Noha Max Verstappen pontelőnye lenullázódott, több futamgyőzelmének köszönhetően továbbra is ő vezeti az egyéni összetettet, és a szombaton a vb-riválisa, Lewis Hamilton előtt kisajátított pole pozíciójának köszönhetően ő kezdheti helyzeti előnyből is a mindent eldöntő idényzáró versenyt Abu-Dzabiban.
DECEMBER 10., PÉNTEK | ||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:25.009 | ||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.691 | ||
DECEMBER 11., SZOMBAT | ||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.274 | ||
Időmérő: 1. Verstappen 1:22.109 | ||
DECEMBER 12., VASÁRNAP | ||
A verseny (58 kör, 306.183 km) rajtja: 14.00 |
A két vb-aspiráns nyolcadik alkalommal vághat neki együtt az első sorból a futamnak, amely előtt az egyik legforróbb témát az jelentette, hogy a szaúdi kétes manőverek, amiket követően a holland több büntetésben is részesült, vajon megismétlődnek-e, és esetleg egy ütközés fogja-e eldönteni a bajnoki cím sorsát.
A Red Bull-os ugyanakkor nemegyszer hangot adott annak, hogy nem ért egyet a rá kirótt szankciókkal, és a De Telegraafnak adott interjújában azt is kijelentette, hogy Hamilton fél tőle, miután a brit nem tud úgy versenyezni, mint ahogyan ő.
„Sosem ismerné el, hogy fél tőlem. Mindenesetre én egyáltalán nem tartok tőle, és igen, úgy vélem, hogy idegessé teszem, amikor feltűnök a visszapillantó tükrében. Ő más versenyző, mint én, kevésbé agresszív. Nem tudja, hogyan kell úgy versenyezni, mint ahogyan én szoktam. Nem hibáztatom ezért, mert sosem tanulhatta meg úgy, ahogy én az apámtól" – magyarázta, majd arra a kérdésre is felelt, hogy jobb pilótának tartja-e magát a britnél.
„Szerintem Formula–1-es versenyzőként így kell gondolkodnod. Szóval azt mondanám, igen, abszolút. De nem kell ezt hallanom bárki mástól, nincs szükségem az elismerésre. Sokkal fontosabbnak tartom, amit magamról gondolok, és amit a hozzám közel állók gondolnak. Ha az ő autójában ülnék, már rég eldőlt volna a mostani idény" – szúrt oda a hétszeres világbajnoknak, majd elmondta a véleményét arról is, hogy többek szerint sem riadna el attól, hogy adott esetben kiüsse a vetélytársát.
„Nem kiütni, hanem legyőzni akarom őt. Ez mást jelent. Egyesek agresszívnak találnak, mások nagyon agresszívnek, és akadnak olyanok is, akik szerint nem vagyok az. Én csak önmagam vagyok. Az utóbbi versenyeken nekem többet kellett védekeznem, mert kicsit lassabbak voltunk. Nekem nincs meg az a luxus helyzetem, hogy védjem a vezető pozíciómat, vagy elhúzzak az élen. És igen, mindent megteszek a győzelemért. Ha nem így gondolkodnék, akkor jobb lenne otthon maradnom. Ha nem ilyen lenne a hozzáállásom, nem állnánk most pontazonossággal. Akkor már bajnok lenne" – utalt Hamiltonra, akinek az interjú közben egyszer sem ejtette ki a nevét. Nem véletlenül.
„Ez rendben van, megesik egy ilyen idényben. Túl sok minden történt ehhez – indokolt, és azt is elmondta, miként változott meg a bajnoki riválisáról korábban kialakított képe. – Nemcsak a silverstone-i eset miatt, hanem az egész idény miatt megváltozott az egyes emberekről alkotott véleményem, és nem, nem pozitív irányba. Nem arról van szó, hogy utálom őket. Csak ahogyan nőtt a nyomás, bizonyos személyek megmutatták a másik arcukat. Előtört a valódi énjük."
A holland többször is utalt arra, hogy Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) inkább a Mercedest támogatja, és elmondta, valóban úgy gondolja-e, hogy a szövetség jobban örülne Hamilton új rekordot jelentő nyolcadik címének. „Ha megnézünk bizonyos döntéseket, nem érzem úgy, hogy az én oldalamon állnának. Szaúd-Arábiában megbüntettek, miközben másoknak még a sportfelügyelők előtt sem kellett megjelenniük hasonló megmozdulásokért. Miért lett hirtelen minden más az én esetemben? Ma már tudom, az azeri defektem nagyon sokba került, Magyarországon kiütött a csapattársa, Silverstone-ban pedig ő maga. Sok pontot vesztettem el ezekkel."
„Angliában tíz másodperces időbüntetést kapott, de megnyerte a futamot. Most az FIA nyilvánvalóan dolgozik a lehetséges ütközések kérdésén, mert felhívta a figyelmet arra, hogy versenyzőként pontokat is levonhat tőled. Szerintem ez nevetséges. Ha most igen, akkor, amikor szándékosan belém hajtott, miért nem? Ami az azonos pontszámos felhajtást illeti, egyáltalán nem érdekel. Már bajnoknak kellene lennem. Mondjuk úgy, hogy nem voltam elégedett az ítéletekkel. "
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:22.109 | átlag: 231.541 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:22.480 | 0.371 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.931 | 0.822 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:22.947 | 0.838 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:22.992 | 0.883 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:23.036 | 0.927 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:23.122 | 1.013 |
8. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:23.220 | 1.111 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:23.389 | 1.280 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:23.409 | 1.300 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:23.460 | 0.660 |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:24.043 | 1.243 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:24.066 | 1.266 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.251 | 1.451 |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:24.305 | 1.505 |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:24.338 | 1.493 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:24.423 | 1.578 |
18. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.779 | 1.934 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:24.906 | 2.061 |
20. | Nyikita Mazepin* | orosz | Haas-Ferrari | 1:25.685 | 2.840 |
*: pozitív koronavírust produkált, így nem állhat rajthoz a versenyen |