Fordulatos és izgalmas időmérőn van túl a mezőny Imolában: a pole pozíciót pályafutása során 99. alkalommal megszerző Lewis Hamilton egyáltalán nem is számított arra, hogy az élről vághat neki a vasárnap 15 órakor kezdődő versenynek, miután pénteken Valtteri Bottas mindkét edzésen előtte végzett, majd szombat délelőtt majd hat tizedet kapott a leggyorsabb Max Verstappentől. A hétszeres világbajnok már a rádióban sem tudta leplezni a meglepettségét, és a kvalifikációt követő interjúban is elmondta, nem gondolta, hogy sikerül a „vörös bikák" előtt zárnia.
ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.564 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:15.551 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.958 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:14.411 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
„Határozottan nem számítottam arra, hogy sikerül a Red Bullok előtt végeznem. Nagyon gyorsak voltak az egész hétvégén, és bizonyos szakaszokban hat tized körül mozgott a lemaradásunk hozzájuk képest, szóval nem igazán tudtuk, hol fogunk zárni. Az autót ugyanakkor már az első pillanattól fogva jobbnak éreztem, mint Bahreinben, szóval nagy köszönet a csapatnak, hogy ilyen keményen dolgozott azért, hogy csökkenthessük a lemaradásunkat" – kezdte a Sky Sporsnak adott nyilatkozatában, majd elmondta, már nagyon várja a vasárnapi futamot.
„Imádom a kihívásokat! Nagyon örülök neki, hogy ezúttal mindkét Red Bull itt van mellettünk, igaz, ez határozottan nehezebb helyzetbe hoz minket stratégiailag, szóval nagy kihívás lesz, főleg, hogy remek a versenytempójuk, és erősebbek is voltak nálunk a hosszú etapok alkalmával – tekintett előre, még mielőtt felidézte volna a Q3-as köreit.
„Az első próbálkozásom nagyon sima és tiszta volt, és bár tudtam volna még némi időt találni második nekifutásra, az a köröm nem sikerült olyan jól, mint az első. Összességében viszont örülök, és nagyon hálás voltam, amikor meghallottam, hogy az enyém lett a pole" – tette hozzá.
A második helyen meglepetésre Sergio Pérez végzett azt követően, hogy az egész hétvégén lassabb volt a csapattársánál. A mexikói az időmérő végén viszont jó kört rakott össze, és sikerült 52 ezreddel megelőznie Verstappent. Bár a pilóta összességében örül az eredménynek, úgy érzi, a hibája nélkül megszerezhette volna a rajtelsőséget is.
„Mindenekelőtt szeretnénk köszönetet mondani a csapatnak, miután elég keményen megdolgoztattam őket az első napon – utalt arra, hogy az első szabadedzésen összeütközött Esteban Oconnal, s a tanácsadó Helmut Marko egyértelműen őt hozta ki vétkesként az esetből. – A legfontosabb dolog viszont az, hogy látom a fejlődést. Egyáltalán nem számítottam arra, hogy ebben a pozícióban végzek ma" – tette hozzá a karrierje legjobb helyezését elkönyvelő mexikói, aki kiemelte, némileg sajnálja, hogy elszalasztotta a lehetőséget a pole-ra.
„Nekem kellett volna megszereznem a rajtelsőséget, azonban az utolsó kanyarban hibáztam. Most az a fontos, hogy megmutassuk, továbbra is fejlődünk, hiszen a verseny az, ami igazán számít. Úgy vélem, bármi megtörténhet, más stratégián vagyok, mint Lewis és Max, szóval kiderül, mi sül ki belőle" – utalt arra, hogy míg a brit és a holland a közepes, addig ő a lágy gumin vághat neki a várhatóan egy kiállást hozó futamnak.
Verstappen a problémássabb péntek után hat tizedes előnnyel húzta be a harmadik szabadedzést, így magabiztosan készülhetett az időmérőre. A holland utolsó szakasza azonban nem sikerült túl simán, és végül meg kellett elégednie a harmadik helyezéssel.
„A harmadik gyakorláson minden nagyon jó volt, és az időmérőn is szépen haladtunk előre, azonban a Q3-ban egyszerűen nem tudtam összerakni egy jó kört. A 3-as kanyarnál szélesre is futottam, és két kerékkel elhagytam a pályát. Tudom, hogy a Honda jó fűnyírókat gyárt, de a Red Bullt nem erre találták ki. Legalább megpróbáltam. Silány kört futottam, ami már jó ideje nem fordult elő velem, szóval most meg kell értenem, miért történt ez. Ugyanakkor a harmadik rajtkocka egyáltalán nem számít rossznak" – jelentette ki a vasárnap a tiszta oldalról induló pilóta.
Hosszú idő után először fordul elő, hogy két Red Bull támadhatja a hátvéd nélkül maradó Mercedest a versenyen, ami a holland szerint remek lehetőséget teremthet a számukra.
„Érdekes lesz látni, miként alakul, hiszen mindkét autónk elöl van, méghozzá más gumikon. Mindenképpen megpróbáljuk megnehezíteni a Mercedes dolgát" – tekintett előre az Olaszországban eddigi karrierje során meglehetősen balszerencsés holland.
Verstappen Q3-as problémáiról Marko is szót ejtett, aki nem hagyta figyelmen kívül Pérez remek szereplését sem.
„Max az első körén utolérte (Lance) Strollt, míg a másodikban több kisebb hibát is elkövetett, ami összességében kéttizedes veszteséget jelenthetett a számára. De mindegy is, hiszen Pérez fantasztikus telejsítménnyel állt elő, és igazán lenyűgöző látni, hogy már a második hétvégéjén ilyen jól szerepel" – illette dicsérettel a mexikóit a tanácsadó, majd kitért a stratégiai előnyükre is.
„Pérez a lágy gumikon indul, míg Max és Lewis a közepesen, szóval ez nagy előny lehet neki a hosszú egyenesekben. Két autónk van elöl, miközben több kocsi is van köztünk és Bottas között. Remélhetőleg nem ér minket túl hamar utol, hiszen egyértelműen előnyben lehetünk."
Lando Norris szombaton végig remekül vezetett, s a kvalifikáció utolsó pillanataiban a második helyre is előreugrott, még mielőtt törölték volna a körét, és vissza nem szorult a hetedik pozícióba a hétvége során végig lassabb csapattársa, Daniel Ricciardo mögé.
„Csalódott és bosszús vagyok. Egészen addig a pillanatig csodás napot futottunk. A csapat fantasztikus munkát végzett, és az autó is igazán életre kelt a pénteken végrehajtott változtatások után. Aztán abban az egyetlen körben, amelyben nem kellett volna hibáznom, rontottam. Amikor ott vagy a harmadik szakaszban és esélyed van arra, hogy pályafutásod legjobb eredményét érjed el, akkor nagyon nyomod. Ilyen magas tempónál pedig könnyű egy kicsit elmérni dolgokat, és velem pontosan ez történt. Elégedett vagyok, de nem a saját teljesítményemmel, hanem a csapat munkájával. Nem kezdtünk túl jó formában, de előreléptünk, és az autó elkezdett működni. Jó munkát végeztek" – osztotta meg a gondolatait a McLaren britje.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:14.411 | átlag: 6.6 km/ó |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:14.446 | 0.035 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:14.498 | 0.087 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.740 | 0.329 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:14.790 | 0.379 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:14.826 | 0.415 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.875 | 0.464 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:14.898 | 0.487 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:15.210 | 0.799 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | idő nélkül | |
11. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:15.199 | 0.483 |
12. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:15.261 | 0.545 |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:15.394 | 0.678 |
14. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:15.593 | 0.877 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:15.593 | 0.877 |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:15.974 | 1.302 |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.122 | 1.450 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:16.279 | 1.607 |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:16.797 | 2.125 |
20. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | idő nélkül |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Bottas | 1:14.672 | 1. | Pérez | 1:14.716 |
2. | Hamilton | 1:14.823 | 2. | Norris | 1:14.718 |
3. | Norris | 1:15.009 | 3. | Leclerc | 1:14.808 |
4. | Verstappen | 1:15.109 | 4. | Hamilton | 1:14.817 |
5. | Ocon | 1:15.385 | 5. | Verstappen | 1:14.884 |
6. | Pérez | 1:15.395 | 6. | Bottas | 1:14.905 |
7. | Sainz | 1:15.406 | 7. | Gasly | 1:14.927 |
8. | Leclerc | 1:15.413 | 8. | Ricciardo | 1:15.033 |
9. | Vettel | 1:15.459 | 9. | Ocon | 1:15.117 |
10. | Stroll | 1:15.522 | 10. | Stroll | 1:15.138 |
11. | Gasly | 1:15.548 | 11. | Sainz | 1:15.199 |
12. | Latifi | 1:15.653 | 12. | Russell | 1:15.261 |
13. | Ricciardo | 1:15.669 | 13. | Vettel | 1:15.394 |
14. | Russell | 1:15.826 | 14. | Latifi | 1:15.593 |
15. | Alonso | 1:15.832 | 15. | Alonso | 1:15.593 |
16. | Räikkönen | 1:15.974 | |||
17. | Giovinazzi | 1:16.122 | |||
18. | Schumacher | 1:16.279 | |||
19. | Mazepin | 1:16.797 | |||
20. | Cunoda | idő nélkül |