Antonelli két rekordot is megdöntött a Japán Nagydíjon

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.04.06. 15:19
Antonelli legközelebb inkább az utolsó kör végén állna az élen (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Mercedes mindkét versenyzője, George Russell és Andrea Kimi Antontelli abban a pozícióban ért célba a Japán Nagydíj versenyén, mint amelyből elindult. A brit frusztrált volt az elért eredmény miatt, míg az olasz két rekordot is megdöntött a hatodik helyig vezető útján.

A Mercedes a 2025-ös idény során először szorult ki a top 3-ból, az Ausztráliában és Kínában is a pódium alsó fokán ünneplő George Russell az ötödik, míg Andrea Kimi Antonelli a hatodik helyen ért célba a szuzukai vasárnapon. A brit versenyző szombaton még arról beszélt, hogy száraz és vizes körülmények között is harcba szállna a dobogóért, ám végül egyáltalán nem sikerült előrelépnie a kiindulási pozíciójához képest.

„Frusztráló volt a mai verseny. Az első hat helyezett ugyanott ért célba, mint ahonnan elindult, ez olyan nagydíj volt, amit a kvalifikáción nyújtott teljesítmény határozott meg. Egyszerű, egy kiállásos stratégia volt, és ez egy olyan versenypályán, ahol nehéz előzni, eléggé redukálja az előrejutási lehetőségeket. A legjobbunkat nyújtottuk, hogy működőképessé tudjuk tenni az elévágási kísérletet Leclerc-lel szemben az első etap végén. Sajnos nem volt meg hozzá a kellő tempónk, hogy elhúzzunk, és ne kerüljünk forgalomba, így az a két kör arról szólt. De úgy érzem, bármilyen taktikával is próbálkoztunk volna, ugyanúgy az ötödik helyen végzünk.”

F1
2025.04.05. 14:54

„Nagyon csalódott vagyok" – Russell végig ott volt a McLaren nyomában, végül mégsem ő okozott meglepetést

A brit szerint alulteljesítettek az időmérőn, de az ötödik helyről is a dobogót célozta meg.

 

„A frusztráció leginkább abból ered, hogy szombaton nem optimalizáltuk az időmérőt. A hétvége korábbi szakaszában mutatott tempónk alapján az autónk elég jó volt ahhoz, hogy harcba szálljunk az első két sorért. Az idén a mostani volt az első kvalifikáció, ahol nem hoztuk ki a bennünk rejlő potenciált. Kár érte, de jövő héten visszavághatunk Bahreinben. Nagyon különbözik a pálya a szuzukaitól, sokkal melegebb lesz az idő, és durvább az aszfalt. Lenyűgöző lesz látni, ki milyen teljesítményt fog nyújtani, és ez egy újabb próbatétel lesz mindenki számára.”

Antonelli saját bevallása szerint nagyon elveszettnek érezte magát Japánban, és nulla önbizalommal vágott neki az időmérőnek, de végül sikerült óriási előrelépést tennie, és a hatodik rajtkockával megalapozta a versenyét is. Bár az a mostani hétvégén biztossá vált, hogy az olasz pilóta nem fogja megdönteni a legfiatalabb futamgyőztes rekordját, így is átírta a történelemkönyveket vasárnap.

A versenyző elnyújtotta az első etapját a közepes gumin, és néhány körön keresztül a mezőny élére állt, amivel ő lett minden idők legfiatalabb versenyzője, aki vezetett egy futamon. A mercedeses később aztán megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, amivel ugyancsak új csúcsot állított fel – Antonelli mindkét esetben Max Verstappen rekordját adta át a múltnak.

AZ ÖT LEGFIATALABB PILÓTA, AKI ÉLRE ÁLLT EGY FUTAMON

AZ ÖT LEGFIATALABB PILÓTA, AKI LEGGYORSABB KÖRT FUTOTT

1. Andrea Kimi Antonelli, 18 év 7 hónap és 12 nap1. Andrea Kimi Antonelli, 18 év 7 hónap és 12 nap
2. Max Verstappen, 18 év 7 hónap és 15 nap2. Max Verstappen, 19 év 1 hónap és 14 nap
3. Sebastian Vettel, 20 év 2 hónap és 27 nap3. Lando Norris, 20 év 7 hónap és 22 nap
4. Charles Leclerc, 21 év 5 hónap és 15 nap4. Nico Rosberg, 20 év 8 hónap és 13 nap
5. Sébastien Buemi, 21 év 7 hónap és 13 nap5. Charles Leclerc, 21 év 5 hónap és 15 nap

„Jó futamom volt. Elégedett vagyok azzal, ahogyan alakult és a mutatott tempóval is. Amint tiszta volt előttem a levegő, jelentős mértékben javult a teljesítmény, és képes voltam elnyújtani az első etapomat a közepes keveréken, ami remek érzés volt. Amikor átváltottunk a keményre, az autó továbbra is jónak érződött. Sikerült futnom néhány konzisztens kört, és közeledtem az előttem haladókra, de kifutottam az időből. Remek érzés volt néhány körön keresztül vezetni a versenyt, amivel én lettem az F1 történetének legfiatalabb versenyzője, akinek ez sikerült. A következő célom az, hogy megismételjem ugyanezt az egyetlen kör végén, ami számít: az utolsóban.”

„Összességében jó hétvégénk volt. Nagyszerű a pálya, és úgy éreztem, a végére sikerült igazán csúcsformába kerülnöm rajta. Valahányszor beülök a gépbe, tanulok, és egyre kényelmesebben érzem magam. Már alig várom, hogy Bahreinbe menjünk. Remélhetőleg sikerül javulnunk, és harcba szállhatunk annál jobb helyekért is, mint ahol most végeztünk.”

 

JAPÁN NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE

  1.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda-
  2.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes1.423 mp h.
  3.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes2.129 mp h.
  4.Charles LeclercmonacóiFerrari16.097 mp h.
  5.George RussellbritMercedes17.362 mp h.
  6.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes18.671 mp h.
  7.Lewis HamiltonbritFerrari29.182 mp h.
  8.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda37.134 mp h.
  9.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes40.367 mp h.
10.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari54.529 mp h.
11.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes57.333 mp h.
12.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda58.401 mp h.
13.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1:02.122 p h.
14.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes1:14.129 p h.
15.Jack DoohanausztrálAlpine-Renault1:21.314 p h.
16.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari1:21.957 p h.
17.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda1:22.734 p h.
18.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari1:23.438 p h.
19.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari1:23.897 p h.
20.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1 kör h.

 

39. JAPÁN NAGYDÍJ
ÁPRILIS 4., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Norris 1:28.549
2. szabadedzés1. Piastri 1:28.114
ÁPRILIS 5., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Norris 1:27.965
Időmérő1. Verstappen 1:26.983
ÁPRILIS 6., VASÁRNAP
A verseny1. Verstappen, 2. Norris, 3. Piastri
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Bahreini Nagydíj, Szahíráprilis 13., 17.00
Szaúdi Nagydíj, Dzsiddaáprilis 20., 19.00
Miami Nagydíj, Miamimájus 4., 22.00

 

Legfrissebb hírek

„Két-három tized a lemaradásunk" – a Ferrari nem vár csodát a fejlesztésektől

F1
4 órája

Doohan alig tudott kiszállni az autóból a japán verseny után – érik a pilótacsere az Alpine-nál?

F1
5 órája

„Úgy tűnt, Piastri gyorsabb" – Marko gúnyolódott a McLaren óvatos stratégiáján

F1
7 órája

Japánban az Alpine-t, Bahreinben már a Haast vezeti a japán versenyző

F1
8 órája

Formula–1: Verstappen megmutatta, ki a világbajnok – nemzetközi sajtóvisszhang

F1
9 órája

„Ha a McLarenben ülnék, akkor nem is láttatok volna" – Verstappen odaszúrt Norriséknak

F1
23 órája

„Találtunk valamit az autón” – Hamilton az idényrajt óta hátrányos helyzetben van a Ferrarin belül

F1
Tegnap, 13:33

Sainz gyomorbántalmak miatt késve érkezett meg a himnuszra Japánban – megbírságolták

F1
Tegnap, 11:57
Ezek is érdekelhetik