F1: Bármit teszünk, semmi sem segít – Hamilton

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2022.04.08. 11:31
null
A Mercedes egyelőre nem találja a kiutat (Fotó: AFP)
A Ferrari magabiztosan kezdett a Formula–1-es Ausztrál Nagydíj péntekjén, hiszen mind a két szabadedzésen az élen zárt, és remek tempójára a Red Bull is felfigyelt. Az egyéni címvédő Max Verstappen szerint jelenleg hátrányban vannak a riválissal szemben, de bizakodó a folytatást illetően. Nem úgy, mint a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, aki úgy érzi, bármit tesznek, nem sikerül javulniuk.

 

 

A Ferrari az előzetes hírekkel ellentétben hozott fejlesztést Melbourne-be, és az eddig látottak alapján egyelőre a Ferrari számít a favoritnak a 2019 után visszatérő és azóta jócskán átalakított pályán. Annak ellenére is, hogy a versenyzői előzetesen arról beszéltek, a nyomvonalon végrehajtott módosítások nem az F1-75-nek kedveznek.

36. AUSZTRÁL NAGYDÍJ
ÁPRILIS 8., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:19.806
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:18.978
ÁPRILIS 9., SZOMBAT
3. szabadedzés: 5.00–6.00
Időmérő: 8.00–9.00
ÁPRILIS 10., VASÁRNAP
A verseny (58 kör, 306.124 km) rajtja: 7.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 24., 15.00Emilia-romagnai Nagydíj, Imola
Május 8., 21.00
Miami Nagydíj, Miami
Május 22., 15.00Spanyol Nagydíj, Barcelona

Az első szabadedzésen Carlos Sainz Jr., míg a másodikon Charles Leclerc zárt az élen, és amellett, hogy a Scuderia végig gyorsnak tűnt, szemmel láthatóan sokkal jobb volt az autó vezethetősége, mint a rivális Red Bullé, ami a gumikezelés szempontjából meghatározó szempont lehet vasárnap.

„Kicsit nehezebben alakult ez a péntekem, és noha a második szabadedzésre előre tudtam lépni vezetés terén, még mindig van hová fejlődnünk."

Nem hiszem, hogy ma bárkinek sikerült volna igazán erős kört összeraknia. Remélhetőleg jól fog alakulni holnap az időmérőnk" – értékelte a napját Leclerc, míg a csapattárs arra hívta fel a figyelmet, hogy mennyire más kihívást jelent az ausztrál nyomvonal a módosítások után.

Érdekes péntek volt, hiszen sok új kihívással kellett szembenéznünk. A pálya teljesen más, mint amihez szoktunk: sokkal gyorsabb, és az újraaszfaltozás után a tapadási viszonyok is teljesen mások. Továbbra is keményen kell dolgoznunk, hogy minél jobban megértsük a gumik viselkedését, de úgy érzem, összességében jó alapokra építkezhetünk a szombati kvalifikáció előtt."

Max Verstappen a melbourne-i nyitányon a negyedik, míg a délutáni tréningen a második pozíciót foglalta el, és noha küszködött némileg a Red Bull vezethetőségével, úgy érzi, már a gyakorláson sikerült előrelépniük, így bizakodva várja a folytatást.

ÍGY JAVULTAK A KÖRIDŐK 2019 ÓTA

Williams: -4.541
Ferrari: -4.495
Red Bull: -4.177

Alpine: -4.037
McLaren: -4.033
AlphaTauri: -3.791

Alfa Romeo: -3.517

Aston Martin: -3.400

Haas: -2.623
Mercedes: -2.3

Különbségek a 2019-es és a 2022-es második edzés alapján

„Az első szabadedzésen, valamint a második elején küzdöttünk az egyensúllyal, az utolsó etap előtt végrehajtott módosítások után azonban már sokkal jobban mozgott az autó. A Ferrari megint nagyon gyors, és pillanatnyilag némileg hátrányban vagyunk, de úgy hiszem, szorosabbá tudjuk tenni a harcot a folytatásban. A hosszú etapjaink jók és kiegyensúlyozottak voltak, elégedett vagyok, és határozottan jó lépést tettünk meg előre a nap során."

„A változtatások mindenképpen szükségesek voltak, miután eléggé nehezen alakult a kezdés, de sikerült jó irányba elindulni. Most erre kell építünk, és remélhetőleg szombatra tudunk még javulni. A Ferrari egyelőre nagyon erősnek tűnik, de nagyjából versenyben vagyunk."

Noha az előzetes hírek arról szóltak, hogy a Mercedes több fejlesztést is hozhat Melbourne-be, a garázsból kiguruló W13-ason nem volt egyetlen új elem sem Dzsiddához viszonyítva. A pattogással továbbra is küzdő „ezüstnyilak" nem is tűntek túl magabiztosnak, ráadásul a több frissítést is bevető Alpine, illetve a McLaren is eléjük ugrott, miközben a második tréningen mindkét versenyzőjükkel kiszorultak a top 10-ből.

„Nehéz edzésen vagyunk túl. Egyszerűen semmi sem segít jelenleg, bármit is változtatunk a kocsin. Optimistán állsz hozzá a módosításokhoz, majd nem történik semmi javulás. A második edzés előtt változtattunk a beállításokon, de csak rontott a vezethetőségen, az első tréningen jobbnak érződött az autó."

„Nem hiszem, hogy nehézséget okozna megtalálni a visszautat, de egyszerűen nem nagyon tudunk mit csinálni. Jelenleg ez a helyzet, ezzel kell együtt élnünk, de meglehetősen frusztráló, amikor keményen nyomod, próbálsz felzárkózni és hiába raksz össze erős kört, 1.2 másodperc a lemaradásod."

Nem alakult jól a két versenyhétvége után visszatérő Sebastian Vettel napja Ausztráliában: a négyszeres világbajnok alatt még az első edzésen elfüstölt az Aston Martin, majd a kényszerű motorcsere miatt ki kellett hagynia a teljes második tréninget.

 

A németnek emellett a sportfelügyelőknél is volt jelenése, mert még az első gyakorlást követően robogóval tért vissza a bokszutcába – a szabályok szerint a leintést követő öt percben csakis a pályabírók és a hivatali személyek léphetnek pályára, a versenyzők kizárólag engedéllyel gyalog vagy járművel tehetik meg mindezt.

 

Ha bűnösnek találják a versenyzőt, megrovást vagy pénzbírságot szabhatnak ki rá.

Folytatás szombaton – magyar idő szerint hajnali – 5 órakor a harmadik szabadedzéssel.

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:19.806 átlag: 238.087 km/ó 24 kör
2. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:20.377 0.571 mp h. 21
3. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:20.399 0.593 20
4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:20.626 0.820 22
5. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:20.878 1.072 22
6. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:21.004 1.198 27
7. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:21.027 1.221 26
8. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:21.155 1.349 23
9. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:21.229 1.423 21
10. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:21.247 1.441 23
11. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:21.289 1.483 26
12. George Russell brit Mercedes 1:21.457 1.651 26
13. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:21.661 1.855 18
14. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:21.701 1.895 26
15. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:21.821 2.015 21
16. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:21.869 2.063 24
17. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:22.754 2.948 25
18. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:23.186 3.380 18
19. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:23.924 4.118 25
20.Mick SchumachernémetHaas-Ferrari1:24.3494.54315
AUSZTRÁL NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:18.978 átlag: 240.583 km/ó 27 kör
2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:19.223 0.245 mp h. 22
3. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:19.376 0.398 27
4. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:19.537 0.559 22
5. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:19.658 0.680 20
6. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:19.842 0.864 25
7. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:20.055 1.077 25
8. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:20.100 1.122 24
9. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:20.142 1.164 27
10. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:20.203 1.225 24
11. George Russell brit Mercedes 1:20.212 1.234 25
12. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:20.424 1.446 30
13. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:20.521 1.543 23
14. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:20.611 1.633 28
15. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:21.063 2.085 23
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:21.191 2.213 23
17. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:21.912 2.934 28
18. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:21.974 2.996 22
19.Nicholas LatifikanadaiWilliams-Mercedes1:22.3073.32924
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik