Három héttel ezelőtt két Mercedes támadhatta a pole pozíciót szerző Max Verstappent, míg most két Red Bull veheti célkeresztbe az élről induló Lewis Hamiltont. Bahreinben az „ezüstnyilak" ki tudták használni a stratégiai előnyüket, s ezúttal a „vörös bikák" is valami hasonlóra készülnek. Ráadásul a két versenyző különböző gumin indulhat, ami nemcsak a rajtnál, de a teljes futamot nézve is plusz taktikai lehetőséget biztosít számukra.
ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.564 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:15.551 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.958 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:14.411 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Az osztrák csapat tanácsadója, Helmut Marko is bízik benne, hogy ki tudják használni a helyzeti előnyüket azt követően, hogy Sergio Pérez várakozásokon felül tudott teljesíteni már a második versenyhétvégéjén.
„Max és Lewis közepesen indul, míg Sergio lágyon, ami előnyt jelenthet neki a viszonylag hosszú egyenesben. Ha a rajt elég jól sikerül, két autóval támadhatjuk a Mercedest, és agresszíven fogjuk kihasználni ezt a helyzetet – mondta a Formel1.de-nek, majd kitért arra is, hogy Pérez akkor is a segítségükre lehet, ha nem tudja megtámadni Hamiltont. –Szélárnyékot is húzhat Verstappen előtt" – vázolt fel egy újabb lehetőséget, ami a kezükre játszhat a startnál.
Pérez Bahreinben nem tudott továbbmenni a második szakaszból, ami nehéz helyzetbe hozta a Red Bullt, Marko elmondása szerint Imolában azért küldték ki a lágyakon a mexikóit, hogy elkerüljék az újabb blamát.
„Világos volt, hogy szükségünk van rá a harmadik szakaszban. Ahhoz, hogy ez mindenképpen összejöjjön, tudtuk, hogy minél több kört kell neki biztosítanunk a lágy abroncsokon, szóval úgy döntöttünk, hogy a Q2-be ezeken a gumikon küldjük ki. Ez stratégiai szempontból is kifizetődő lehet, mivel két különböző keveréken támadhatunk" – magyarázta, majd kitért Pérez teljesítményére is.
„Az időmérős teljesítménye eléggé meglepő volt. Azt már Bahreinben is láthattuk, hogy milyen jó a versenytempója, ám ez az előrelépés kissé váratlan volt, ugyanakkor annál örvendetesebb."
Pérez nem volt messze szombaton attól, hogy megszerezze pályafutása első pole pozícióját, a pilóta azonban úgy érzi, még van hová fejlődnie.
„Minden egyes alkalommal, amikor beülök az autóba, tanulok valami újat, ami elég jó. Ha azonban van pálya, amit nem akarsz második versenynek egy új csapattal, akkor az az imolai! Ez az egyik legnehezebb pálya, ha a kör összerakásáról van szó. Az, hogy most itt állhatok a második futamomon, egészen szép előrelépés a részünkről. Egyáltalán nem számítottam rá, hogy ilyen pozícióba kerülhetek, hiszen pillanatnyilag úgy érzem, mérföldekre vagyok még attól, ahol lennem kéne. Még nem jönnek ösztönösen a dolgok, szóval ez most egy jó önbizalomlöket nemcsak nekem, hanem a csapatnak is, mivel érezheti, hogy két versenyzője van, akik előrébb vihetik" – idézte a mexikóit a RaceFans.