Onnantól kezdve, hogy Charles Leclerc kikerült Max Verstappen elől, a holland versenyző rettentő magabiztos teljesítményt nyújtva senkinek sem adott lehetőséget arra, hogy megfossza a monacói első győzelmétől. Verstappen azonban úgy véli, nem volt annyira könnyű dolga, mint amennyire annak tűnt.
„Kívülről persze úgy tűnt, hogy mindent az irányításom alatt tartottam, de fenntartani a koncentrációt ennyi körön keresztül elég nehéz, hiszen az élen autózva könnyen túlzottan el lehet lazulni, ilyekor pedig jöhetnek a hibák – árulta el a holland. – Aztán a Mercedesnél elkezdtek szenvedni a gumikkal, és hirtelen megnőtt köztünk a különbség. Ennek persze nagyon örültem. Sosem álltam még dobogón itt, most viszont egyenesen győzelemmel kezdtem.”
Verstappen egyébként nem szalasztotta el a lehetőséget, hogy kissé odaszóljon Hamiltonnak, aki még a monacói hétvége előtt úgy nyilatkozott: nagyrészt rajta múlt az, hogy Verstappennel eddig nem ütköztek össze valamelyik csatájuk közben. A hétszeres világbajnok emellett arra is utalt, hogy a fiatal riválisának még van mit bizonyítania ellene.
MÁJUS 20., CSÜTÖRTÖK | ||||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:12.487 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.684 | ||||
MÁJUS 22., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:11.294 | ||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:10.346 | ||||
MÁJUS 23., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Sainz, 3. Norris | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 20., 15.00 | Francia Nagydíj, Paul Ricard | |||
Június 27. 15.00 | Stájer Nagydíj |
„A tettek mindig többet mondanak a szavaknál – válaszolta Verstappen. – Ez jó lecke volt, mert megmutatja, hogy a pályán kell cselekedned, én pedig ezt szeretem tenni. A mi csapatunk követte el a legkevesebb hibát, és ezért állunk most mi az élen. Remélem, hogy ez így is lesz a szezon hátralévő részében.”
Először ünnepelhetett a dobogón a Ferrari versenyzőjeként Carlos Sainz Jr., aki azonban nem teljesen elégedett, hiszen úgy véli, ha másképp alakul az időmérő és a rajtsorrend, talán ennél is többre lehetett volna képes.
„Ha a Monacóba érkezésem előtt azt mondták volna nekem, hogy másodikként végzek a futamon, biztos rábólintottam volna. Bár Charles tegnap megszerezte a pole-t, nekem nem volt meg a végén a lehetőségem egy igazán jó körre, emiatt ez a siker talán nem tűnik annyira édesnek – vélekedik Sainz. – Amikor rájössz, hogy a csapat másik autója nem állhat fel az első rajthelyre, hirtelen minden felelősség rád hárul, hogy megmentsd a csapatod hétvégéjét. Valtteri persze kiesett előlünk, de amúgy is jónak éreztem az autót, és úgy gondoltam, mindenképp megérdemeljük, hogy a dobogón végezzünk. A Ferrari büszke lehet az autónkra és arra, hogy ekkorát tudtunk előrelépni ebben a szezonban.”
Lando Norris alig tudott megszólalni, miután a dobogót érő harmadik pozícióban látta meg a kockás zászlót Monte-Carlóban. A McLaren versenyzője idén már a második alkalommal végzett a top háromban, ám ez a sikere még inkább emlékezetes marad a számára.
„Nem gondoltam, hogy ma dobogóra állhatok. Mindig nagy öröm a pódiumon végezni, de ez most még különlegesebb. Egy kis szerencse is közrejátszott, viszont jól vezettem és az autó is erős volt egész hétvégén” – vélekedik Norris, aki a harmadik pozíciójának és Bottas nullázásának köszönhetően feljött a vb-pontversenybe Verstappen és Hamilton mögé.
Nemhogy a győzelemért, de a rajtpozíciójánál előkelőbb helyért sem igazán tudott harcba szállni Lewis Hamilton, aki ráadásul a korai kerékcseréjét követően további pozíciókat veszített. A hétszeres világbajnok a hetedik helyen látta meg a kockás zászlót, a gyenge versenye után elvesztette összetettben a listavezető pozíciót. Hamilton természetesen roppant csalódott volt a leintés után, ráadásul attól tart, hogy a Mercedesnek a következő versenyen is hasonló nehézségekkel kell szembenéznie.
„A kerékcserénk három pozícióba került. Nem is szeretnék reagálni rá, majd csapaton belül úgyis megbeszéljük, és megpróbálunk sokkal erősebben visszatérni – mondta a brit versenyző. – A hétvége elejétől kezdve leszerepeltünk csapatként, de máris a következő versenyre kell koncentrálnunk. Azt is egy utcai pályán rendezik, szóval ott is szenvedhetünk. Azért kell dolgoznunk, hogy minimalizáljuk a veszteséget.”
Sokáig kérdéses volt, hogy a pole pozícióból vagy csak kicsivel hátrébbról kezdheti-e meg a hazai futamát Charles Leclerc. Nem sokkal a futam előtt aztán bejelentették a Ferrarinál, hogy az időmérő győztese vághat neki az élről a monacói versenynek, ám erre mégsem kerülhetett sor. Leclerc eddig sosem látta meg a kockás zászlót Monte-Carlóban, idén azonban még ennél is rosszabbul járt.
„A garázsban ülve nagyon nehéz volt jól érezni magam, de úgy érzem, hogy már sajnos kezdek hozzászokni ehhez az érzéshez ezen a pályán – mondta a Ferrari versenyzője a kihagyott futamát követően. – Sosem sikerült még befejeznem a versenyt itt, az idén viszont el sem tudtam kezdeni, ráadásul a pole-ból indulhattam volna. Ezt nehéz feldolgozni, de sajnálom a csapatot is, mert a szerelőink nagyon keményen dolgoztak tegnap, hogy mindent ellenőrizzenek az autón. Ma reggel örültek, mert úgy gondolták, hogy minden rendben van, aztán mégis ez történt.”
Leclerc-t természetesen arról is megkérdezték, hogy az autó mely részén jelentkezett a probléma, s bár egyelőre ő sem tud sokat, könnyen lehet, hogy nem a szombati balesete okozta a vesztét.
„Most nem mondanék sokat, mert egyelőre nem vagyok tisztában a teljes helyzettel. Azt viszont tudom, hogy nem a váltó okozta a problémát, hanem valami az autó hátsó részében. Azt, hogy köze van-e az ütközéshez, még meg kell vizsgálnunk” – mondta Leclerc.
Olyannyira rosszul sikerült Valtteri Bottas kerékcseréje a 30. körben, hogy a finn versenyzőnek fel is kellett adnia a futamot. Bottas viszont úgy véli, a futam elejétől nem stimmelt minden az abroncsaival.
„A rajt jól sikerült, Max keményen védekezett, nekem pedig el kellett emelni a lábam a gázról. Jó volt a tempónk, de tovább bírták a lágy gumik a Red Bullon, szóval Maxnak sikerült némi előnyt kiautóznia az etap végére. A bal első abroncsom elkezdett szemcsésedni, de biztos vagyok benne, hogy a kemény keveréken nem lett volna ilyen problémám, ám így is nehéz lett volna harcba szállni a győzelemért – vélekedett Bottas, majd kitért arra az esetre is, ami a versenyének a végét jelentette. – Csak számoltam a másodperceket, majd azt gondoltam: most veszítettük el a pozíciót Sainzcal szemben, aztán Norrisszal szemben is, de végül olyan sokáig tartott, hogy azt már el sem hittem. Úgy gondolom, hogy sosem ért még véget a versenyem a kerékcserekor, szóval ez elég furcsa érzés.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:38.56.820 |
2. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 8.968 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 19.427 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 20.490 mp h. |
5. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 52.591 mp h. |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 53.896 mp h. |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:08.231 p h. |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. |
14. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
17. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 3 kör h. |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 3 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 29 | |
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 2 | 5 | 5 | 1 | 105 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 4 | 5 | 2 | 101 |
3. | Lando Norris | - | 2 | 5 | - | 56 |
4. | Valtteri Bottas | - | 3 | 3 | 2 | 47 |
5. | Sergio Pérez | - | - | 4 | - | 44 |
6. | Charles Leclerc | - | - | 4 | - | 40 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 1 | 4 | - | 38 |
8. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | - | 24 |
9. | Pierre Gasly | - | - | 4 | - | 16 |
10. | Esteban Ocon | - | - | 4 | - | 12 |
11. | Sebastian Vettel | - | - | 1 | - | 10 |
12. | Lance Stroll | - | - | 3 | - | 9 |
13. | Fernando Alonso | - | - | 2 | - | 5 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 1 | - | 2 |
15. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda | 149 |
2. | Mercedes | 148 |
3. | McLaren-Mercedes | 80 |
4. | Ferrari | 78 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 19 |
6. | AlphaTauri-Honda | 18 |
7. | Alpine-Renault | 17 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 1 |
9. | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |