„Képes lehetek legyőzni őt" – Cunoda már most ellesett néhány dolgot Verstappentől

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.04.18. 12:15
Cunoda folyamatosan építi az önbizalmát a Red Bull-lal, igaz, vannak hátráltató tényezők (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Red Bull japán versenyzője, Cunoda Juki úgy érzi, egy ponton képes lehet legyőzni a négyszeres világbajnok csapattársát, Max Verstappent, azonban előtte még hosszú tanulási folyamat vár rá.

Mint ismert, Cunoda Juki hazai közönség előtt, Szuzukában foglalhatta el először a Red Bull ülését, miután a „vörös bikák" mindössze két versenyhétvége után lecserélték a várakozásokon alul teljesítő Liam Lawsont. A döntés egyelőre beigazolódni látszik: a japán versenyző két nagydíj alatt olyan eredményt ért el, amire az új-zélandi nem volt képes. Már a bemutatkozásakor eljutott az időmérő második szakaszába, amit múlt hétvégén Q3-as szereplés, valamint pontszerzés követett. 

Cunoda még mindig a tanulási folyamat elején jár, de egyre jobban megismerkedik az RB21-gyel, és kezd rájönni, hogyan lehet megzabolázni a minél erősebb teljesítmény eléréséhez. A helyzetet nem könnyíti, hogy rendkívül szűk a gép működési tartománya, nehéz beállítani, ráadásul a kényelem a tempó rovására megy. „Ez az első alkalom, hogy teljesen másfajta kocsit vezetek. Az elmúlt négy évben a Racing Bulls autóival mentem, szóval először teljesítek másik csapat konstrukciójában. Elégedett vagyok azzal a fejlődéssel, amit az elmúlt két nagydíjon mutattam. Valamivel jobban is ment, mind gondoltam. Még mindig abban a fázisban vagyok, hogy próbálom megérteni a kocsit, és azt, hogyan működik különböző pályákon és körülmények között. Ezekhez a dolgokhoz idő és tapasztalat kell."

„De figyelembe véve az első két futamot, elégedett vagyok a magabiztosságommal. Egészen jól állok vele, nyilván nem száz százalékig tökéletes, de rendben van. Egyszerűen próbálom megérteni, hogyan működik a gép, és hogy teljesít jól. Szerintem még a felét sem értem. Ezek jelentik a kulcsot, és nagyon keményen dolgozom azon, hogy minél hamarabb rájöjjek, hogy utána más dolgokkal is foglalkozhassak, mint a fejlesztésekkel és egyebekkel. Egyelőre nagyjából sikerült összerakni az időmérőn és a versenyen, de ezzel egy időben elég sok volt a hullámvölgy és a hullámhegy."

„Elég hullámzó az első és az utolsó szabadedzés között, szóval szeretnék kiegyensúlyozottabbá válni. Bizonyos gyakorlásokon megvoltak ennek az okai, de úgy vélem, ha sikerül úrrá lennem rajta már a hétvége korábbi szakaszában, akkor az önbizalmat fog adni. Így több teljesítményt fogok tudni kihozni a kocsiból is, valószínűleg többet, mint az eddigi kvalifikációkon, szóval most ez a célom. Max jobban ismeri ezt az autót, mint én, és még akkor is jobb teljesítményt tud kiaknázni belőle, amikor nincs megfelelő működési tartományban. Ez nyilván nagy különbséget jelent, főleg az időmérőn, és különösen akkor, amikor ilyen szoros a küzdelem."

„Nem túl könnyű megtalálni ezt a bizonyos tartományt, és az elmúlt két nagydíjon, mióta csatlakoztam ehhez a csapathoz, folyamatosan változtatjuk a leszorítóerő szintjét és minden mást. Emiatt egyáltalán nem ideális a helyzet, és ezzel a csapat is tisztában van, hiszen pilótaként stabilabb egyensúlyt szeretnél a hétvégén. Nyilván csapatként azon dolgozunk, hogy megoldjuk a problémákat, de nem túl egyszerű orvosolni ezeket. Biztos vagyok benne, hogy vannak tervek, és érkeznek a fejlesztések is a következő futamokon, szóval meglátjuk. Remélhetőleg egyre magabiztosabb lehetek a volán mögött."

 

Cunoda már most megfigyelt bizonyos dolgokat azzal kapcsolatban, hogy Verstappen miként bánik a szeszélyes Red Bull-lal. „Ő például jobban érzi, hogyan alakul a gumihőmérséklet a garázsból kihajtva. Az időmérő jó példa erre, amikor egyre hűvösebb lesz, ő folyamatosan alkalmazkodik az abroncsok előkészítésében, hogy hogyan melegíti fel őket, milyen nyomást helyezhet rájuk kanyarról kanyarra, vagy éppen növeli a kivezető körön a tempót a Q1 és a Q3 között. Én még nem érzem ezeket. A Racing Bullsnál nem éreztem, mit csinálok, és nem érzem még teljesen ezt az autót sem, mert nem vagyok teljesen nyugodt, amikor vezetem. Még kapkodok, nem tartom teljesen az irányításom alatt. Ezek az apró részletek igazán fontosak az érvényben lévő szabályok mellett, mert nagyon érzékenyek a gumik, és az az egy tized, vagy éppen a kanyarokban elért utolsó ezred is nagy különbséget jelent."

„Tudom, Max hogyan építkezik a hétvége előrehaladtával, egyre magabiztosabbá válik. Ez teljesen más, hiszen már alapból nagyon magabiztos ebben a gépben. Szóval próbálok ettől elvonatkoztatni, és összerakni a kvalifikációt. A vezetési stílusunk a fékezés módjában és a felengedésnél egészen közel van egymáshoz. Sosem gondoltam rá, mennyire lehet hasonló a vezetési stílusunk, de egyelőre nincs túl nagy differencia" – magyarázta, majd jelezte, úgy érzi, ha sikerül jobban kiismernie az autót, akkor legyőzheti Verstappent.

Próbálom használni ezt, és amint sikerül teljesen kiismernem ezt a területet, talán képes lehetek legyőzni őt. Tudtam, hogy azonnal nem fogom tudni legyőzni, szóval próbálom lefektetni az alapokat, és várom a pillanatot, hogy olyan formába lendülhessek."

Noha a Red Bullnál bevallottan Verstappen az első számú, és Cunoda elsődleges feladata az, hogy a csapattársát hozzásegítse az ötödik világbajnoki címéhez, a japán elvileg ígéretet kapott arra, hogy adott esetben nem kell félreállnia a holland elől, és győzelmet arathat. 

F1
2025.04.02. 19:11

Lawsont sokként érte a Red Bull döntése; Cunoda adott esetben legyőzheti Verstappent

„A Red Bull végső soron arra összpontosít, hogy Verstappen világbajnokságot nyerjen."

 

5. SZAÚDI NAGYDÍJ
ÁPRILIS 18., PÉNTEK
1. szabadedzés15.30–16.30
2. szabadedzés19.00–20.00
ÁPRILIS 19., SZOMBAT
3. szabadedzés15.30–16.30
Időmérő19.00–20.00
ÁPRILIS 20., VASÁRNAP
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja19.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Miami Nagydíj, Miamimájus 4., 22.00
Emilia-romagnai Nagydíj, Imolamájus 18., 15.00
Monacói Nagydíj, Monte-Carlomájus 25., 15.00

 

 

Legfrissebb hírek

„Sok hátránya van Verstappennek" – az Aston Martinnál és a Mercedesnél sincs hely a holland számára?

F1
45 perce

Hamilton nem tudja, képes lesz-e bejutni a Q3-ba; Leclerc szerint bármi lehetséges Dzsiddában

F1
13 órája

Norris vezérletével a McLaren kettőse az élen; Cunoda összetörte a Red Bullt a második szaúdi edzésen

F1
18 órája

Gasly az élre repítette az Alpine-t a szaúdi nyitányon; Verstappen kilencedik

F1
22 órája

„Miért ne akarnák szerződtetni Verstappent?" – Russell reagált a pletykákra

F1
23 órája

Verstappen nem foglalkozik a távozásáról szóló pletykákkal; Alonso nem félti a helyét az Aston Martinnál

F1
2025.04.17. 23:51

Piastri a bajnokság élére állna; fokozódik a helyzet a Red Bullnál, a Ferrari az idei első dobogóját kergeti Dzsiddában

F1
2025.04.17. 15:53

Verstappen szuzukai teljesítménnyel feledtetné a bahreini csalódást Szaúd-Arábiában

F1
2025.04.16. 16:37
Ezek is érdekelhetik