A Mercedes a spanyolországi kettős dobogó után múlt hétvégén Kanadában is képviseltette magát a pódiumon. Noha Lewis Hamilton ezúttal nem a középső, hanem az első fokra állhatott fel, a W14-es teljesítménye így is bizakodásra adott okot, hiszen 24 másodperc helyett bő 14 volt a lemaradása a mindkét alkalommal győzedelmeskedő Max Verstappen mögött a célvonalnál, ráadásul egy olyan pályán, amely kevésbé feküdt a továbbfejlesztett autónak.
JÚNIUS 16., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.728 | |||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:13.718 | |||||
JÚNIUS 17., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:23.106 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:25.858 | |||||
JÚNIUS 18., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Alonso, 3. Hamilton | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 2., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | ||||
Július 9., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone | ||||
Július 23., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród |
„Figyelembe véve, hogy a kocsi jobban viselkedik a magasabb tempójú kanyarokban, nem számítottunk ilyen teljesítményre Kanadában. Biztató, hogy nem vagyunk olyan messze – kezdte a csapatfőnök, Toto Wolff, aki azért kiemelte, valójában nagyobb lehet a Red Bull előnye, mint látszik, hiszen Verstappennek nem kell túlzottan nyomnia az élen. – A különbség még mindig túl nagy ahhoz, hogy arról beszélhessünk, nyomást helyeztünk Maxra. Nem tudom, pontosan mekkora volt az előnyük a versenyen. Két tized, vagy valami ilyesmi? Még így is túl messze voltunk.”
Az „ezüstnyilak" Monacóban vetették be az első jelentős fejlesztési csomagjukat, de újabb frissítésekkel készülnek még a nyári gyárleállás előtt. Az osztrák szerint komoly teljesítménynövekedés várható a következő hetekben. „Egy nagyobb fejlesztési csomagot viszünk Silverstone-ba, majd egy újabbat még a gyárleállás előtt. Egyszerűen arról van szó, hogy egyre gyorsabban tanulunk, amióta változtattunk a koncepciónkon. Komoly előrelépéseket fogunk tenni a következő négy versenyen.”
„Már jobban megértjük a szimulációkat, és megegyezik azzal, amit a pályán látunk. Ez az elmúlt másfél évben problémát jelentett. Jelentős teljesítménynövekedést látunk a szélcsatornában. Jobban értjük, mi kell az autónak ahhoz, hogy gyors legyen, illetve, milyen beállításokat kell használnunk. Szóval összességében egyre nagyobb lépésekre vagyunk képesek, azt hiszem, jó úton haladunk.”