesített, és elkövetett egy hibát, de egészen addig a pontig nagyon jól vezetett, elkezdtek jönni a köridők is, szóval jó látni, hogy a 22-es rajtszámú autó is fejlődik. Az első edzése rendben volt, jól sikerültek a gyors körei is, kár, hogy a végén volt ott egy pillanata, de ez is csak azt mutatja, hogy keményen nyomja."

A Red Bull-tanácsadó Helmut Marko is elégedett volt azzal, amit Cunodától látott az első napon. „A gyors körén szándékosan eltérő beállításokkal ment, hogy láthassuk, melyik irányba induljunk el. Elég szerencsétlen volt, hogy eltalálta a falat belülről, hiszen utána csak utas volt. Remélem, nem túl nagy a kár. A sebessége rendben van,  a balesete balszerencsés volt. Egy ilyen törésre talán jobban számítasz az időmérőn, mint egy hosszabb etapon, szóval beszélnünk kell vele."

A Ferrari abban bízott, hogy a szaúdi pályán többet ki tud hozni a múlt hétvégén bevetett fejlesztési csomagból, ám egyelőre úgy tűnik, továbbra is nagy a hátrány. A dzsiddai nyomvonalat kedvelő Charles Leclerc közel fél másodperccel maradt el a jobbik McLarentől a villanyfényes tréningen, miközben Lewis Hamilton már több mint egy szekundum hátrányban érkezett a tizenharmadik helyen. 

„Nem volt egyszerű nap – kezdte az értékelést a monacói. – Nyilván nagy kihívást jelent ez a pálya, és nagyon magabiztosnak kell lenned ahhoz, hogy a legjobb teljesítményt tudd nyújtani. Sokat módosítottunk a kocsin, de rendkívül pozitív napot zártunk, mivel sokat tanultam belőle. Amint minden a megfelelő működési tartományba kerül, jobb teljesítményre leszünk képesek. A McLaren megint nagyon erősnek tűnik, sokkal erősebbnek nálunk, de soha ne mondd, hogy soha. Ha mindent összerakunk, akkor bármi lehetséges. Magabiztos vagyok, jó munkát végeztünk a különböző opciók feltérképezésével, és pontosan tudom, mit akarok. Szóval most elindulunk abba az irányba, és bízom benne, hogy ki fog fizetődni az időmérőn."

F1
2025.04.17. 15:53

Piastri a bajnokság élére állna; fokozódik a helyzet a Red Bullnál, a Ferrari az idei első dobogóját kergeti Dzsiddában

Verstappen gyorsan feledtetné a bahreini kudarcot, de egyre több hír szól a távozásáról.

 

Míg Leclerc-nek pontos elképzelései vannak, Hamilton kissé elveszettnek érzi magát. „Nem volt nagyszerű. Egyszerűen nem tudtam munkára bírni a gumikat. Ennek semmi köze a csapathoz, csak kínlódtunk az abroncsok működésre bírásával. Általában szombat visszalépést szokott jelenteni, azonban ezúttal nem igazán tudunk annál hátrébb lépni, mint ahol vagyunk, szóval bízom benne, hogy sikerül előrelépnünk az éjszaka folyamán. Volt néhány dolog, amit jónak éreztem az edzésen. De amint lágyra váltunk, mindez eltűnik. Este változtatni fogunk, és reméljük, hogy erősebben térünk vissza."

A brit egyelőre nem igazán tudja, mire számíthat szombaton, s célként Q3-ba jutást tűzte ki maga előtt. A versenyző bízik benne, márkatársa tapasztalatai a segítségére lehetnek. „Nem tudom, én csak próbálok beférni az első tízbe. Össze fogunk dolgozni az este. A két edzés folyamán eltérő dolgokat próbáltunk ki a gépeken, aztán közelítettünk egymáshoz a szárnybeállítások és egyéb beállítások kapcsán. Bízom benne, hogy az esti elemzés után jobban megértjük az autót, és jobb napunk lesz."

A hétszeres világbajnoknak a második gyakorlás után a sportfelügyelőknél is volt jelenése, miután feltartotta az előkelő ötödik helyen záró  Alexander Albont a 17-es kanyarnál. A Williams thaiföldi versenyzője a pillanat hevében még veszélyesnek titulálta a helyzetet, ám a meghallgatáson már úgy fogalmazott, hogy végig irányítása alatt tudta tartani az autót, és a történteket sem érezte veszélyesnek, miután megnézte a felvételeket. A felek így egyöntetűen úgy határoztak, hogy nem szükséges a büntetés kiszabása. 

 

 

SZAÚDI NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE

1.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1:29.239átlag: 249.065 km/ó25 kör
2.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes1:29.2460.007 mp h.25
3.Charles LeclercmonacóiFerrari1:29.3090.07028
4.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes1:29.3410.10225
5.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes1:29.6060.36723
6.George RussellbritMercedes1:29.6180.37921
7.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes1:29.7790.54026
8.Lewis HamiltonbritFerrari1:29.8150.57627
9.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda1:29.8180.57926
10.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda1:29.8210.58226
11.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda1:29.9070.66819
12.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari1:29.9160.67725
13.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes1:29.9340.69524
14.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes1:29.9760.73724
15.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda1:30.0110.77215
16.Jack DoohanausztrálAlpine-Renault1:30.1830.94425
17.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1:30.5831.34423
18.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari1:30.5951.35621
19.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari1:31.0291.79021
20.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari1:31.0381.79923

SZAÚDI NAGYDÍJ, A 2. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE

1.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes1:28.267átlag: 251.808 km/ó21 kör
2.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes1:28.4300.163 mp h.22
3.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda1:28.5470.28023
4.Charles LeclercmonacóiFerrari1:28.7490.48222
5.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes1:28.9420.67524
6.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda1:28.9630.69619
7.George RussellbritMercedes1:28.9730.70621
8.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1:29.1060.83922
9.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari1:29.1930.92621
10.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes1:29.2200.95323
11.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes1:29.2420.97516
12.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda1:29.3061.03917
13.Lewis HamiltonbritFerrari1:29.3711.10423
14.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda1:29.4881.22122
15.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes1:29.6621.39518
16.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari1:29.7541.48719
17.Jack DoohanausztrálAlpine-Renault1:29.9121.64521
18.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1:30.0071.74018
19.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari1:30.0191.75222

 

5. SZAÚDI NAGYDÍJ
ÁPRILIS 18., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Gasly 1:29.239
2. szabadedzés1. Norris 1:28.267
ÁPRILIS 19., SZOMBAT
3. szabadedzés15.30–16.30
Időmérő19.00–20.00
ÁPRILIS 20., VASÁRNAP
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja19.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Miami Nagydíj, Miamimájus 4., 22.00
Emilia-romagnai Nagydíj, Imolamájus 18., 15.00
Monacói Nagydíj, Monte-Carlomájus 25., 15.00

 

SZAÚDI NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE

1.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes1:28.267átlag: 251.808 km/ó21 kör
2.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes1:28.4300.163 mp h.22
3.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda1:28.5470.28023
4.Charles LeclercmonacóiFerrari1:28.7490.48222
5.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes1:28.9420.67524
6.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda1:28.9630.69619
7.George RussellbritMercedes1:28.9730.70621
8.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1:29.1060.83922
9.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari1:29.1930.92621
10.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes1:29.2200.95323
11.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes1:29.2420.97516
12.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda1:29.3061.03917
13.Lewis HamiltonbritFerrari1:29.3711.10423
14.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda1:29.4881.22122
15.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes1:29.6621.39518
16.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari1:29.7541.48719
17.Jack DoohanausztrálAlpine-Renault1:29.9121.64521
18.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1:30.0071.74018
19.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari1:30.0191.75222

 

 

Legfrissebb hírek

„Cserben hagytam magamat. Cserben hagytam a csapatot" – Norris idiótának érzi magát

F1
1 perce

Verstappen a pole pozícióban, Norris a falban zárta a dzsiddai időmérőt

F1
3 órája

A McLaren óriási fölényben a szaúdi időmérő előtt; Hamilton a top 10-en kívül

F1
7 órája

„Sok hátránya van Verstappennek" – az Aston Martinnál és a Mercedesnél sincs hely a holland számára?

F1
9 órája

Norris vezérletével a McLaren kettőse az élen; Cunoda összetörte a Red Bullt a második szaúdi edzésen

F1
Tegnap, 18:35

Gasly az élre repítette az Alpine-t a szaúdi nyitányon; Verstappen kilencedik

F1
Tegnap, 15:01

„Miért ne akarnák szerződtetni Verstappent?" – Russell reagált a pletykákra

F1
Tegnap, 13:47

„Képes lehetek legyőzni őt" – Cunoda már most ellesett néhány dolgot Verstappentől

F1
Tegnap, 12:15
Ezek is érdekelhetik