Mindkét Ferrarit és Gaslyt is kizárták a kínai versenyről – változott a végeredmény

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.03.23. 12:06
Leclerc végig sérült első szárnnyal vezetett, de így is az ötödik helyen látta meg a kockás zászlót (Fotó: AFP)
A Ferrari versenyzőpárosát, valamint az Alpine egyik pilótáját is kizárták a Formula–1-es Kínai Nagydíj versenyéről, miután a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) megerősítette, hogy Charles Leclerc és Pierre Gasly autója a mérlegelésen nem érte el az előírt minimumsúlyt, míg Lewis Hamilton padlólemeze túlzott mértékű kopást mutatott.

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) megerősítette, hogy három autóval kapcsolatban is felvetődött a szabálysértés gyanúja a kínai verseny leintését követően: Charles Leclerc és Pierre Gasly autója nem érte el az erre az évre 800 kilogrammra felemelt minimumsúlyt, míg Lewis Hamilton Ferrariján túlzott mértékben elvékonyodott a kopólemez. E két vétség rendszerint kizárást von maga után, ami ezúttal sem történt másként: mindhárom említett versenyzőt diszkvalifikálták a sanghaji futamból. 

A szövetség Leclerc esetében kiemeli, az SF25-ös a sérült első szárnnyal 800 kilogrammot nyomott, majd miután kicserélték a szóban forgó elemet egy újra, 800.5 kg-ra emelkedett a súlya. Ezután a hivatalos előírásoknak megfelelően leszívták a versenygépből a fennmaradó (kétliternyi) üzemanyagot, ami ahhoz vezetett, hogy a Ferrari már nem érte el a meghatározott minimumsúlyt, s attól többszöri ellenőrzés után is pontosan egy kilogrammal maradt el, mint ahogyan Gasly Alpine-ja is. A monacói az ötödik, míg a francia a tizenegyedik helyen szelte át a célvonalat vasárnap, de előbbi a döntés értelmében pont nélkül maradt. 

Míg Leclerc-nél a súlylimit szabályainak megsértése, a mögötte célba érő Hamiltonnál a kopólemez túlzott elvékonyodása vezetett kizáráshoz. A hétszeres világbajnokot a 2023-as Amerikai Nagydíjon ebből az okból már diszkvalifikálták, érdekesség, hogy akkor is sprinthétvégét rendeztek. A brit padlólemezét három ponton ellenőrizték: 8.6, 8.6, valamint 8.5 millimétert mértek, miközben az alsó határ 9 milliméter volt. 

Mindennek tükrében más megvilágításba kerül, hogy az olasz Motorsport a múlt hétvégi Ausztrál Nagydíjat követően arról számolt be, hogy a Ferrari szombati visszaesése hátterében a hasmagasság kényszerű megemelése állt, mert a csapat attól tartott, máskülönben túlságosan elvékonyodhat a kopólemezük…

A két Ferrari, valamint Gasly kizárását követően változott a végeredmény: Esteban Ocon a Haasszal a szenzációs ötödik, Andrea Kimi Antonelli a hatodik, Alexander Albon a hetedik, Oliver Bearman a nyolcadik, Lance Stroll a kilencedik, míg Carlos Sainz Jr. a tizedik, vagyis az utolsó pontszerző helyre lépett előre. Utóbbi az első pontjait szerezte meg a Williams színeiben, míg korábbi csapata, a Ferrari 18 pontot veszített, és épp a grove-i istálló mögé esett vissza a konstruktőri tabellán. 

KÍNAI NAGYDÍJ, A VERSENY FRISSÍTETT VÉGEREDMÉNYE

1.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes1:30:55.026 
2.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes9.748 mp h. 
3.George RussellbritMercedes11.097 mp h. 
4.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda16.656 mp h. 
5.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari49.969 mp h. 
6.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes53.748 mp h. 
7.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes56.321 mp h. 
8.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari1:01.303 p h. 
9.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1:10.204 p h. 
10.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes1:16.387 p h. 
11.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda1:18.875 p h. 
12.Liam Lawsonúj-zélandiRed Bull-Honda1:21.147 p h. 
13.Jack DoohanausztrálAlpine-Renault1:28.401 p h. 
14.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari1 kör h. 
15.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari1 kör h. 
16.Cunoda JukijapánRacing Bulls-Honda1 kör h. 
 FELADTÁK  megtett körökkiesés oka
 Charles LeclercmonacóiFerrari56kizárták
 Lewis HamiltonbritFerrari56kizárták
 Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault56kizárták
 Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes4feladta

 

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA

PILÓTÁKGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Lando Norris12344
2. Max Verstappen1336
3. George Russell2335
4. Oscar Piastri11334
5. Andrea Kimi Antonelli322
6. Alexander Albon216
7. Esteban Ocon110
8. Lance Stroll210
9. Lewis Hamilton29
10. Charles Leclerc28
11. Nico Hülkenberg16
12. Oliver Bearman14
13. Cunoda Juki13
14. Carlos Sainz11
KONSTRUKTŐRÖK 
1. McLaren-Mercedes78
2. Mercedes57
3. Red Bull-Honda36
4. Williams-Mercedes17
5. Ferrari17
6. Haas-Ferrari14
7. Aston Martin-Mercedes10
8. Sauber-Ferrari6
9. Racing Bulls-Honda3
10. Alpine-Renault0

 

 

Legfrissebb hírek

„Magas szinten versenyzek” – Alonso nyolc nagydíj után is pont nélkül áll

F1
8 órája

Norris: A gyermekeim egy napon mindenkinek elmondhatják, hogy nyertem Monacóban

F1
Tegnap, 19:48

Csaknem 16 millió euróért kelt el Michael Schumacher 2001-es Ferrarija

F1
Tegnap, 14:21

„Haragszol rám?” – kérdezte Hamilton a versenymérnökétől, de válasz már nem érkezett

F1
Tegnap, 11:40

„Norris unalmas versenyt nyert” – lapszemle a Monacói Nagydíj után

F1
Tegnap, 11:33

Albon a versenyen felbosszantotta, este vacsorával engesztelte ki Russellt Monacóban

F1
Tegnap, 10:28

„Úgy voltam vele, hogy a fenébe is, nem érdekel” – Russell szerint hibás a rendszer

F1
2025.05.25. 19:37

„Akár banánokat is dobálhatnánk” – nem aratott sikert a Monaco-szabály

F1
2025.05.25. 18:41
Ezek is érdekelhetik