Technikai oldalról nézve az előző év legforróbb témáját jelentette a szárnyak hajlékonysága: több csapat is feszegette a határokat az első szárnyak rugalmasságával, miközben a végül konstruktőri bajnoki címet ünneplő McLaren az úgynevezett mini-DRS-ével hívta fel magára a figyelmet. Noha a wokingiak minden esetben átmentek a teszteken, így az elem legálisnak minősült, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a kipattant botrány után mégis arra kérte a csapatot, hogy módosítson a hátsó szárnyán.
Ugyan a szövetség az idei évre szigorított az előírásokon is, melynek részeként csökkentette a rés megengedett szélességét, valamint meghatározta, hogy kizárólag két állása (nyitott és zárt) lehet a DRS-nek, úgy tűnik, a résztvevőket ez sem riasztotta el: tovább kísérleteznek a területen. „Még mindig megy. Úgy gondolom, a Ferrari és a McLaren továbbra is használja a mini-DRS-t” – jelentette ki a Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache, aki érdekes módon pont e két alakulat kapcsán jegyezte meg, hogy gyorsabbnak tűnnek náluk.
A „vörös bikákat” az előző szezonban megelőző wokingi és maranellói istállón kívül a gyanú szerint a Mercedes is trükközik a hátsó szárnnyal, de több más résztvevő is próbálgathatja kisebb vagy épp nagyobb mértékben kiaknázni a megoldást. Mindez elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy az FIA már az idényrajt előtt lépjen: az Autoracer beszámolója után az informátoraira hivatkozva a The Race is megerősítette, hogy a szövetség már a jövő hétvégén rendezendő Ausztrál Nagydíjon is fokozott figyelemmel fogja követni a hátsó szárnyak hajlékonyságát.
A források szerint az együléses szériákat irányító Nikolasz Tombazisz új technikai direktívát küldött ki a csapatoknak, amelyben arra kérte őket, hogy tegyék lehetővé a hátsó szárny viselkedését menet közben vizsgáló nagy felbontású kamerák, valamint a kijelölt pontokra felragasztott matricák elhelyezését. Ez a lépés megegyezik azzal, ahogyan az FIA az előző évben reagált az első szárnyak rugalmasságát érintő ügyben a Belga GP-től kezdődően. A szövetség akkor kiemelte, a célja elsődlegesen az információgyűjtés, és nem a szigorítás, ugyanakkor az akkor nyert adatokat felhasználva később mégis az új szankciók bevezetése mellett határozott.
Ha az FIA úgy látja, hogy valóban rendellenesen viselkedik egyes csapatok hátsó szárnya, és adott esetben újra szürke zónába tévedtek, dönthet úgy, hogy külön felszólíthatja az érintetteket, hogy változtassanak, vagy akár a szabályok további szigorítását is megfontolhatja.
39. AUSZTRÁL NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 14., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 2.30–3.30 |
2. szabadedzés | 6.00–7.00 |
MÁRCIUS 15., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 2.30–3.30 |
Időmérő | 6.00–7.00 |
MÁRCIUS 16., VASÁRNAP | |
A verseny (58 kör, 306.124 km) rajtja | 5.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Kínai Nagydíj, Sanghaj | március 23., 8.00 |
Japán Nagydíj, Szuzuka | április 6., 7.00 |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |