MÁJUS 19., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 13.30–14.30 | |||||
2. szabadedzés: 17.00–18.00 | |||||
MÁJUS 20., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 12.30–13.30 | |||||
Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
MÁJUS 21., VASÁRNAP | |||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Május 28., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | ||||
Június 4., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||||
Június 18., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal |
Április elején vált biztossá, hogy a most hétvégi Emilia-romagnai Nagydíjon új formátumban rendezik meg az időmérőt a Pirelli fenntarthatósági törekvésének jegyében. Az új szisztéma előírja, milyen keveréket használhat a mezőny a különböző szakaszokban, aminek értelmében a Q1-ben a kemény, a Q2-ben a közepes, míg a Q3-ban a lágy gumi lesz a kötelező.
Emellett az adott versenyző által felhasználható száraz pályára alkalmas gumik mennyisége is csökkent, hiszen az eddigi 13 szett helyett 11 áll a rendelkezésére a hétvége folyamán. Korábban a lágyból nyolc, a közepesből három, míg a keményből két szettet biztosított a Pirelli, míg most négy-négy szett piros és sárga oldalfestésű abroncs, illetve három szett fehér jelzésű gumi lesz elérhető.
Az egyes szekciók hossza, valamint a kiesés menete változatlan lesz, így a 18 perces Q1-ből a legjobb tizenöt, míg a 15 perces Q2-ből az első tíz helyezett jut tovább, és csaphat össze a pole pozícióért.
Az új formátum mellett új esőgumi is debütál Imolában – nemcsak nagyobb teljesítményre lesz képes, hanem a melegítő paplan használatát sem igényli. A Pirelli célja, hogy 2024-gyel kivezesse a gumimelegítő paplant.
A jelenlegi időjárás-előrejelzéseket figyelembe véve a mezőny többször is kénytelen lesz használni az új keveréket, hiszen mindhárom nap van esély a csapadékra, a szombati időmérőn például 80 százalék a valószínűsége annak, hogy leszakad az ég.