Vége a várakozásnak – minden, amit a szerdán rajtoló bahreini tesztről tudni érdemes

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.02.25. 14:29
Szerdán kezdődik a teszt – ki hangol a legjobban az előttünk álló idényre? (Fotó: AFP)
Szerdán közép-európai idő szerint reggel 8 órakor zöldre vált a bokszutca végi lámpa Bahreinben, amivel kezdetét veszi a 2025-ös Formula–1-es idényt megelőző kollektív teszt. Hat versenyző készül az első teljes idényére a királykategóriában, közülük négyen újoncok, illetve többen is csapatot váltottak, így az ő szemszögükből különösen fontos lesz az előttünk álló három nap. Ezen kívül új keverék is bemutatkozik Szahírban, miközben a mezőny egy rendkívül izgalmasnak ígérkező szezonra készül.

Noha a csapatok nagy része már bejáratta a 2025-ös autóját filmforgatási nap keretein belül, az igazi éles próbát a szerdán közép-európai idő szerint reggel 8 órakor kezdődő kollektív teszt jelenti Bahreinben. Az 5412 méter hosszú szahíri pálya 2009 óta hetedik alkalommal ad otthont az idényt megelőző gyakorlásnak, és összesen húsz alkalommal szerepelt már a versenynaptárban, aminek köszönhetően egyáltalán nem számít ismeretlen terepnek a mezőny számára.

Azonban így is lesz hat versenyző, Andrea Kimi Antonelli (Mercedes), Liam Lawson (Red Bull), Jack Doohan (Alpine), Oliver Bearman (Haas), Isack Hadjar (Racing Bulls), valamint Gabriel Bortoleto (Sauber), akik most először vezethetnek Formula–1-es autót éles körülmények között a helyszínen.

Igaz, közülük négyen némileg kilógnak a sorból, mivel a Mercedes, a Red Bull, a Haas, illetve az Alpine is már a bejáratta az új versenygépét a sivatagi pályán az előző napok során, így Antonelli, Lawson, Bearman és Doohan korlátozott feltételek mellett már megtehetett néhány kört itt.

Rajtuk kívül számos pilóta kezdi az évet új környezetben, hiszen mindössze két istálló, a McLaren és az Aston Martin nem változtatott az előző évi párosán. A legnagyobb szenzációt kétségkívül Lewis Hamilton ferraris debütálása jelenti: a hétszeres világbajnok már a téli szünetben is uralta a híreket, és most is ő, valamint új csapata áll a figyelem középpontjában, főleg úgy, hogy a Ferrari eléggé titokzatos volt az új autója kapcsán, és rendre rejtegetett bizonyos elemeket az SF-25-ösön.

A fent említett versenyzőkön kívül hárman, Carlos Sainz Jr. (Williams), Nico Hülkenberg (Sauber), illetőleg Esteban Ocon (Haas) mutatkozik még be új színekben, így számukra különösen fontos lesz, hogy minél több tapasztalatot gyűjtsenek az előttünk álló három nap folyamán, és a lehető legjobban beilleszkedjenek az új csapatukba. 

RajtszámNév (nemzetiség)CsapatMotor
1Max VERSTAPPEN (holland)Red BullHonda RBPT
30Liam LAWSON (új-zélandi)Red BullHonda RBPT
12Andrea Kimi ANTONELLI (olasz)MercedesMercedes
63George RUSSELL (brit)MercedesMercedes
44Lewis HAMILTON (brit)FerrariFerrari
16Charles LECLERC (monacói)FerrariFerrari
14 Fernando ALONSO (spanyol)Aston MartinMercedes
18Lance STROLL (kanadai)Aston MartinMercedes
23Alexander ALBON (thaiföldi)WilliamsMercedes
55Carlos SAINZ Jr (spanyol)WilliamsMercedes
10Pierre GASLY (francia)AlpineRenault
7Jack DOOHAN (ausztrál)AlpineRenault
22CUNODA Juki (japán)Racing BullsHonda RBPT
6Isack HADJAR (francia)Racing BullsHonda RBPT
87Oliver BEARMAN (brit)HaasFerrari
31Esteban OCON (francia)HaasFerrari
81Oscar PIASTRI (ausztrál)McLarenMercedes
4Lando NORRIS (brit)McLarenMercedes
27Nico HÜLKENBERG (német)SauberFerrari
5Gabriel BORTOLETO (brazil)SauberFerrari
2025-ös rajtlista

Bár a mostani szabályciklus utolsó évébe léptünk, több gárda is jelentős változtatásokat hajtott végre az előző évi konstrukcióján, így mindenképpen érdekes lesz látni, ki milyen új megoldással állt elő, és azok hogyan hatottak a teljesítményre. Ugyanis hiába nem lehet messzemenő következtetéseket levonni a téli teszt eredménysorából, hiszen nem tudható, ki milyen üzemanyagszint és motormód mellett teljesítette az adott programját, a harmadik nap végére ki fog rajzolódni egy kezdetleges kép az erőviszonyokról az előző évi teszteket is figyelembe véve. 

Ami a tavalyi eredményeket illeti, az akkor még Ferrari-színekben induló Sainz érte el a legjobb időt, a spanyol a második napon állította meg a stoppert 1:29.921-nél, míg mögötte a csapattársa, Charles Leclerc következett 1:30.322-es körrel, vagyis az év végén a vb-címről tizennégy ponttal lemaradó Scuderia remekelt a tesztidény során. 

Érdekességképp: a 2024-ben sorozatban negyedik egyéni bajnoki címét szerző Max Verstappen a hatodik, míg a konstruktőri bajnok McLaren a kilencedik, valamint a tizenkettedik pozíciót foglalta el az összesítésben. A csapatok közül a legtöbb kilométert a Haas tette meg, mögötte a Ferrari és a 2024-es évet fergeteges formában kezdő Red Bull érkezett, miközben a wokingi team az utolsó előtti helyen zárt, ami akkor nem tűnt túl biztatónak…

F1
6 órája

Bemutatkozott a 2025-ös Red Bull, az RB21-es – képek

A „vörös bikák" már ma pályára is viszik az új versenygépet.

Ami a beosztást illeti, az istállók többsége már megszokott módon felosztotta a napokat a versenyzői között, vagyis az egyikük a délelőtti négyórás etap (8 és 12 óra között) során gyűjti az adatokat, míg a másikuk a hivatalos ebédszünet után ül volán mögé 13 és 17 óra között. Az eddig ismert beosztások szerint két alakulat, a Red Bull és a Williams nem követi a fenti példát: csütörtökön Verstappen és Sainz, míg pénteken Lawson és Albon is teljes napot teljesít, és csak az elsőn osztja fel a munkát a pilótái között. 

Fontos megjegyezni a Pirelli által rendelkezésre bocsátott gumikat is, hiszen amellett, hogy a csapatok az idén már hat különböző, és az előző évhez képest némileg módosított keverékből (2025-ben debütál a C6-os, vagyis az új leglágyabb gumi) választhattak, már a teszt előtt jelentős különbségek alakultak ki a résztvevők között. Egy adott gárda összességében 35 szett abroncsot jelölhetett ki, amiből 30-at használhat fel az előttünk álló három nap során. 

Két istálló, a Ferrari, illetve a Williams mind a hat száraz pályára alkalmas gumiból kért, míg az Aston Martin és az Alpine csak a C1-es, a C2-es és a C3-as abroncsból tárazott be. Igaz, a silverstone-iak vizes pályára alkalmas gumit is kértek, mint ahogyan a Haas is, mindezt annak ellenére, hogy az időjárás-előrejelzések szerint nem lehet csapadékra számítani a teszt során. A többi team eközben kivétel nélkül négy keveréket, a C1-est, a C2-est, a C3-ast, illetőleg a C4-est fogja koptatni Bahreinben; választásuk hátterében az áll, hogy a sivatagi pálya köztudottan keményen bánik a Pirellikkel, és a beszállító a skála keményebb oldalát szokta kijelölni a szahíri eseményre. 

Fotó: Pirelli

Kiemelendő továbbá, hogy változott a gumik összetétele, és ennek megfelelően egyesek tulajdonsága is. A C1-es továbbra is a legkeményebb és nagyon hasonlít a 2024-es verzióhoz; a C2-es ezúttal közelebb áll a skálán a C3-ashoz; a C3-as továbbra is legsokoldalúbb, valamint a legkiegyensúlyozottabb a gumikopás terén, és nagyrészt megegyezik az előző két évben használt verzióval; a C4-esnél és a C5-ösnél leginkább a szemcsésedés elkerülése állt a fókuszban; a C6-os az új keverék, a skálán a leglágyabb, amit várhatóan utcai pályákon fognak bevetni az idény során

Arról, hogy miként alakul a háromnapos teszt, a Nemzeti Sport Online valamennyi napon jelentkező élő, szöveges tudósításából értesülhetnek. Tartsanak velünk!

IDÉNY ELŐTTI KOLLEKTÍV TESZT, BAHREIN
 február 26.február 27.február 28.
 délelőttdélutándélelőttdélutándélelőttdélután
MCLAREN      
FERRARI      
RED BULLVerstappenLawsonVerstappenLawson
MERCEDESAntonelliRussellRussellAntonelliAntonelliRussell
ASTON MARTINAlonsoStrollAlonsoStrollStrollAlonso
ALPINEDoohanGaslyGaslyDoohanDoohanGasly
HAASBearmanOconOconBearmanBearmanOcon
RACING BULLSCunodaHadjarCunodaHadjarHadjarCunoda
WILLIAMSAlbonSainzSainzAlbon
SAUBERHülkenbergBortoletoHülkenbergBortoletoBortoletoHülkenberg


 

 

Legfrissebb hírek

Bemutatkozott a 2025-ös Red Bull, az RB21-es – képek

F1
6 órája

A Mercedes is leleplezte új autóját, a W16-ost – képek

F1
Tegnap, 15:04

Pályán az Aston Martin és a Haas is Bahreinben – videó

F1
Tegnap, 12:10

70 éves a Formula–1 legendás „professzora”, Alain Prost

Képes Sport
Tegnap, 7:09

Megérkezett az új Aston Martin, az AMR25-ös – videó

F1
2025.02.23. 18:06

Sainz váltja Vettelt a GPDA igazgatói posztján

F1
2025.02.23. 14:05

Colapinto az egyik legfontosabb értékünk – Briatore

F1
2025.02.20. 20:04

„Epikus bajnokság vár ránk” – a McLaren szerint nyolc futamgyőztes is lehet az idén

F1
2025.02.20. 19:27
Ezek is érdekelhetik