Leclerc volt a leggyorsabb; véget ért a Pirelli spanyolországi tesztje

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.02.06. 10:17
A Ferrarinál az első napon Hamilton, a másodikon Leclerc érte el a jobb időt (Fotó: AFP)
A Pirelli kedden és szerdán a McLaren és a Ferrari versenyzőinek segítségével térképezte fel a 2026-ra szánt gumikat a spanyolországi Circuit de Catalunyán. A négy versenyző több mint 600 kört teljesített a két nap során, miközben a leggyorsabb kört Charles Leclerc érte el.

A Pirelli Franciaroszág után Spanyolország felé vette az irányt, és immár a száraz pályára alkalmas 2026-os gumikat tesztelte a McLaren segítségével, amelyik csapathoz ezúttal a Ferrari is csatlakozott.

A wokingiaknál az első napon Lando Norris, míg a másodikon Oscar Piastri vezethette a módosított 2023-as versenygépet, az MCL60-ast, míg a maranellóiaknál a két versenyző felváltva gyűjtötte az adatokat a több változtatáson is áteső 2024-es géppel, így Lewis Hamilton és Charles Leclerc kedden és szerdán is pályára is hajtott.

Az első napon Norris érte el a legjobb időt (1:15.210), mögötte a fioranói régi autós teszten autót törő hétszeres világbajnok (1:15.930) érkezett, míg a harmadik a csapattársa, Leclerc  (1:16.060) lett. A másodikon napon aztán a monacói (1:14.917) tört az élre, másodikként  Piastri (1:15.815) következett, míg a sort Hamilton (1:16.749) zárta.

Az időeredményekből ugyanakkor nem lehet számottevő következtetéseket levonni, hiszen a Pirelli diktálta a teszt programját, és nem is osztotta meg a pilótákkal, hogy a három keverék (C1, C2, C3) közül éppen melyikről gyűjtötte az adatokat.

Ami a megtett távot illeti, az olasz gumibeszállító elégedett lehet, hiszen kedden összesen 332, míg szerdán 300 kört teljesítettek a résztvevő versenyzők. A McLarennél Norris 159, Piastri 152 kört tett meg, miközben a Ferrarinál Hamilton 161, míg Leclerc 160 kört rajzolt fel a Circuit de Catalunyára.

A Pirelli sportigazgatója, Mario Isola elmondása szerint nagyon hasznos volt a teszt, főleg úgy, hogy a gumikat igencsak megterhelő katalán pályát térképezhették fel a skála keményebb abroncsait.

Az olasz gumibeszállító mérnökei egyelőre maradnak Spanyolországban, igaz, kissé dél felé veszik az irányt, mivel jövő héten (február 13–14.) Jerezben tartanak tesztet, amelyen a McLaren mellett ezúttal az Alpine, valamint a Mercedes gyűjti az adatokat. Az enstone-i alakulat mindkét napon pályán lesz, míg az „ezüstnyilak” és a wokingiak „csak” egy-egy napot teljesítenek.

Az idényt megelőző utolsó gumitesztre eközben március 2-án és 3-án kerül sor, akkor a Williams és az Alpine is szerepet kap mindkét napon Bahreinben, ahol február 26. és 28. között fog lezajlani a hivatalos kollektív felkészülés immár a 2025-ös versenygépekkel és gumikkal. 


 

 

Legfrissebb hírek

Már csak a Puskás hibátlan; Madaras Norbert: Csapataink kihozták magukból a maximumot

E-újság
3 órája

Russell szerint a Ferrari a szabályosság határát súrolta a hungaroringi versenyen

F1
3 órája

Hamilton: Sok dolog zajlik a háttérben, ami nem jó

F1
6 órája

„Megvolt a tempónk, hogy nyerjünk” – Leclerc frusztrált a hungaroringi verseny után

F1
8 órája

Jövőre a Hungaroringen már a Mansell-kanyarban száguldanak a pilóták

F1
10 órája

Piastri: A végén egy jó esélyem volt az előzésre, de nem jött össze

F1
10 órája

Szijjártó Péter: A Hungaroring csúcstechnológiás, és magyar maradt

F1
10 órája

Maga mögött tartotta Piastrit, így Norris nyerte meg a 40. Magyar Nagydíjat

F1
10 órája
Ezek is érdekelhetik