Nagy bejelentéssel vette kezdetét a monzai péntek, hiszen a Porsche nem sokkal az első edzés előtt hivatalosan közölte, hogy megszakadtak a Red Bull-lal folytatott tárgyalásai, így nem jön létre a korábban már biztosra vett házasság. A márka ugyanakkor jelezte, továbbra sem mondott le a Formula–1-es szerepvállalásról, így érdekes lesz látni, talál-e megfelelő partnert az októberi határidő előtt.
SZEPTEMBER 9., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:22.410 | |||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:21.664 | |||||
SZEPTEMBER 10., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | |||||
Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
SZEPTEMBER 11., VASÁRNAP | |||||
A verseny (53 kör, 306.72 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Október 2., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | ||||
Október 7., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | ||||
Október 23., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
Ha már Red Bull, a nyitó napon az is biztossá vált, hogy Sergio Pérez mellett meglepetésre a hétvége favoritjának tartott Max Verstappen is büntetést kap. Előbbit jelen állás szerint tíz, míg utóbbit öt pozícióval sorolják hátra vasárnap.
A „vörös bikák” pilótáihoz hasonlóan Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Cunoda Juki és Carlos Sainz Jr. sem onnan rajtolhat majd, ahová kvalifikálja magát. A finn tizenöt helyet esik hátra, míg a britet, a japánt és a spanyolt a mezőny végére sorolják vissza.
Mindez azt jelenti, hogy Charles Leclerc lépett elő a fő esélyes szerepébe: szombaton egyedül George Russell jelenthetne rá fenyegetést, és vasárnap is ő lesz a legjobb pozícióban, ha nem történik semmi dráma vele.
Ami a pályán történteket illeti, Leclerc számára bizakodásra adhat okot, hogy aFerrari kezdett a legjobb formában Olaszországban: az első edzésen az ő vezérletével az első két helyen zárt a csapat, míg a másodikon a csapattársa, Sainz bizonyult a leggyorsabbnak, miközben a monacói a harmadik lett.
„Jó érzés volt az autót vezetni. Még nem találtuk meg a tökéletes egyensúlyt, de elég sok dolgot kipróbáltunk a nap során, szóval tudjuk, mi a helyes irány. A versenytempónk jobbnak tűnt, mint az egykörös, szóval ha összeáll minden, elég jó eredményt érhetünk el" – magyarázta Leclerc.
Russell az első gyakorláson a harmadik, míg a másodikon az ötödik pozícióban zárt, és a büntetések révén remek lehetősége nyílhat rá, hogy vasárnap az első sorból várja a piros lámpák kialvását. Hiába azonban a viszonylag jó kezdés, ő és a csapattársa is sokat panaszkodott a nehezen vezethető Mercedesre.
„Elég furcsa napunk volt. Az első tréning még jól sikerült, azonban délután a Ferrari és a Red Bull már egy lépéssel előttünk járt. Bár talán inkább mi haladtunk hátrafelé, hiszen még az egyik McLaren is megelőzött minket. Sok munka vár még ránk az éjjel, hogy megértsük, miért alakult így" – mondta Russell, aki nagy eséllyel élvezheti a csapattárs szélárnyékát is az időmérőn.
„Ha jól csináljuk, akkor határozottan segít. De a nagy nyereség mellett nagy a kockázat is. Szóval nem fektetünk rá túl nagy hangsúlyt. Az időmérőkön sokat tanulhatunk az autóról és a gumikról is, és egyértelműen ez az a terület, ahol sokat küzdünk az idén, szóval szerintem mindketten normális kvalifikációs programot fogunk futni."
Verstappen több remek felzárkózást és domináns versenyt is bemutatott az elmúlt nagydíjakon: Magyarországon a tizedik, Belgiumban a tizennegyedik helyről nyert, míg Zandvoortban a pole-t váltotta át a dobogó felső fokára. A címvédő ezen a hétvégén öthelyes büntetést kapott, ami azt jelenti, legjobb esetben a hatodik pozícióból vághat neki a versenynek.
Hiába az újabb büntetés és a Ferrari remek kezdése, a holland magabiztosan nyilatkozott, szerinte minden esélye megvan az újabb sikerre – a közepes gumin teljesített hosszú etapját látva nem is alaptalanul.
A japán erre a hétvégére már kapott 10 helyes rajtbüntetést, miután összegyűlt öt megrovása, és egyébként is a mezőny végére sorolják hátra, de a második edzésen sikerült még tovább halmoznia a büntetéseket, hiszen a sárga zászló figyelmen kívül hagyása okán további 3 pozíciós hátrasorolással, valamint két büntetőponttal sújtották. Az AlphaTauri versenyzője összesen 8 pontnál jár az elmúlt 12 hónapot nézve. |
„Az autó elég jól viselkedett, ám néhány módosítást végrehajtottunk a két edzés között. Némelyek beváltak, és volt olyan is, ami nem, de összességében minden jól működött. Gyorsnak tűnik a Ferrari, azonban nem aggódom a tempója miatt. Ha megnézzük a hosszú etapokat, elég jól állunk, és ez a legfontosabb a verseny szempontjából."
„Bizonyos területeken még javulhatunk, de természetesen Monza nagyban különbözik Spától, hiszen ez jóval kisebb leszorítóerőt igénylő pálya. Sosem vártuk, hogy ugyanolyan legyen, mint Spában, ha viszont megtaláljuk a módját, hogy fele olyan jó legyen, akkor remek esélyeink lehetnek."
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:22.410 | átlag: 253.061 km/ó | 25 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:22.487 | 0.077 mp h. | 23 |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 1:22.689 | 0.279 | 27 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:22.831 | 0.421 | 24 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:22.840 | 0.430 | 27 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:23.075 | 0.665 | 28 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:23.099 | 0.689 | 26 |
8. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:23.260 | 0.850 | 26 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:23.394 | 0.984 | 27 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:23.511 | 1.101 | 26 |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:23.529 | 1.119 | 24 |
12. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:23.570 | 1.160 | 28 |
13. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:23.640 | 1.230 | 27 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:23.661 | 1.251 | 21 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:23.688 | 1.278 | 28 |
16. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.856 | 1.446 | 27 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:24.006 | 1.596 | 24 |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Haas-Ferrari | 1:24.317 | 1.907 | 25 |
19. | Nyck de Vries | holland | Aston Martin-Mercedes | 1:24.731 | 2.321 | 22 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:24.941 | 2.531 | 24 |
1. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:21.664 | átlag: 255.373 km/ó | 24 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:21.807 | 0.143 mp h. | 27 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:21.857 | 0.193 | 23 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.338 | 0.674 | 29 |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 1:22.386 | 0.722 | 24 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:22.394 | 0.730 | 26 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:22.503 | 0.839 | 25 |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:22.728 | 1.064 | 29 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:22.752 | 1.088 | 28 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:22.835 | 1.171 | 24 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:22.911 | 1.247 | 26 |
12. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.938 | 1.274 | 30 |
13. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.993 | 1.329 | 26 |
14. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:23.135 | 1.471 | 25 |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:23.217 | 1.553 | 31 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:23.557 | 1.893 | 25 |
17. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:23.731 | 2.067 | 26 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:23.785 | 2.121 | 27 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:23.982 | 2.318 | 23 |
20. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:24.586 | 2.922 | 9 |