Az első szabadedzésen még Max Verstappen zárt az élen, előnye azonban már akkor sem volt számottevő, és úgy tűnt, hogy az egyre forrósodó Hungaroring valamivel jobban ízlik a a délelőtt még a második és a harmadik, majd délután Valtteri Bottas vezérletével már az első két helyet elfoglaló Mercedesnek.
JÚLIUS 30., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.555 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.012 | ||||
JÚLIUS 31., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
AUGUSZTUS 1., VASÁRNAP | ||||
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Augusztus 29., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | |||
Szeptember 5., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | |||
Szeptember 12., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
A finn ráadásul nemcsak az elsőségnek örülhetett, hanem annak is, hogy egy olyan pályán tudott mindkét gyakorláson Lewis Hamilton előtt zárni, amelyen ő általában kevésbé szerepel jól, míg a csapattárs rendre brillírozik.
Valtteri Bottas először 106, majd 27 ezreddel előzte meg a Hungaroringen eddig összesen nyolc alkalommal győzedelmeskedő Hamiltont, és meglehetősen optimistán nyilatkozott a pénteken elért eredményekről.
„Az első tréningen még egyáltalán nem volt jó az egyensúlyunk, de sikerült jól reagálnunk, és délután már jobban viselkedett az autó. Most úgy érzem, hogy harcba szállhatok a pole pozícióért” – jelentette ki, majd a nagy forróságra is kitért.
„Olyan, mintha egy finn szaunában vezetnénk. Amikor megállsz, megcsap a meleg, a pilótafülkében hatvan-hetven Celsius-fok van, szóval izzasztó, de a pályán legalább van egy kis menetszél. A gumikkal mindenesetre elég nehéz, hiszen túlhevülnek, de igazából a többiekhez viszonyítva nem éreztem olyan rossznak a helyzetet. Szóval nem kezdtünk rosszul.”
„Manapság javulni szoktunk a melegben. Nem hiszem, hogy rossz helyzetben lennénk, és ezt a mai nap is bizonyította. De pénteken sosem fedi még fel senki az összes lapját.”
Lewis Hamilton tőle szokatlanul mindkét tréningen alulmaradt a márkatársával szemben a Hungaroringen, és a hétszeres világbajnok nem is volt teljesen elégedett a nyitó napon látottakkal.
„Óriási volt a hőség! Azt hiszem, majdnem három kilót vesztettem az edzések alatt. Szinte szétolvadtak a gumik. Eléggé nehéz megtalálni a megfelelő egyensúlyt – magyarázta, majd arra is felelt, örülne-e a szombatra ígért eső megérkezésének. – Nem lehet az esőre készülni ilyen melegben. Nem állíthatod be az autódat esőre, mert eléggé kiszámíthatatlan az időjárás, ezért csak megpróbáljuk a lehető legjobban hangolni a beállításokat, és kiismerni a gumikat. Amúgy sincs óriási különbség a beállítások között. Száraz időre állítjuk be a kocsit az időmérőre, aztán ha esik, hát akkor esik.”
Max Verstappen már az első gyakorláson is az egyensúlyra panaszkodott, és ez délutánra sem változott, többször is jelezte a rádión, hogy alulkormányzott az RB16B, ami meglehetősen frusztrálta.
„Csak néhány változtatást hajtottunk végre, szóval most ki kell szűrnünk, hogy mi működött, és mi nem. Itt mindig nagy a forróság, és egyáltalán nem könnyű ilyen körülmények között, de majd meglátjuk, miként alakul. Leginkább egy körön kell fejlődnünk, de a hosszú etapok során is van még hová javulnunk, szóval sok munka vár még ránk. Ugyanakkor nincs nagy lemaradásunk, egyszerűen csak nem volt ez könnyű nap a magas hőmérsékletek miatt.”
A pénteken tapasztalt problémákról a tanácsadó, Helmut Marko is szót ejtett, az osztrák nem igazán érti, mi okozza a gondot. „Hirtelen nagyon alulkormányzottá vált a kocsi a második edzésen, és továbbra sem értjük, hogy mi váltotta ki a problémát. Most mindent le kell ellenőriznünk, hogy rájöjjünk, az elvégzett módosítások okozták-e az alulkormányzottságot. Ráadásul az időközben végrehajtott változtatások sem segítettek."
Fejlesztésekkel érkezett a magyarországi hétvégére a konstruktőri tabellán a harmadik helyet elfoglaló McLaren, és noha az eredményekre (Lando Norris 9., Daniel Ricciardo 13. lett délután) tekintve nem zárt túl sikeres napot, a csapatfőnök, Andreas Seidl mégis eléggé bizakodóan nyilatkozott.
„Rendben van a péntekünk. Eléggé összetett az új fejlesztés, de sikerült még a nyári szünet előtt bevetni. Nagyon fontos volt, hogy reggel tesztelni tudjuk az elemeket, és szerencsére minden úgy működött, ahogyan azt vártuk. Mindkét autóra felkerültek a frissítések. A pénteki forma mindig relatív, de eddig úgy állunk, ahogyan arra számítottunk. Csakis magunkra összpontosítottunk, arra, hogy sikerüljön elvégezni az időmérőre és a versenyre történő felkészüléshez szükséges programokat. Én kizárólag magunkról tudok nyilatkozni, és ami minket illet, sikerült mindent a tervek szerint végrehajtani.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:17.555 | átlag: 203.360 km/ó | 21 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:17.616 | 0.061 mp h. | 26 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:17.722 | 0.167 | 25 |
4. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:18.115 | 0.560 | 24 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:18.181 | 0.626 | 27 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:18.385 | 0.830 | 26 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:18.391 | 0.836 | 23 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:18.466 | 0.911 | 20 |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.649 | 1.094 | 26 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:18.755 | 1.200 | 25 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:18.765 | 1.210 | 26 |
12. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:18.770 | 1.215 | 18 |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:18.989 | 1.434 | 22 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:19.265 | 1.710 | 27 |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:19.724 | 2.169 | 24 |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:19.824 | 2.269 | 24 |
17. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:20.383 | 2.828 | 26 |
18. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.639 | 3.084 | 23 |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:20.992 | 3.437 | 23 |
20. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.889 | 4.334 | 5 |
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:17.012 | átlag: 204.794 km/ó | 29 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:17.039 | 0.027 mp h. | 27 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:17.310 | 0.298 | 24 |
4. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:17.759 | 0.747 | 29 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:17.824 | 0.812 | 23 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:18.113 | 1.101 | 31 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:18.169 | 1.157 | 27 |
8. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:18.228 | 1.216 | 31 |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.313 | 1.301 | 25 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:18.320 | 1.308 | 30 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:18.370 | 1.358 | 30 |
12. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:18.441 | 1.429 | 32 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:18.737 | 1.725 | 26 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.277 | 2.265 | 21 |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:19.292 | 2.280 | 29 |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:19.479 | 2.467 | 30 |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:19.671 | 2.659 | 3 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:19.817 | 2.805 | 29 |
19. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.186 | 3.174 | 28 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:21.881 | 4.869 | 28 |