Noha sajtóhírek szerint nagy dilemma előzte meg, a Ferrari bevetette az első fejlesztési csomagját az idény negyedik állomásán, Bahreinben. A maranellói csapat teljesen átszabta a padlólemezét, de hozzányúlt a hűtőrendszerhez, a diffúzorához, valamint új hátsó szárnyat is hozott a helyszínre. Bár az alakulat már a csütörtöki sajtónapon figyelmeztetett, hogy csodát nem várt a csomagtól, de jobb leszorítóerőt, és így a teljesítmény növekedését igen. Az nyitányon először Lewis Hamilton vitte pályára az újításokat, hiszen csapattársa, Charles Leclerc ülését Dino Beganovic foglalta el, de a villanyfényes gyakorláson már mindkét autón ott voltak a friss elemek.
A relevánsnak számító második szabadedzésen a monacói 540 ezred lemaradással a negyedik, míg a brit több mint egy másodperc hátránnyal a nyolcadik helyet foglalta el. Hiába a nagyobb lemaradás, a hétszeres világbajnok szerint egyértelmű, hogy előrelépést jelentek az újdonságok. „Határozottan működnek a fejlesztések. Óriási köszönet mindenkinek odahaza, hogy kemény dolgozott azért, hogy elhozhassuk ide a frissítéseket, hiszen ez sosem könnyű feladat. Sok munka zajlott a szélcsatornában és a gyártással, hogy elkészüljenek ezek a padlólemezek. Egyszerűen csak jó látni, hogy haladunk előre, és próbálunk még többet kihozni az autóból. Remélem, a megfelelő irányba haladunk az éjszaka folyamán” – utalt talán arra, hogy az előző két futamhétvégén, Kínában és Sanghajban is rossz beállítások keserítették meg az életet.
„Szórakoztató volt, de az első edzés elég nehéz volt, mint mindig. Nagyon magasak a hőmérsékletek, és a tapadás borzalmas volt az első etapom során a kemény gumikon. Aztán elég sokkoló volt a lágyra váltani, ami már sokkal jobb volt. Végrehajtottunk néhány módosítást a két edzés között, és utána elég jó volt a kocsi. A következetességről szól. Meg kell próbálni összerakni a köröket, és egy olyan autót, amit könnyű vezetni, és egyenletes teljesítményt nyújt a teljes kör során. Most kicsit más a helyzet alacsony, közepes és nagy sebességű kanyarokban, ahogy az gyakran megesik. Igyekszünk finomítani rajta, és gondoskodni arról, hogy jó legyen a tempónk a hosszú etap során, mivel itt ezen a területen kell különösen erősnek lenned.”
Annak kapcsán Leclerc is egyetértett a csapattársával, hogy beváltak a fejlesztések, de egyúttal elismerte, egyszerűen nincs meg a tempójuk Bahreinben sem. „Egyszerűen nem vagyunk elég gyorsak. Ha megnézzük a McLareneket, egy másik bolygón vannak. Bosszantó, de ez van, és igazából csak még inkább motivál, hogy a lehető leggyorsabban csökkentsük a lemaradásunkat. De hihetetlenül gyorsak. Eléggé nehéz volt, mivel sokkal melegebb volt az idő, mint az előszezoni teszt során. Az edzés előtt még arra számítasz, hogy ahhoz hasonló tapadási viszonyok várnak rád, mint a teszten, de teljesen más volt. Ehhez hozzá kell igazítanunk a kocsit is, és sok munka vár ránk az éjszaka folyamán, hogy megfordítsuk a helyzetet szombatra.”
Ami az esélyeket illeti, a monacói versenyző úgy érzi, a Mercedesszel felveheti a versenyt, de a múlt hétvégén győzedelmeskedő Red Bull ellen már nehezebb dolguk lesz. „Úgy fest, a Mercedesszel versenyben vagyunk, de a Red Bullról nehéz megmondani, mert Max (Verstappen) talán eggyel kevesebb gumit használt hozzánk képest a második tréningen. Szóval valamivel előttünk lehet. Szerintem még jobb teljesítményre lehetünk képeseket, többet hozhatunk ki az autóból és a fejlesztésekből is. Meglátjuk, mire vezet szombaton. A fejlesztések pozitívak, de sajnos még mindig nagy a hátrányunk a McLaren mögött. Ki kell hozunk a gépben rejlő potenciált. Ha ez a harmadik, negyedik, ötödik helyet jelenti, vagy végezzünk bárhol is, el kell fogadnunk.”
„Remélem, egy ponton mi leszünk újra a leggyorsabb autó pályán, és azon fog múlni, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a csomagból, de a győzelmekért, és nem a harmadik helyért.”
21. BAHREINI NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 11., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:33.204 |
2. szabadedzés | 1. Piastri 1:30.505 |
ÁPRILIS 12., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 14.30–15.30 |
Időmérő | 18.00–19.00 |
ÁPRILIS 13., VASÁRNAP | |
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja | 17.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |
Miami Nagydíj, Miami | május 4., 22.00 |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 |