Lando Norris, úgy érkezett meg az idény ötödik állomására, a Szaúdi Nagydíjra, hogy kétségkívül szüksége lenne egy erős versenyhétvégére ahhoz, hogy növelhesse az önbizalmát az idei McLarenben. A vb-éllovas a saját bevallása szerint egyáltalán nem érzi kényelmesen magát az MCL38-asban, nem tudja megfutni azokat a köröket, mint egy évvel ezelőtt, és közel sincs ahhoz, amire képes lehetne. A dzsiddai pályán különösen fontos, hogy a versenyző magabiztos legyen a volán mögött, és támadni tudja a kanyarokat a falak fenyegető közelségében.
A brit a csalódást keltő bahreini eredmények után egyelőre meggyőző formában van Szaúd-Arábiában, az első szabadedzésen 95 ezreddel, míg a másodikon 163 ezreddel előzte meg a csapattársát, Oscar Piastrit, miközben összességében a nyitó nap leggyorsabb körét jegyezte. A látszat azonban némileg csalóka volt, Norris ugyanis arra számított, nagyobb előnyük lesz, ráadásul továbbra sem érzi magát komfortosan a volán mögött.
„Jelen pillanatban magabiztosak lehetünk, de a többiek nincsenek túl messze. Abban reménykedtem, hogy valamivel talán nagyobbak a különbségek, mint ma. Tudjuk, hogy gyorsak vagyunk, és nagyszerű autónk van, de határozottan nem olyan kényelmes, mint amennyire mi azt szeretnénk. Ennél nincs több, le kell szegnünk a fejünket, magunkra kell összpontosítanunk, és meglátjuk, mit tehetünk. Itt mindig nagyon kaotikusnak érződik, hiszen olyan gyors. Sok a fal, rengeteg a meleg pillanat. Ez a nap arról szólt, hogy a vezetési stílusomon és magamon dolgoztam, valószínűleg többet, mint a kocsin. Jól kezdtük a hétvégét, produktív napot tudhatunk magunk mögött, sikerült növelnem az önbizalmamat, és az érzés is jobb lett. Szóval figyelembe véve, hogy mit szerettem volna ma elérni, jó úton vagyok."
A Bahreini Nagydíjon közel tökéletes versenyt futó és idei második győzelmének köszönhetően a csapattársát mindössze három pontra megközelítő Piastri is pozitívan értékelt a nyitó nap végén. „Rendben volt. A tempónk jó, és egészen kényelmesen éreztem magam. Van néhány kanyar, ahol jobb munkát is végezhetnék, de összességében jó napot zártunk. Vannak bizonyos dolgok, amikben még fejlődhetünk, nem minden tökéletes, de már így is jó volt."
Max Verstappen a riasztó szahíri hétvége után abban bízott, hogy Dzsiddában visszavághatnak, és szuzukaihoz hasonló teljesítményt nyújthatnak. A nyitó nap azonban nem teljesen a várakozásai szerint alakult, a címvédő az első edzésen a kilencedik, míg a másodikon a harmadik pozícióban végzett, miközben a lemaradása 240 ezred volt az utóbbi eseményen. „Különböző dolgokat próbáltunk ki az autón, elmentünk egy más irányba is, amiből sokat tanultunk. A kocsi még mindig nem ott van, ahol szeretném. Őszintén szólva nem igazán nézem a különbségeket, és végső soron szerintem arra kell figyel, mit érzel a gépben ülve egy körön. Ebből a szempontból valamivel jobb a helyzet, de a hosszú etapok nagyon kemények voltak."
„Más, mint Bahreinben volt, ez egy másik pálya, és a tapadási viszonyok is különböznek, de emellett a beállítások is nagyon eltérőek, szóval nagyon nehéz összehasonlítani. Természetesen most is a McLaren emelkedik ki, nagyon versenyképesnek tűnik, de ami minket illeti, még mindig sok munka vár ránk, és sok dolgot kell megértenünk."
Noha a versenyzők több megcsúszást, megpördülést és falérintést is bemutattak a nyitó nap során, egészen a második edzés utolsó tíz percéig nem történt autótörés. Akkor a hosszabb etapot teljesítő Cunoda Juki találta el a falat az utolsó kanyar belső oldalán, majd autóját a szemközti fal állította meg. Az eset miatt piros zászlóval megszakították a körözést, és a mezőny már csak próba körre tudott visszatérni a pályára. A nyitányon a csapattárástól mindössze három ezredre, míg a folytatásban bő négy tizedre elmaradó japán magára vállalta a felelősséget.
„Túlfordultam, és egyszerűen elcsíptem a falat a belső íven, aminek következtében sérült az autó. Ezután már nem tudtam irányításom alatt tartani a kocsit. Elnézést kérek a csapattól, jónak tűnt a helyzet, szóval kár érte. Az időmérős szimulációm egészen jól sikerült, kicsit hátráltatott az, ahogyan felmelegítettem a gumikat, maradt bennem némi tempó, de eddig rendben van. A hosszú etapomat a saját magam hibája nyomán nem tudtam teljesíteni, szóval nem panaszkodhatok. Határozottan nem így szerettem volna végezni, ez biztos" – nyilatkozta a Red Bull színeiben harmadik futamhétvégéjét teljesítő pilóta.
Cunoda teljesítményéről a csapatfőnök, Christian Horner is megosztotta a gondolatait a szaúdi pénteken. „Először a bal elsővel találta el a falat, majd a jobb elsővel, szóval leírta az első felfüggesztést és a vezető szárnyat is, de bízunk benne, hogy a padlólemez nem sérült. Éppen hosszú etapot teljesített, és elkövetett egy hibát, de egészen addig a pontig nagyon jól vezetett, elkezdtek jönni a köridők is, szóval jó látni, hogy a 22-es rajtszámú autó is fejlődik. Az első edzése rendben volt, jól sikerültek a gyors körei is, kár, hogy a végén volt ott egy pillanata, de ez is csak azt mutatja, hogy keményen nyomja."
A Red Bull-tanácsadó Helmut Marko is elégedett volt azzal, amit Cunodától látott az első napon. „A gyors körén szándékosan eltérő beállításokkal ment, hogy láthassuk, melyik irányba induljunk el. Elég szerencsétlen volt, hogy eltalálta a falat belülről, hiszen utána csak utas volt. Remélem, nem túl nagy a kár. A sebessége rendben van, a balesete balszerencsés volt. Egy ilyen törésre talán jobban számítasz az időmérőn, mint egy hosszabb etapon, szóval beszélnünk kell vele."
A Ferrari abban bízott, hogy a szaúdi pályán többet ki tud hozni a múlt hétvégén bevetett fejlesztési csomagból, ám egyelőre úgy tűnik, továbbra is nagy a hátrány. A dzsiddai nyomvonalat kedvelő Charles Leclerc közel fél másodperccel maradt el a jobbik McLarentől a villanyfényes tréningen, miközben Lewis Hamilton már több mint egy szekundum hátrányban érkezett a tizenharmadik helyen.
„Nem volt egyszerű nap – kezdte az értékelést a monacói. – Nyilván nagy kihívást jelent ez a pálya, és nagyon magabiztosnak kell lenned ahhoz, hogy a legjobb teljesítményt tudd nyújtani. Sokat módosítottunk a kocsin, de rendkívül pozitív napot zártunk, mivel sokat tanultam belőle. Amint minden a megfelelő működési tartományba kerül, jobb teljesítményre leszünk képesek. A McLaren megint nagyon erősnek tűnik, sokkal erősebbnek nálunk, de soha ne mondd, hogy soha. Ha mindent összerakunk, akkor bármi lehetséges. Magabiztos vagyok, jó munkát végeztünk a különböző opciók feltérképezésével, és pontosan tudom, mit akarok. Szóval most elindulunk abba az irányba, és bízom benne, hogy ki fog fizetődni az időmérőn."
Míg Leclerc-nek pontos elképzelései vannak, Hamilton kissé elveszettnek érzi magát. „Nem volt nagyszerű. Egyszerűen nem tudtam munkára bírni a gumikat. Ennek semmi köze a csapathoz, csak kínlódtunk az abroncsok működésre bírásával. Általában szombat visszalépést szokott jelenteni, azonban ezúttal nem igazán tudunk annál hátrébb lépni, mint ahol vagyunk, szóval bízom benne, hogy sikerül előrelépnünk az éjszaka folyamán. Volt néhány dolog, amit jónak éreztem az edzésen. De amint lágyra váltunk, mindez eltűnik. Este változtatni fogunk, és reméljük, hogy erősebben térünk vissza."
A brit egyelőre nem igazán tudja, mire számíthat szombaton, s célként Q3-ba jutást tűzte ki maga előtt. A versenyző bízik benne, márkatársa tapasztalatai a segítségére lehetnek. „Nem tudom, én csak próbálok beférni az első tízbe. Össze fogunk dolgozni az este. A két edzés folyamán eltérő dolgokat próbáltunk ki a gépeken, aztán közelítettünk egymáshoz a szárnybeállítások és egyéb beállítások kapcsán. Bízom benne, hogy az esti elemzés után jobban megértjük az autót, és jobb napunk lesz."
A hétszeres világbajnoknak a második gyakorlás után a sportfelügyelőknél is volt jelenése, miután feltartotta az előkelő ötödik helyen záró Alexander Albont a 17-es kanyarnál. A Williams thaiföldi versenyzője a pillanat hevében még veszélyesnek titulálta a helyzetet, ám a meghallgatáson már úgy fogalmazott, hogy végig irányítása alatt tudta tartani az autót, és a történteket sem érezte veszélyesnek, miután megnézte a felvételeket. A felek így egyöntetűen úgy határoztak, hogy nem szükséges a büntetés kiszabása.
SZAÚDI NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:29.239 | átlag: 249.065 km/ó | 25 kör |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:29.246 | 0.007 mp h. | 25 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:29.309 | 0.070 | 28 |
4. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:29.341 | 0.102 | 25 |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:29.606 | 0.367 | 23 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:29.618 | 0.379 | 21 |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:29.779 | 0.540 | 26 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:29.815 | 0.576 | 27 |
9. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:29.818 | 0.579 | 26 |
10. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:29.821 | 0.582 | 26 |
11. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:29.907 | 0.668 | 19 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:29.916 | 0.677 | 25 |
13. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:29.934 | 0.695 | 24 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:29.976 | 0.737 | 24 |
15. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:30.011 | 0.772 | 15 |
16. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault | 1:30.183 | 0.944 | 25 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:30.583 | 1.344 | 23 |
18. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:30.595 | 1.356 | 21 |
19. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:31.029 | 1.790 | 21 |
20. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:31.038 | 1.799 | 23 |
SZAÚDI NAGYDÍJ, A 2. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:28.267 | átlag: 251.808 km/ó | 21 kör |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:28.430 | 0.163 mp h. | 22 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:28.547 | 0.280 | 23 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:28.749 | 0.482 | 22 |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:28.942 | 0.675 | 24 |
6. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:28.963 | 0.696 | 19 |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 1:28.973 | 0.706 | 21 |
8. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:29.106 | 0.839 | 22 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:29.193 | 0.926 | 21 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:29.220 | 0.953 | 23 |
11. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:29.242 | 0.975 | 16 |
12. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:29.306 | 1.039 | 17 |
13. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:29.371 | 1.104 | 23 |
14. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:29.488 | 1.221 | 22 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:29.662 | 1.395 | 18 |
16. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:29.754 | 1.487 | 19 |
17. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault | 1:29.912 | 1.645 | 21 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:30.007 | 1.740 | 18 |
19. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:30.019 | 1.752 | 22 |
5. SZAÚDI NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 18., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Gasly 1:29.239 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:28.267 |
ÁPRILIS 19., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 15.30–16.30 |
Időmérő | 19.00–20.00 |
ÁPRILIS 20., VASÁRNAP | |
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja | 19.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Miami Nagydíj, Miami | május 4., 22.00 |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 |
SZAÚDI NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:28.267 | átlag: 251.808 km/ó | 21 kör |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:28.430 | 0.163 mp h. | 22 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:28.547 | 0.280 | 23 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:28.749 | 0.482 | 22 |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:28.942 | 0.675 | 24 |
6. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:28.963 | 0.696 | 19 |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 1:28.973 | 0.706 | 21 |
8. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:29.106 | 0.839 | 22 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:29.193 | 0.926 | 21 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:29.220 | 0.953 | 23 |
11. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:29.242 | 0.975 | 16 |
12. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:29.306 | 1.039 | 17 |
13. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:29.371 | 1.104 | 23 |
14. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:29.488 | 1.221 | 22 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:29.662 | 1.395 | 18 |
16. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:29.754 | 1.487 | 19 |
17. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault | 1:29.912 | 1.645 | 21 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:30.007 | 1.740 | 18 |
19. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:30.019 | 1.752 | 22 |