A Ferrari gondjait csak súlyosbítja, hogy Charles Leclerc sem ért célba – éppen az ő hatalmas balesete miatt kellett a futamot a féltávnál piros zászlóval megszakítani –, ráadásul a monacói kicsúszásakor már a negyedik helyen haladt, így lehetett volna esélye egy erős pontszerzésre.
Ez azonban elmaradt, s a futamot követően Sebastian Vettel nem is leplezte csalódottságát a történtek miatt.
SZEPTEMBER 4., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Bottas 1:20.703 | |||
2. szabadedzés:1. Hamilton 1:20.192 | |||
SZEPTEMBER 5., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés:1. Bottas 1:20.089 | |||
Időmérő:1. Hamilton 1:18.887 | |||
SZEPTEMBER 6., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Gasly, 2. Sainz, 3. Stroll | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 13., 15.10 | Toszkán Nagydíj | ||
Szeptember 27., 13.10 | Orosz Nagydíj | ||
Október 11., 14.10 | Eifel Nagydíj |
„Azt hiszem, ezen a hétvégén az volt számunkra a legjobb, hogy nem voltak nézők és nem láthatták ezt a teljesítményt. Persze ez nézőpont kérdése, de azt hiszem, hogy minden nehéz helyzetben akadnak azért pozitívumok is, még ha most a mi helyzetünkben nincs is sok. Ez a fékhiba az egyik legrosszabb, ami történhet veled, de most legalább annyi szerencsénk volt, hogy jó helyen szállt el a fékem. Ha a pályának egy másik pontján történt volna, akkor nem csak a hungarocell táblák törnek szét és nincs ilyen szép vége az esetnek. Korábban soha nem volt ilyen fékhibám” – fogalmazott Vettel.
A futamot követően megszólalt Sebastian Vettel csapattársa, Charles Leclerc is, akit ijesztő balesete után a pálya kórházában is megvizsgáltak, majd elengedték, mivel következmények nélkül megúszta a balesetet.
„Egyszerűen elvesztettem az irányítást az autó fölött, kicsúsztam és becsapódtam a falba. Az én hibám volt és hogy őszinte legyek, nagyon szenvedtem az első szett gumikkal, nehéz volt a versenyem. A biztonsági autónál azt gondoltam, pechünk van, de a bokszutca lezárásával jól jöttünk ki a dologból,de utána a kemény keveréken sem volt jobb a versenyzés. Próbáltam nagyon nyomni, de a Parabolicánál elvesztettem a kontrollt. Amúgy jól érzem magam, itt-ott fáj egy kicsit, de majd elmúlik” – fogalmazott a monacói..
Az olasz csapat tehát hazai versenyén nullázott – ilyesmire utoljára 1995-ben volt példa, de micsoda különbség, hogy akkor Jean Alesi az első, Gerhard Berger pedig a második helyről volt kénytelen feladni a monzai versenyt. Különbség, de persze a végeredmény ugyanaz: nulla pont.
A futam után természetesen megszólalt a negatív főszereplő, Lewis Hamilton, akit 10 másodperces stop&go büntetéssel sújtottak, mert lezárt bokszutcába ment ki kereket cserélni. A brit nem hibáztatja a sportfelügyelőket és vállalja a felelősséget azért, mert nem vette észre a boxutca lezárását jelző fénypaneleket.
„Nem láttam a táblát, mert a kormánykijelzőmön lévő biztonsági autós szintidőre koncentráltam, vállalom a felelősséget – kivizsgáljuk az esetet, és tanulunk belőle. A büntetés letöltése után 26 másodperc hátrányba kerültem, ekkor nem gondoltam volna, hogy sikerül elérnem a hetedik helyet, és még a leggyorsabb körért járó egy pontot is megkaparintom. Amikor utolértem a többieket, szórakoztató csatákat vívtam, és azért így is szereztem jó néhány pontot, aminek örülök” – fogalmazott Hamilton.